Tänkte dra igång igen (fallout 4)

Permalänk
Medlem

Tänkte dra igång igen (fallout 4)

Så, efter att kört igenom MQ'n för en god tid sedan, tänkte jag att det var dags att ta upp spelandet igen. Men, anledningen till att jag slutade var väl att jag inte visste vad jag skulle hitta på med.

Är det lika bra att starta en ny gubbe? Känns ju trots allt som att min lvl 30 och 35 timmars spelande borde ha mycket mer att hämta...menar F3 o NV plöjde jag väl in otaliga hundratals timmar på.

Tips?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Bara att köra på för det finns mycket kvar att upptäcka och göra.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Jag har 180h registrerat i Steam och är bara på level 29, så nog går det att göra saker olika snabbt.

Tror det handlar mycket om vad det är som just du gillar med Fallout. Jag har kört nästan hela tiden på Survival, i princip struntat i MQ och sprungit runt mycket i vildmarken och kört side quests. Har också byggt upp ett par settlements ganska detaljerat.

Om du vill ha mer utmaning så skulle jag tipsa om att vänta med en ny gubbe tills nya survival mode kommer (gissningsvis om en månad eller två), för att köra med de förutsättningarna från början. Vid det laget kommer nog jag starta om med en ny gubbe åtminstone, så jag har börjat fokusera lite mer på MQ nu så jag hinner klart tills dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Bara att köra på för det finns mycket kvar att upptäcka och göra.

Skrivet av Caesar:

Jag har 180h registrerat i Steam och är bara på level 29, så nog går det att göra saker olika snabbt.

Tror det handlar mycket om vad det är som just du gillar med Fallout. Jag har kört nästan hela tiden på Survival, i princip struntat i MQ och sprungit runt mycket i vildmarken och kört side quests. Har också byggt upp ett par settlements ganska detaljerat.

Om du vill ha mer utmaning så skulle jag tipsa om att vänta med en ny gubbe tills nya survival mode kommer (gissningsvis om en månad eller två), för att köra med de förutsättningarna från början. Vid det laget kommer nog jag starta om med en ny gubbe åtminstone, så jag har börjat fokusera lite mer på MQ nu så jag hinner klart tills dess

Men var i all sin dar ska jag hitta alla dessa sidequests. Nu vet jag inte exakt vad o var jag varit, men när jag slutade spela så hade jag väl hyfsad koll på vart jag varit. Men kunde inte hitta mer att göra. Givetvis finns det mer att hämta, men var fasen ska jag hitta detta. Har jag missat nån stor stad med massa uppdrag?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Men var i all sin dar ska jag hitta alla dessa sidequests. Nu vet jag inte exakt vad o var jag varit, men när jag slutade spela så hade jag väl hyfsad koll på vart jag varit. Men kunde inte hitta mer att göra. Givetvis finns det mer att hämta, men var fasen ska jag hitta detta. Har jag missat nån stor stad med massa uppdrag?

Hmm, bra fråga, av de jag har gjort hittills har nog många varit "faction"-quests (Minutemen, BoS, etc.).

Sen finns det en hel del grejer som bara ligger ute i vildmarken. Vet minst två stycken sidequests som jag har hittat genom att följa radiosignaler i vildmarken. Det kan nog ha hjälpt mig en hel del att hitta sånt genom att jag inte kör fast travel alls (av princip, känns roligare att leta sig fram).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Hmm, bra fråga, av de jag har gjort hittills har nog många varit "faction"-quests (Minutemen, BoS, etc.).

Sen finns det en hel del grejer som bara ligger ute i vildmarken. Vet minst två stycken sidequests som jag har hittat genom att följa radiosignaler i vildmarken. Det kan nog ha hjälpt mig en hel del att hitta sånt genom att jag inte kör fast travel alls (av princip, känns roligare att leta sig fram).

Det med radion lät som ett bra tips. Fann ett uppdrag nu i alla fall av att bara yra runt, så nog verkar det kunna finnas

Edit: Hittade ett uppdrag till så nu verkar det allt rulla på

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Det med radion lät som ett bra tips. Fann ett uppdrag nu i alla fall av att bara yra runt, så nog verkar det kunna finnas

Ja, jag är glatt överraskad över hur mycket småsaker det finns som Bethesda har placerat ut.
Spelade lite nu och kom på några fler tips, utöver radion, det är att läsa notes, lyssna på holotapes osv. Fick upp ett par nya platser på kartan nyss på det sättet, inte riktigt quests iofs men saker att upptäcka som ger mer känsla till spelvärlden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Ja, jag är glatt överraskad över hur mycket småsaker det finns som Bethesda har placerat ut.
Spelade lite nu och kom på några fler tips, utöver radion, det är att läsa notes, lyssna på holotapes osv. Fick upp ett par nya platser på kartan nyss på det sättet, inte riktigt quests iofs men saker att upptäcka som ger mer känsla till spelvärlden

Alltid trevligt med lite utforskande även om det inte är quests

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

Själv kom jag av mig efter 24 spelade timmar och var då lvl 11 har jag för mig. Knappt rört main quest än.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

jag tröck in 299 timmar i spelet, hoppas på lite bra DLCs i framtiden som kan lyfta det, likt big mountain i FO NV eller vad den hette.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

DLC kan nog bli trevligt, får hoppas lusten faller på att spela då med. Går väldigt mycket i perioder mitt spelande

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har inte tagit mig så långt genom mainquesten men jag är level 29, Spelar på Normal, men dominerar allt. Antar att jag ligger lite före i tiden. Har en Legendary Rifle med "Incendary" som antänder fienderna, Gun nut Rank 3. Gör om den till .50 caliber, Long barrel etc. Enda vapen man behöver förutom lite sprängämnen Också fixat både left/right leg med Increase movement speed, grymt skönt men lite jobbigt när man bygger i basen osv ibland.