Tips på spel inför resa

Permalänk
Medlem

Tips på spel inför resa

Jag ska åka på semester nu i mitten av mars och har en hyggligt lång flygning framför mig och är därför på jakt efter några bra spel att lägga in på min för ändamålet inköpta andriodplatta. Har en iPad Air sedan innan men att få in film o serier på den är tämligen värdelöst så därför skaffade jag en billig Lenovo TAB 2 A10-70 för att ha med mig. Är medveten att denna inte är en kraftmaskin så det får väl bli hyggligt lätta spel i så fall. Har testat att mediavisning fungerar felfritt iaf och det är ju bra.

Jag har worms armageddon i ipaden och det gillar jag för det kan man slöspela lite och är väl ute efter kanske nå strategispel, pussel, pekaklicka typ walking dead. Så vad kan ni rekommendera till mig? Gör inget om spelen kostar pengar men jag vill ju gärna kunna testa en eventuell gratisversion först.

Tack på förhand

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

@SiD: Out There: Ω Edition är ett FTL likt och ganska välgjort spel. Det är den enda titeln jag kan rekomndera på rak arm.

Dock kan jag rekomendera att kika på emulatorer, det öppnar upp en hel värld av klassiska spel som givetvis är riktigt bra i många fall. Om du är ute efter något nyare, men inte vet vad kan jag rekomendera Humble Bundle Mobile, en hög nya spel varje vecka, mycket(det mesta) är skräp, men du kan gynna välgörenhet och samtidigt få en liten hög med spel att testa. Kastar man tillräckligt med lera på väggen kommer till slut något stanna kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Jag ska åka på semester nu i mitten av mars och har en hyggligt lång flygning framför mig och är därför på jakt efter några bra spel att lägga in på min för ändamålet inköpta andriodplatta. Har en iPad Air sedan innan men att få in film o serier på den är tämligen värdelöst så därför skaffade jag en billig Lenovo TAB 2 A10-70 för att ha med mig. Är medveten att denna inte är en kraftmaskin så det får väl bli hyggligt lätta spel i så fall. Har testat att mediavisning fungerar felfritt iaf och det är ju bra.

Jag har worms armageddon i ipaden och det gillar jag för det kan man slöspela lite och är väl ute efter kanske nå strategispel, pussel, pekaklicka typ walking dead. Så vad kan ni rekommendera till mig? Gör inget om spelen kostar pengar men jag vill ju gärna kunna testa en eventuell gratisversion först.

Tack på förhand

N64 Emulator med Zelda Ocarina of Time, då har du något att göra under hela flygturen (tur och retur!).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har spelat baldurs gate 1 och 2 samt icewind dale på telefonen senaste tiden, funkar bra på den så lär va ok med en platta också, bör inte va så tugnt att driva runt. dom kostar en liten slant nu iof

Visa signatur
Permalänk

Hitman Go tycker jag är trevligt och riktigt klurigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Oblivian 650D | Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 | CPU: Intel 2600k 3.4GHz | Kylning: Corsair H80 | Ram: 8Gb DDR3 1600MHz | Grafikkort: MSI GTX 970 | Hårddisk: Samsung EVO 250GB SSD / WD Black 1TB / WD My Book 2TB (Raid 1) | Nätagg: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Helt klart Xcom!

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Sid Meier's Pirates! är fruktansvärt beroendeframkallande. Spelat på min iPhone 6 bara. Funkar kanon.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Clash of clans ifall du har möjlighet till nätverk

Permalänk
Medlem

Tack för svaren än så länge.

Nån emulator är jag inte så sugen att mecka med utan vill hellre ha färdiga spel.

Både xcom och pirates verkar mkt lovande, allt som kräver nätverk går bort då jag kommer spela på planet och på ön vi ska bo på.

EDIT

Skrivet av Azureye:

Sid Meier's Pirates! är fruktansvärt beroendeframkallande. Spelat på min iPhone 6 bara. Funkar kanon.

Jag hittar inte spelet på play store även om jag söker på hela namnet.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Kan man inte köra emulator via iPads? Så du kanske kan lira gamla nintendo spel från typ n64 osv... Eventuellt gamecube också?

Permalänk
Medlem

Xcom, Galaxy On Fire 2, GTA trilogin släpptes till Android när det var 10-års jubileum.
Mer än så vet jag inte, finns ju en massa småspel såsom Plants vs. Zombies och dylika simpla mobilspel om man är ute efter sånt också.

Permalänk
Medlem

Har de inte släppt Dragon Quest 7 och 8 till Android? Ruskigt bra JRPG:s i sin renaste form.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Jag ska åka på semester nu i mitten av mars och har en hyggligt lång flygning framför mig och är därför på jakt efter några bra spel att lägga in på min för ändamålet inköpta andriodplatta. Har en iPad Air sedan innan men att få in film o serier på den är tämligen värdelöst så därför skaffade jag en billig Lenovo TAB 2 A10-70 för att ha med mig. Är medveten att denna inte är en kraftmaskin så det får väl bli hyggligt lätta spel i så fall. Har testat att mediavisning fungerar felfritt iaf och det är ju bra.

Jag har worms armageddon i ipaden och det gillar jag för det kan man slöspela lite och är väl ute efter kanske nå strategispel, pussel, pekaklicka typ walking dead. Så vad kan ni rekommendera till mig? Gör inget om spelen kostar pengar men jag vill ju gärna kunna testa en eventuell gratisversion först.

Tack på förhand

Ett par som jag tycker är ok:

Granny Smith, Hill Climb Racing, Offroad Legends(1&2), Rayman(alla 3), Badland, CarX Drift Racing, Cut The Rope-serien, Monument Valley, Leo's Fortune, Real Drift Car Racing, Angry Birds, Brain Dots, Limbo, Ski Safari(båda), Need for Speed™ No Limits, Alto's Adventure, Bullet Boy, Auralux, Lara Croft GO, Incredible Jack, Traffic Rider, Trick Shot, Thomas Was Alone, Super Stickman Golf, Catapult King, Manuganu(1&2), Rocket ROBO, Wind-up Knight, DuckTales: Remastered.

Permalänk

OP: Vet inte alls om du gillar genren äventyr, men Broken Sword-spelen tror jag blivit släppa till Android. Broken Sword 1 och 2 kan väl beskrivas som mordmysterier och de är i min mening väldigt trevliga och stämningsfulla spel (om det är din kopp te dvs!)

Andra spel jag har på telefonen är:
King of Dragon Pass
Sorcery! (1-3, textbaserat RPG med fina miljöer/bilder, de bygger på genomspelning av det tidigare spelet)
Bloons TD5
The Room (ej provat detta ännu)

Så instämmer jag med vad någon sa tidigare, Baldur's Gate och Icewind Dale-spelen fungerar bra på platta.

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryu_hanzon:

OP: Vet inte alls om du gillar genren äventyr, men Broken Sword-spelen tror jag blivit släppa till Android. Broken Sword 1 och 2 kan väl beskrivas som mordmysterier och de är i min mening väldigt trevliga och stämningsfulla spel (om det är din kopp te dvs!)

Andra spel jag har på telefonen är:
King of Dragon Pass
Sorcery! (1-3, textbaserat RPG med fina miljöer/bilder, de bygger på genomspelning av det tidigare spelet)
Bloons TD5
The Room (ej provat detta ännu)

Så instämmer jag med vad någon sa tidigare, Baldur's Gate och Icewind Dale-spelen fungerar bra på platta.

Lirade igenom The Room på PC för ett par veckor sedan, och det kan starkt rekommenderas. Lagom klurigt pusselspel med fin grafik. Har svårt för Myst och liknande pusselspel eftersom jag oftast fastnar, men The Room hade lagom svårighetsgrad.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tackar så mkt för alla tips, ska sätta mig och kolla igenom lite youtube och review's på spelen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁