Display till Samsung Galaxay note 3

Permalänk

Display till Samsung Galaxay note 3

Är på jakt efter en ny skärm till svärmors Samsung galaxy note 3 som hon lyckades tappa i backen för ett par veckor sedan. Hon har varit till mobilreparatör som sagt att det är skärmen som behöver bytas ut och det skulle kosta ca 2000 kr vilket hon inte var så sugen på att betala då telefonen inte ens är värd så mycket. Jag har sagt att jag skulle kunna tänka mig att testa att byta den om jag får tag i en display.

Det jag undrar är helt enkelt om någon har tips på vart man skulle kunna köpa en? Köpa från svenska sidor är inte heller värt då en ny skärm kostar runt 1500 kr där jag har kikat. Finns det kanske någon sida som säljer kinaskärmar (helst som någon testat innan). Jag förstår såklart att billigt och kvalitet inte går ihop speciellt ofta, men jag tänkte i alla fall att jag slänger ut frågan här och ser om någon har något förslag. Det verkar som att man kan få tag i en begagnad likadan telefon för mellan 1300-2000 enligt blocket. Så som ni förstår så får inte skärmen kosta så mycket för att det ska vara värt det.

Tack på förhand

// Mattias

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Medlem

är väl bara kolla på ebay borde finnas där väl ?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

är väl bara kolla på ebay borde finnas där väl ?

Finns på ebay för runt 100 Pund, tycker fortfarande att det kostar mer än det smakar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk

@xmattiasx:
Skärmarna till note 3 säljs alltid som ett stycke med glas+lcd+touchsensor (till skillnad från andra telefoner där man kan köpa vardera del för sig) och p.g.a. det blir det svårt att hitta en billigt.

Tydligen finns det skärmmoduler kring 100$ på Ali Express men hurvida det är någon bra kvalitet på dessa eller ej är jag tveksam på.

Permalänk
Skrivet av macke0010:

@xmattiasx:
Skärmarna till note 3 säljs alltid som ett stycke med glas+lcd+touchsensor (till skillnad från andra telefoner där man kan köpa vardera del för sig) och p.g.a. det blir det svårt att hitta en billigt.

Tydligen finns det skärmmoduler kring 100$ på Ali Express men hurvida det är någon bra kvalitet på dessa eller ej är jag tveksam på.

Ok, då kanske jag får ge upp detta. Ska dock öppna den och kika så det inte är något som lossnat på insidan som gör att displayen är helt svart.

Tack för svaret

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |