HTC Vive får läckt europeisk prislapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Tveksamt på att den kommer kosta under 1000kr. Jag menar, Xbox Elite kontrollerna är över 1000kr och är inget speciellt alls. Och en vanlig Xbox One kontroller kostar 500kr.

Yes, stämmer bra det, men som sagt drömmar, tankar, förhoppningar och spådom ar är allt som finns ännu, återstår att se när det lanseras

Det gäller väll egentligen med själva VR headseten också, då de flesta av oss inte ens har testat dom och ännu färre som testat båda dom färdiga VR headseten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Tveksamt på att den kommer kosta under 1000kr. Jag menar, Xbox Elite kontrollerna är över 1000kr och är inget speciellt alls. Och en vanlig Xbox One kontroller kostar 500kr.

Yeap skulle nog gissa på runt 1500-2000kr
Det är kontrollerna + 1 till kamera i paketet så det får man räkna med

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Men då känns det ju inte som man får fulla funktionen av roomscale vilket då inte längre är värt de extra pengarna på ett redan saftigt pris (även om det är ett förståeligt pris). Varför betala mer för någonting man inte kommer kunna använda fullt ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju det som ät trevligt med lighthouse tekniken, det är lika dyrt att spåra 20 kvadratmeter som 2. Du kan få det mesta utav upplevelserna på en mindre yta. Då vill hag hellre kontra till alla som är intresserade av touch varför de vill slänga mer pengar på tekniken som är begränsad. För oss i EU är ju inte Vive bokningen inte mycket dyrare än oculus utan sina rörelsekontroller . Tror 1800 om man inte räknar frakt och frakten blir garanterat billigare med htc. Så touch kommer lätt kosta mer än detta plus skatt och galen frakt från oculus igen då . Och om man inte köper touch till riften ja då begränsar man ju riktigt kraftigt sitt spelbibliotek. Så antingen kör man utan eller så betalar man en massa extra för frakt och xbox kontrollers man inte vill ha och sen gnäller på att man i Vive får med gratis att man kan gå i större utrymmen utan att tappa spårningen ;). För övrigt med spårning menar jag inte bara i storleksyta, touch har även haft problem med att den tappar spårning av hela kontrollen när man vänder sig om och så . Kan ju lösas med att man köper extra kameror kanske och låter sladdar gå kors och tvärs över hela rummet. Tråkigt att vive ska förlora så många köpare till folk som tror man behöver minst 20 meter för att nyttja styrkorna. Lite dålig marknadsförning där kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Jo, det är iochförsig sant, men vi vet ju inte hur handkontrollerna till rift kommer prestera eller kosta, säg att dom är mer exakta är dom hos vive och kostar 500kr med frakt om man redan köpt en rift (ja, är förmodligen bara drömmar) då är det ju fortfarande en bättre sittande upplevelse med rift för 1000kr mindre

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sant, Oculus kan välja att subventionera Touch beroende på hur det går för försäljningen nu. Men jag gissar att Touch hamnar på minst 1 500 kr + frakt OCH att man får vänta till nov-dec och sedan kan det ju bli försenat till 2017 också såklart.

Jag ska beställa en Vive idag, men jag fuskar lite med valet av HMD i och med att jag redan har en DK2 som jag tänkt behålla och använda för innehåll från Oculus (DK2 ska få fullt stöd).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Förstår inte hur det krävs ett helt rum att ta några steg fram och tillbaka. Touch verkar va ganska begränsad så få se hur mycket som krävs för att ge upplevelse utöver den. Skärm kvallen får man ju se när de kommer. Men har sett väldigt många som säger att fov är lite bättre på Vive och det om något är viktigare för mig än lite screen door skillnad.

En hel del sajter och dylikt har skrivit om att roomscale fungerar bäst i ett dedikerat rum, därav att man fått den uppfattningen.
Touch känns som det kommer antingen vara underbart eller en flopp kan jag tycka.
Själv har jag hört att FoV ska vara bättre i rift

Helt enkelt återstår det att se när man testar den hemma när den kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

En hel del sajter och dylikt har skrivit om att roomscale fungerar bäst i ett dedikerat rum, därav att man fått den uppfattningen.
Touch känns som det kommer antingen vara underbart eller en flopp kan jag tycka.
Själv har jag hört att FoV ska vara bättre i rift

Helt enkelt återstår det att se när man testar den hemma när den kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var ju dumt av dom då. Har sett några liknande källor jag med , tyckte dock mer de menade för att det är kul att stänga sig borta från allt och optimalt för att försvinna in i spelvärden. Vilket det är precis för touch också. De har ju också demoats i helt egna avskilda rum . Rift hade väl ofta sina demos i egna rum utan touch också, det är helt enkelt skönare att stänga ute. Att touch floppar får man ju inte hoppas. Motionkontrollers kommer va majoriteten av vr i framtiden. Men det hinner väl rättas upp tills nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Yes, stämmer bra det, men som sagt drömmar, tankar, förhoppningar och spådom ar är allt som finns ännu, återstår att se när det lanseras

Det gäller väll egentligen med själva VR headseten också, då de flesta av oss inte ens har testat dom och ännu färre som testat båda dom färdiga VR headseten

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta utav oss har inte ens råd med första versionerna dessutom. Jag hoppades på runt 5000 för hela, och det var där gränsen för mig låg, men nu när det är runt 9000kr? Hah det är långt ifrån något jag kan rättfärdiga ett köp för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Det är ju det som ät trevligt med lighthouse tekniken, det är lika dyrt att spåra 20 kvadratmeter som 2. Du kan få det mesta utav upplevelserna på en mindre yta. Då vill hag hellre kontra till alla som är intresserade av touch varför de vill slänga mer pengar på tekniken som är begränsad. För oss i EU är ju inte Vive bokningen inte mycket dyrare än oculus utan sina rörelsekontroller . Tror 1800 om man inte räknar frakt och frakten blir garanterat billigare med htc. Så touch kommer lätt kosta mer än detta plus skatt och galen frakt från oculus igen då . Och om man inte köper touch till riften ja då begränsar man ju riktigt kraftigt sitt spelbibliotek. Så antingen kör man utan eller så betalar man en massa extra för frakt och xbox kontrollers man inte vill ha och sen gnäller på att man i Vive får med gratis att man kan gå i större utrymmen utan att tappa spårningen ;). För övrigt med spårning menar jag inte bara i storleksyta, touch har även haft problem med att den tappar spårning av hela kontrollen när man vänder sig om och så . Kan ju lösas med att man köper extra kameror kanske och låter sladdar gå kors och tvärs över hela rummet. Tråkigt att vive ska förlora så många köpare till folk som tror man behöver minst 20 meter för att nyttja styrkorna. Lite dålig marknadsförning där kanske.

Där har du det, alla har inte ens 4x4 meter till övers, bod man i en 1a eller 2a kan det bli snålt.
Därav att folk inte vill pröjsa för roomscale.
Sen håller jag med dig om att det är lite lustigt att folk klagar på att man får en Xbox kontroll med i rift som skulle kunna dra av max 100kr från totalen(det är vad tillverkare pröjsar för å skicka med en Xbox kontroller) det jag tycker att man kanske missar när man beställer en rift är motiontrackade kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Där har du det, alla har inte ens 4x4 meter till övers, bod man i en 1a eller 2a kan det bli snålt.
Därav att folk inte vill pröjsa för roomscale.
Sen håller jag med dig om att det är lite lustigt att folk klagar på att man får en Xbox kontroll med i rift som skulle kunna dra av max 100kr från totalen(det är vad tillverkare pröjsar för å skicka med en Xbox kontroller) det jag tycker att man kanske missar när man beställer en rift är motiontrackade kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Vive fungerar även sittandes. Det är helt upp till utvecklarna att välja om de vill använda roomscale för att behöva spela spelet, eller hur mycket utrymme som krävs.
Hover Junkers har en bra video där de visar att spelet går att spela i många olika storlekar, även i storlek där du bara kan snurra runt.
https://www.youtube.com/watch?v=NixHENChoQ4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Ja det var ju dumt av dom då. Har sett några liknande källor jag med , tyckte dock mer de menade för att det är kul att stänga sig borta från allt och optimalt för att försvinna in i spelvärden. Vilket det är precis för touch också. De har ju också demoats i helt egna avskilda rum . Rift hade väl ofta sina demos i egna rum utan touch också, det är helt enkelt skönare att stänga ute. Att touch floppar får man ju inte hoppas. Motionkontrollers kommer va majoriteten av vr i framtiden. Men det hinner väl rättas upp tills nästa generation.

Jag hoppas på att det blir en smärtfri lansering av båda VR kitten, men det finns ju viss risk för barnsjukdomar med ny teknik

Sen hoppas jag såklart att alla vi som beställt VR blir nöjda, vare sig det gäller rift eller vive

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Vive fungerar även sittandes. Det är helt upp till utvecklarna att välja om de vill använda roomscale för att behöva spela spelet, eller hur mycket utrymme som krävs.
Hover Junkers har en bra video där de visar att spelet går att spela i många olika storlekar, även i storlek där du bara kan snurra runt.
https://www.youtube.com/watch?v=NixHENChoQ4

Ingen säger emot dig om att det går att använda vive sittandes, det som sägs är att om man inte kommer kunna/vilja använda sig av roomscale så är det mer pengar på ingenting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Där har du det, alla har inte ens 4x4 meter till övers, bod man i en 1a eller 2a kan det bli snålt.
Därav att folk inte vill pröjsa för roomscale.
Sen håller jag med dig om att det är lite lustigt att folk klagar på att man får en Xbox kontroll med i rift som skulle kunna dra av max 100kr från totalen(det är vad tillverkare pröjsar för å skicka med en Xbox kontroller) det jag tycker att man kanske missar när man beställer en rift är motiontrackade kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du höll med eller vad? Det krävs alltså knappt mer utrymme än att du kan stå upp och ta ett steg fram och tillbaks, för att få en billigare och bättre lösning än rift+touch. Mer kompetent säger jag delvis på grund av chaperon systemet, och kameran som gör att du kan se igenom till ditt rum och få varningen så du inte slår i nått . Vilket rift saknar. Detta med vilket set som har bättre fov/sd osv är ju endast spekulationer och motsägande andrahands information som slår ut varandra. Tycker det låter vettigare att gå efter de objektiva fakta vi faktiskt har. Vilket i nuläget är att Vive ger mer för pengarna om man vill lira rörelse spelen. Som för övrigt ser riktigt grymma ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Ingen säger emot dig om att det går att använda vive sittandes, det som sägs är att om man inte kommer kunna/vilja använda sig av roomscale så är det mer pengar på ingenting.

Skickades från m.sweclockers.com

Lighthouse (som används till roomscale) används ju även för att spåra din och dina kontrollers orientering även när du sitter ner. Så nog finns det ett behov av det, även fast du inte använder det till fullo.
Men visst förstår jag att det kan kännas som "slöseri" på pengar i det fallet. Men eftersom det bara är 2000kr mer för Vive än Rift (Har jag för mig?), vilket förmodligen sedan täcks upp av kontrollerna för oculus, så är det ju en extra grej med Vive över riften, för samma pris.
Men detta är ju bara ren spekulation på pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Så du höll med eller vad? Det krävs alltså knappt mer utrymme än att du kan stå upp och ta ett steg fram och tillbaks, för att få en billigare och bättre lösning än rift+touch. Mer kompetent säger jag delvis på grund av chaperon systemet, och kameran som gör att du kan se igenom till ditt rum och få varningen så du inte slår i nått . Vilket rift saknar. Detta med vilket set som har bättre fov/sd osv är ju endast spekulationer och motsägande andrahands information som slår ut varandra. Tycker det låter vettigare att gå efter de objektiva fakta vi faktiskt har. Vilket i nuläget är att Vive ger mer för pengarna om man vill lira rörelse spelen. Som för övrigt ser riktigt grymma ut

Nope, jag håller inte med dig, om man har lite plats så ja, då kanske det fungerar men många liksom jag känner att man inte får den fulla upplevelsen av roomscale med ett eller två enstaka stegs utrymme.

Hehe, du menar att om man inte ska använda roomscale så är det billigare att köpa en vive ändå istället för att köpa en rift? Det stämmer ju inte alls eller hur menar du med att vive ger mer för pengarna? man måste punga ut ca 7k för rift och minst 8, 5k för vive

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Hehe, du menar att om man inte ska använda roomscale så är det billigare att köpa en vive ändå istället för att köpa en rift? Det stämmer ju inte alls eller hur menar du med att vive ger mer för pengarna? man måste punga ut ca 7k för rift och minst 8, 5k för vive

Skickades från m.sweclockers.com

Riften för 749 euro (med frakt) innehåller inte touch kontrollerna. Vilket beräknas kosta mellan 150-200 euro sedan när de släpps. Det är det många menar med att man får mer i Vive för samma pris, då Vive, förutom kontrollerna, även har lighthouse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Nope, jag håller inte med dig, om man har lite plats så ja, då kanske det fungerar men många liksom jag känner att man inte får den fulla upplevelsen av roomscale med ett eller två enstaka stegs utrymme.

Hehe, du menar att om man inte ska använda roomscale så är det billigare att köpa en vive ändå istället för att köpa en rift? Det stämmer ju inte alls eller hur menar du med att vive ger mer för pengarna? man måste punga ut ca 7k för rift och minst 8, 5k för vive

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan hålla med hur lite du vill med fakta är att den plats som faktiskt krävs för 95% av upplevelsen har troligen 95% av folket. Men de tror att det krävs mer . Men kom igen nu . Jag skrev att Vive är billigare än Oculus + touch. Vive blir billigare och mer kompetent än Rift + touch. Men Riften kommer va hur bra som helst. Tror inte många kommer va besvikna med sina vr köp. Om inte de har lite gräset är grönare syndrom då i efterhand. Jag är mest kritisk till många av de argument som används till varför de inte köper vive, om de ändå tänker ha Touch menar jag . Och till dem som inte alls kommer köra på någon motion kontroller så får jag helt enkelt avsluta med vad presidenten för Oculus själv sa innan han visste att touch skulle bli försenat. I övrigt vill jag anmäla mig som medlem i VR laget, och inte verka som en galen fanboy. Men lite skoj är det ju at tjafsa om toppen av I landsproblem för medelklassare

"Traditional gamepads are not a good virtual reality input device, you really need something better [...] gamepads just don't stack up, they're pretty shitty" Palmer Lucky 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Lighthouse (som används till roomscale) används ju även för att spåra din och dina kontrollers orientering även när du sitter ner. Så nog finns det ett behov av det, även fast du inte använder det till fullo.
Men visst förstår jag att det kan kännas som "slöseri" på pengar i det fallet. Men eftersom det bara är 2000kr mer för Vive än Rift (Har jag för mig?), vilket förmodligen sedan täcks upp av kontrollerna för oculus, så är det ju en extra grej med Vive över riften, för samma pris.
Men detta är ju bara ren spekulation på pris.

Precis där har du det det är ju extra starkt argument om man inte kommer skaffa kontrollerna men förstår ditt tankesätt också, ska man ändå ha allt så är det ju vettigaste att köra på bästa paketpris just nu vilket är vive

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Lighthouse (som används till roomscale) används ju även för att spåra din och dina kontrollers orientering även när du sitter ner. Så nog finns det ett behov av det, även fast du inte använder det till fullo.
Men visst förstår jag att det kan kännas som "slöseri" på pengar i det fallet. Men eftersom det bara är 2000kr mer för Vive än Rift (Har jag för mig?), vilket förmodligen sedan täcks upp av kontrollerna för oculus, så är det ju en extra grej med Vive över riften, för samma pris.
Men detta är ju bara ren spekulation på pris.

Jo men lite får man ju spekulera. Jag tvekar på att Touch blir under 2000 direkt översatt från USD. Sen får man gå igenom VAT och den galna frakten igen på det också. Så det är ganska mycket pengar i sjön. Tror det är 1800 för oss som skiljer oculus utan touch med vive för tillfället när frakt inte är inräknat. Får se hur HTC gör med fraktavgifter men mycket tyder på att de kommer va helt annat än vi såg från Oculus som ju inte är internationella leverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Du kan hålla med hur lite du vill med fakta är att den plats som faktiskt krävs för 95% av upplevelsen har troligen 95% av folket. Men de tror att det krävs mer . Men kom igen nu . Jag skrev att Vive är billigare än Oculus + touch. Vive blir billigare och mer kompetent än Rift + touch. Men Riften kommer va hur bra som helst. Tror inte många kommer va besvikna med sina vr köp. Om inte de har lite gräset är grönare syndrom då i efterhand. Jag är mest kritisk till många av de argument som används till varför de inte köper vive, om de ändå tänker ha Touch menar jag . Och till dem som inte alls kommer köra på någon motion kontroller så får jag helt enkelt avsluta med vad presidenten för Oculus själv sa innan han visste att touch skulle bli försenat. I övrigt vill jag anmäla mig som medlem i VR laget, och inte verka som en galen fanboy. Men lite skoj är det ju at tjafsa om toppen av I landsproblem för medelklassare

"Traditional gamepads are not a good virtual reality input device, you really need something better [...] gamepads just don't stack up, they're pretty shitty" Palmer Lucky 2014.

Grejen är den att du låter som en rätt extrem fanboy om man inte har ett initialt intresse av handkontrollerna eller max kan punga ut 7k eller allmänt inte tycker om valve/steam så är ju rift ett givet val

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Grejen är den att du låter som en rätt extrem fanboy om man inte har ett initialt intresse av handkontrollerna eller max kan punga ut 7k eller allmänt inte tycker om valve/steam så är ju rift ett givet val

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan låta så när man har mycket fakta på sin sida. Nejdå , men håller inte med. Tycker jag håller mig till ganska objektiv och konkret information. Sen som sagt att frustrationen över folks sneda bild av vad som krävs för roomscale skiner igenom gör inte så mycket. Men det ska inte tolkas som fanboyism. Jorå . Jag jämför som sagt endast rift+touch med vive. Och Oculus som den är blir nog kanon . Dock att kalla folk fanboy men börja dra in åsikter om företagen är för mig ett mysterium. Men när vi endå är där förstår jag inte hur man kan ah mer emot valve än oculus/facbook som kör med konsollernas fultaktiker och exlusivitet. Men det påverkar inte mitt köp val. Men vi kan ju disskutera vidare när allt har anlänt. Så kan vi återverdera värdet efter du testat lite motion games hos en polare och börjar budgetera för Touch

Permalänk
Medlem

En sak som överraskar mig lite i alla diskussioner runt dessa headsets är hur lite Vives kamera uppmärksammas, alltså den som sitter på själva headsetet. Jag misstänker att den kanske kommer användas till rätt intressanta saker framöver, kreativa utvecklare brukar kunna ha kul med sådan hårdvara. Den är absolut ingen gamechanger i sig, ännu, men den är ändå något som Rift inte har.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

En sak som överraskar mig lite i alla diskussioner runt dessa headsets är hur lite Vives kamera uppmärksammas, alltså den som sitter på själva headsetet. Jag misstänker att den kanske kommer användas till rätt intressanta saker framöver, kreativa utvecklare brukar kunna ha kul med sådan hårdvara. Den är absolut ingen gamechanger i sig, ännu, men den är ändå något som Rift inte har.

Absolut!

Det ryktas ju dessutom att utöver kameran sitter Movidius chip Myriad2 i HMDn. Det är ett chip med ett neuralt nätverk specifikt utvecklat för computer vision.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nintendo vs. Sega
Playstation vs. Xbox
Rift vs. Vive

I like it!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Jo men lite får man ju spekulera. Jag tvekar på att Touch blir under 2000 direkt översatt från USD. Sen får man gå igenom VAT och den galna frakten igen på det också. Så det är ganska mycket pengar i sjön. Tror det är 1800 för oss som skiljer oculus utan touch med vive för tillfället när frakt inte är inräknat. Får se hur HTC gör med fraktavgifter men mycket tyder på att de kommer va helt annat än vi såg från Oculus som ju inte är internationella leverantörer.

Vive säljs ju även lokalt verkar det som. Så frakt kan mycket väl komma att bli mycket billigare, eller till och med gratis, då HTC lär ha massa samarbeten och avtal med leverantörer.

Skrivet av Thursday:

En sak som överraskar mig lite i alla diskussioner runt dessa headsets är hur lite Vives kamera uppmärksammas, alltså den som sitter på själva headsetet. Jag misstänker att den kanske kommer användas till rätt intressanta saker framöver, kreativa utvecklare brukar kunna ha kul med sådan hårdvara. Den är absolut ingen gamechanger i sig, ännu, men den är ändå något som Rift inte har.

Den används väl till det där systemet som kollar ifall du håller på att närma dig några möbler eller annat?

Permalänk
Medlem

@Snuffsis: Precis, det är vad den används till "out of the box", men den går garanterat att prata med via annan mjukvara också. Så, frågan är inte om den kommer användas på smarta sätt i framtiden, utan snarare hur.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

@Hulle: Now we're talking! \o/

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Just det ja, kameran kan ju mappa hur ditt rum ser ut och lägga in detta i Chaperone-systemet.

Det är ett läge om aktiverades av misstag på dev-enheterna och som Valve snabbt inaktiverade igen. Det beskrevs av utvecklare som råkade aktivera det som att det först dök upp boundingboxes runt föremål och att dessa sedan förfinades mer och mer medan man gick runt och tittade. Inte direkt photogrammetry-skanning men lite som Project Tango gör.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

@Snuffsis: Precis, det är vad den används till "out of the box", men den går garanterat att prata med via annan mjukvara också. Så, frågan är inte om den kommer användas på smarta sätt i framtiden, utan snarare hur.

Ja, emergent development, like emergent gameplay, är ju något som sker hela tiden och är riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Price 899.00 €
Estimated Shipping with Tax: 91.25 €
Sub-Total: 990.25 €

Känns att lite väl saftigt, kul om man åker på tull dessutom.
Rift + sina touch controllers kommer säkert landa på samma prislapp men det känns mer hanterbart med 700 nu och ~200 senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konchjaz:

Price 899.00 €
Estimated Shipping with Tax: 91.25 €
Sub-Total: 990.25 €

Känns att lite väl saftigt, kul om man åker på tull dessutom.
Rift + sina touch controllers kommer säkert landa på samma prislapp men det känns mer hanterbart med 700 nu och ~200 senare.

Är det någon som vet med säkerhet om tull är inräknat i priset?
Jag har beställt ett, men ett påslag på 25% (eller vad tullen ligger på) vore riktigt illa.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||