Permalänk

Bildskärm krånglar vid uppstart

Hej!

Jag köpte i december en till bildskärm (Benq Xl2411Z), Jag har redan en likadan skärm sen innan. När jag kopplar in min andra skräm i datorn via en DVI kabel så verkar Windows(Windows 10) koppla skärmen och återställa den till 60hz så jag får manuellt varje gång jag startar den gå in i Nvidias kontrollpanel och aktivera min skärm och sätta den på 144hz, Efter detta funkar det felfritt. Men samma sak sker varje gång jag startar min dator och detta är någonting som jag stör mig extremt mycket på, och vill gärna åtgärda detta problem. Jag har även köpte ett gtx 970 men problemet verkar inte ligga i grafikkortet.

Mvh Alexander

Permalänk
Medlem
Skrivet av anabolabosse:

Hej!

Jag köpte i december en till bildskärm (Benq Xl2411Z), Jag har redan en likadan skärm sen innan. När jag kopplar in min andra skräm i datorn via en DVI kabel så verkar Windows(Windows 10) koppla skärmen och återställa den till 60hz så jag får manuellt varje gång jag startar den gå in i Nvidias kontrollpanel och aktivera min skärm och sätta den på 144hz, Efter detta funkar det felfritt. Men samma sak sker varje gång jag startar min dator och detta är någonting som jag stör mig extremt mycket på, och vill gärna åtgärda detta problem. Jag har även köpte ett gtx 970 men problemet verkar inte ligga i grafikkortet.

Mvh Alexander

Du kopplar in första skärmen via HDMI och andra med DVI? Borde fungera. Hur ser det ut i dina Nvidia inställningar? Vilken skärm är nummer 1, och nummer 2? Screenshotta dina inställningar i Nvidia-kontrollpanelen

Visa signatur
Permalänk

@ggalaxyy:

Jag kör DVI till båda skärmarna för vill ha 144hz på båda, men av någon anledning så min andra skärm liksom droppa ur oavsett om jag kör HDMI eller DVI.

Permalänk
Bildexpert 📺

Klarar grafikkortet av att köra två dual link samtidigt? Dvs, kan du få båda skärmarna att över huvudtaget köra 144 Hz över DVI-DL?

Som de flesta grafikkort verkar konstruerade kan du köra en dual link DVI samt en single link (för DVI eller HDMI), vilket alltså tar ned hastigheten till 60 Hz på single Link-förbindelsen.