Microsoft utlovar förbättringar för spel i Windows Store

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Microsoft utlovar förbättringar för spel i Windows Store

Efter kritiken mot Rise of the Tomb Raider i Windows Store svarar representanter för Microsoft, däribland spelchefen Phil Spencer, och utlovar att framtida förbättringar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Nu avtappar ju intresset i att få tag på Forza och gears off war på pc om det visar sig att dom har kvar dom här begränsningarna.... hoppas dom jobbar på det väldigt mkt minst sakt!

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Finns en tråd på reddit om det.
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/45tqqy/quantum...

hoppas de lyckas fixa dessa begränsningar. Håller tummarna iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Windows store/Windows live/Windows blabla, usch, kommer aldrig att röra med tång, finns så många överlägsna tjänster.

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag ska börja använda windows store! - said no one, ever...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2015

@krilleeee:
Du kan ju skaffa spelet genom andra kanaler än Windows Store.
Ingen anledning att överge mästarrasen och börja gejma på konsol bara för att Windows Store strular.

http://store.steampowered.com/agecheck/app/391220/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2001

Så klantigt. MS om någon borde lärt sig att det handlar om att få det rätt första gången. Det blev ju tex nästan komiskt hur de försökte lappa ihop Xbox One innan lanseringen där. När de dessutom VET att folk generellt sett inte brukar gilla hur de tänker - samt har Steam som en stabil och accepterad förebild - hur svårt kan det då vara att lansera en tjänst som är vettig?

Nu låter det ju som det är saker som är rätt lätta att fixa. Men frågan är - varför ska det ens behövs?

P8Z77-V | i5 3570K@4,4ghz | Evo 212 | 4x4GB Corsair LP | Inno3D GTX 970 Air Boss Ultra | Asus Xonar DGX
850 Evo 250GB & 2x500GB | WD Green 2TB | Asus PB278QR | Corsair 760T | CoolerMaster V850
HP Microserver Gen8 1610 | Corsair Force F80 80GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Windows Store är en relativt ny tjänst som egentligen inte har använts till mer än småappar. Ingen tjänst är perfekt från början. Steam var ju fruktansvärt dåligt när det släpptes. I Windows Stores fall så känns det faktiskt som att det bara är en Copy&Paste av Xbox Store. Hoppas att Microsoft kan fila till det här så fort som möjligt.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Jag förstår inte riktigt varför valet av distributör/återförsäljare påverkar spelmotorns grafikinställningar.
Det bör ju vaspelet om avgör möjligheterna för crossfire/SLIstöd, vsync, helsskärmsinställningar och liknande... kan jag tycka.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av larsalarsa:

@krilleeee:
Du kan ju skaffa spelet genom andra kanaler än Windows Store.
Ingen anledning att överge mästarrasen och börja gejma på konsol bara för att Windows Store strular.

http://store.steampowered.com/agecheck/app/391220/

Mistänker att dom vill göra dom spelen exlusiva till windows store. Jag tror inte att vi kommer se det på andra tjänster men det återstå väll å se....

Tänker inte överge pc masterrace, vet inte vad som fick dig att tro det

Som det flesta här så har man väll konsoler för dom exlusiva spelen som forza/gears/halo på xbox å bloodourne,uncharted, last off us på ps4 osv. Ju fler konsoler jag kan göra mig av med ju bättre !

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår inte riktigt varför valet av distributör/återförsäljare påverkar spelmotorns grafikinställningar.
Det bör ju vaspelet om avgör möjligheterna för crossfire/SLIstöd, vsync, helsskärmsinställningar och liknande... kan jag tycka.

Väldigt bra fråga. Hoppas nån här kan get lite förklaring på detta ?

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår inte riktigt varför valet av distributör/återförsäljare påverkar spelmotorns grafikinställningar.
Det bör ju vaspelet om avgör möjligheterna för crossfire/SLIstöd, vsync, helsskärmsinställningar och liknande... kan jag tycka.

Kan det ha att göra med att spelet körs som en app, eller hur man ska säga?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan det ha att göra med att spelet körs som en app, eller hur man ska säga?

Ja säkerligen.
Applikationspaketering behöver göras från alla onlineleverantörer (även steam, origin mfl.) för att de ska kunna skicka ut, installera och underhålla applikationen och microsoft har säkerligen en extra speciell lösning där.
Kanske är det bara helskärmsläget som är begränsningen för windows store vilket då resulterar i andra följdproblem. Borderless windowed är ju smidigt ibland, men brukar ställa till det med framerates och lite andra grafikrelaterade grejer så det kanske är så enkelt?
Fast man undrar ju fortfarande varför windwos store kräver borderless windowed mode...
Aja, det är bara gissningar från min sida.

Hade jag lanserat ett spel så hade jag inte tillåtit en återförsäljare att vingklippa produkten så mycket oavsett.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

v-sync låst och aktiverat? neee ja kan inte köra spel så, vsync förstör ju siktet i fps tex!!

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av larsalarsa:

@krilleeee:
Du kan ju skaffa spelet genom andra kanaler än Windows Store.
Ingen anledning att överge mästarrasen och börja gejma på konsol bara för att Windows Store strular.

http://store.steampowered.com/agecheck/app/391220/

Quantum Break kommer dock vara exklusivt för Windows Store. Vi lär säkert se fler spel i framtiden om är exklusiva där.

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av BlackBird:

Så klantigt. MS om någon borde lärt sig att det handlar om att få det rätt första gången. Det blev ju tex nästan komiskt hur de försökte lappa ihop Xbox One innan lanseringen där. När de dessutom VET att folk generellt sett inte brukar gilla hur de tänker - samt har Steam som en stabil och accepterad förebild - hur svårt kan det då vara att lansera en tjänst som är vettig?

Nu låter det ju som det är saker som är rätt lätta att fixa. Men frågan är - varför ska det ens behövs?

EA och Ubisoft har ju "kämpat" i många år med att överträffa varandra i att skapa en så usel tjänst som möjligt, MS hakar bara på det tåget....

Men o andra sidan tog det bra många år innan Steam blev en bra tjänst.
Vi som är gamla och bittra minns hur illa det var från början när CS tvingades in i steam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av henkiii:

EA och Ubisoft har ju "kämpat" i många år med att överträffa varandra i att skapa en så usel tjänst som möjligt, MS hakar bara på det tåget....

Men o andra sidan tog det bra många år innan Steam blev en bra tjänst.
Vi som är gamla och bittra minns hur illa det var från början när CS tvingades in i steam.

Sant, men när Steam kom var det också helt unikt och det fanns inte något vida-spritt digitalt system som det gör idag från andra. Så frågan är väl... om du ska kopiera andras ide och tanke, borde du inte då satsa på att redan från början göra den bättre?
Du måste ju ge folk en anledning till att "byta" leverantör också, och om den är sämre eller tom lika bra, varför ska de byta?

EA och Ubisoft har ju faktiskt kommit med bra ideér genom tiderna, men de har en hel del andra problem istället :=/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av strejf:

Quantum Break kommer dock vara exklusivt för Windows Store. Vi lär säkert se fler spel i framtiden om är exklusiva där.

Snacka om at skjuta sig själv i foten.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår inte riktigt varför valet av distributör/återförsäljare påverkar spelmotorns grafikinställningar.
Det bör ju vaspelet om avgör möjligheterna för crossfire/SLIstöd, vsync, helsskärmsinställningar och liknande... kan jag tycka.

Står ju i artikeln att SLI mm stöds även om spelet distribueras via Windows Store men spelet måste stödja det.

Skrivet av Söderbäck:

Ja säkerligen.
Applikationspaketering behöver göras från alla onlineleverantörer (även steam, origin mfl.) för att de ska kunna skicka ut, installera och underhålla applikationen och microsoft har säkerligen en extra speciell lösning där.

Kan ha fel men har för mig att i Windows Store sköter Store installationen till skillnad från Steam där det laddas ner ett installations program som man sen får ge admin rättigheter så att spel distributören kan ändra vad de vill på ens dator vid installation med allt det medför i form av buggar, misstag och dumt beteende.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av appel1:

Står ju i artikeln att SLI mm stöds även om spelet distribueras via Windows Store men spelet måste stödja det.

Kan ha fel men har för mig att i Windows Store sköter Store installationen till skillnad från Steam där det laddas ner ett installations program som man sen får ge admin rättigheter så att spel distributören kan ändra vad de vill på ens dator vid installation med allt det medför i form av buggar, misstag och dumt beteende.

Med tanke på att de "tvingar" vsync så betyder det snarare att spelet inte får fulla rättigheter till grafikkortet så att säga utan går via kompositorn i Windows. Detta skulle också kunna förklara varför SLI/Crossfire saknas då det blir liknande problem som man kör Window mode.

Med Window mode så tar kompositorn också över, har du vsync aktiverat i operativsystemet vilket windows har så kommer den tvingas över alla fönster som inte är fullscreen eller har direkt access till drivrutinerna utan måste gå via kompositorn.

Angående Steam så paketeras spelen för Steam av utvecklarna så vet inte riktigt vart du får det att du bara laddar ner ett installationsprogram som kräver admin rättigheter. Vissa spel lär göra det (GTA5 men då får du skylla på dessa som vill dumpa sina egna tjänste i din dator).

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Snacka om at skjuta sig själv i foten.

Skickades från m.sweclockers.com

Dessa spel ska tydligen vara exklusiva för Windows Store än så länge enligt Wikipedia.

Fable Legends
Gears of War: Ultimate Edition
Quantum Break

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Med tanke på att det inte ens finns en .exe fil för spelen som levereras via Windows store känns det inte som att något kommer ändras. Man kan inte ens tvinga saker via nvidia/amds kontrollpanel då det inte finns något mål att låsa sig mot.

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av appel1:

Står ju i artikeln att SLI mm stöds även om spelet distribueras via Windows Store men spelet måste stödja det.

Kan ha fel men har för mig att i Windows Store sköter Store installationen till skillnad från Steam där det laddas ner ett installations program som man sen får ge admin rättigheter så att spel distributören kan ändra vad de vill på ens dator vid installation med allt det medför i form av buggar, misstag och dumt beteende.

Ja, det är ju bättre att ladda ner M$/NSA bakdörrar istället.

*sarkasm.

Skulle aldrig i min vildaste fantasi köpa något från Windows Store, tog bort skiten sedan dag 1.

Det finns redan alldeless för många distributions plattformar för pc spel, inte bra att splittra det ännu mer. Får bara hoppas på att M$ dumheter gör att Valve får ett ännu större driv för att utveckla och supporta Linux mer så man kan gå dit någon gång.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Jumper ezbook 3 pro
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Söderbäck:

Ja säkerligen.
Applikationspaketering behöver göras från alla onlineleverantörer (även steam, origin mfl.) för att de ska kunna skicka ut, installera och underhålla applikationen och microsoft har säkerligen en extra speciell lösning där.
Kanske är det bara helskärmsläget som är begränsningen för windows store vilket då resulterar i andra följdproblem. Borderless windowed är ju smidigt ibland, men brukar ställa till det med framerates och lite andra grafikrelaterade grejer så det kanske är så enkelt?
Fast man undrar ju fortfarande varför windwos store kräver borderless windowed mode...
Aja, det är bara gissningar från min sida.

Hade jag lanserat ett spel så hade jag inte tillåtit en återförsäljare att vingklippa produkten så mycket oavsett.

Nej det behövs egentligen ingen applikationspaketering, vad får dig att tro det?
Som exempel kör du in Starcraft 2 i Steam så får du fortfarande deras Overlay ifall du trycker på Shift+Tab.
Eller även andra icke-source spel köpta via Steam, jag har dock inget bevis eller exempel, så finns det bara en enkel .exe fil någonstans i Steam-mapparna.

Det finns ingen bra ursäkt från Microsofts håll än att erkänna att de vill detaljstyra spelupplevelsen i deras Windows Store.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

För spel krävs konfigurationsbar installations mapp, med tanken på hur otroligt stora spel kan vara.

Jag vet att det går att flytta i efterhand, men inte praktiskt samt att det går att byta mappar med hjälp av regedit/länkar o.s.v men heller inte praktiskt.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Cocosoft:

Nej det behövs egentligen ingen applikationspaketering, vad får dig att tro det?
Som exempel kör du in Starcraft 2 i Steam så får du fortfarande deras Overlay ifall du trycker på Shift+Tab.
Eller även andra icke-source spel köpta via Steam, jag har dock inget bevis eller exempel, så finns det bara en enkel .exe fil någonstans i Steam-mapparna.

Det finns ingen bra ursäkt från Microsofts håll än att erkänna att de vill detaljstyra spelupplevelsen i deras Windows Store.

Detta är för att de injektar kod likt FRAPS för att visa sitt overlay. Du kan få steam overlay i din musik spelare, text editor mm om du så vill.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av appel1:

Står ju i artikeln att SLI mm stöds även om spelet distribueras via Windows Store men spelet måste stödja det

Ja fast vad innebär det? Att spelet måste byggas för att kunna applikationspacketeras av windows store specifikt för att grafik ska fungera som tänkt? För spelet har väl stöd för SLI. Men inte om man köper det från microsoft i nuläget?

Skrivet av appel1:

Kan ha fel men har för mig att i Windows Store sköter Store installationen till skillnad från Steam där det laddas ner ett installations program som man sen får ge admin rättigheter så att spel distributören kan ändra vad de vill på ens dator vid installation med allt det medför i form av buggar, misstag och dumt beteende.

Jo fast oavsett hur en applikation är packeterad så bör det inte påverka hur grafikkortet jobbar mot spelet eller hur spelet beter sig. Installationsrutinen bör inte påverka mjukvaran som är packad när den väl är installerad och körs.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Söderbäck:

Ja fast vad innebär det? Att spelet måste byggas för att kunna applikationspacketeras av windows store specifikt för att grafik ska fungera som tänkt? För spelet har väl stöd för SLI. Men inte om man köper det från microsoft i nuläget?

Jo fast oavsett hur en applikation är packeterad så bör det inte påverka hur grafikkortet jobbar mot spelet eller hur spelet beter sig. Installationsrutinen bör inte påverka mjukvaran som är packad när den väl är installerad och körs.

Som jag skrev till appel1 ovan så är det snarare hur spelet startar och hur det hanteras av Microsoft. Att de tvingar vsync på spelet säger 2 saker, Window mode eller att de inte har direkt access till drivrutinerna utan går via Windows kompositorn.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Cocosoft:

Nej det behövs egentligen ingen applikationspaketering, vad får dig att tro det?
Som exempel kör du in Starcraft 2 i Steam så får du fortfarande deras Overlay ifall du trycker på Shift+Tab.
Eller även andra icke-source spel köpta via Steam, jag har dock inget bevis eller exempel, så finns det bara en enkel .exe fil någonstans i Steam-mapparna.

Det finns ingen bra ursäkt från Microsofts håll än att erkänna att de vill detaljstyra spelupplevelsen i deras Windows Store.

Näe, alltså om du lägger en snabblänk från starcraft till steam så har du inte packeterat om starcraft utan du har lagt en länkning till en exefil. Det är bara en genväg till en redan installerad mjukvara. Det är inte relaterat här.
Även starcraft är packeterat hos blizzard så att installationen ska kunna ske nära nog automagiskt från blizzards egna launcher. Alternativet hade varit att själv få ett knippe filer och registernyckar som man manuellt får lägga in och anpassa filerna efter installationsmappar, hårdvara och liknande vilket är ett jädra jobb men så går det knappast till på konsumentmukvara nowdays ;).

Däremot har du ju rätt i att steams packetering av alla spel de distribuerar ligger snyggt ordnade i steams katalog. Bra belägg för att alla spel applikationspacketeras enligt steams modell genom deras distributionstjänst ;). Installerar du samma spel på skiva utanför steam så går det inte heller att flytta spelmappen för applikationspacketeringen skiljer sig på skivan och på det sättet spelet är packeterat från steam.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007

Forza Motorsport kommer också till PC! Ännu en Windows Store exklusiv titel?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160301/forza-motorsport-k...

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...