Forza Motorsport 6 på väg till Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Forza Motorsport 6 på väg till Windows 10

Det blir mer tidigare Xbox-exklusivt innehåll för PC/Windows 10. I en för tidigt publicerad artikel framgår att Forza Motorsport 6 i avskalad gratisversion är på väg till Windows Store.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Halo 5 nu också...?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Så det måste köras genom Windows Store och dessutom är versionen till PC avskalad i någon form?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så det måste köras genom Windows Store och dessutom är versionen till PC avskalad i någon form?

Men det är ju gratis

Permalänk
Skrivet av RealPower:

Men det är ju gratis

Haha jo det stämmer. Låter ändå som Microsoft kommer hålla Xbox One versionerna överlägsna PC vilket var rätt väntat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Halo 5 nu också...?

Ja tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Känns som att deras plan är att släppa detta ?demo? För att dom tror att det ska locka folk till att köpa en konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det är bara windows store men det är bättre än att inte få det alls!
Väntar på massa fler spel ska komma från xbox till pc!

Permalänk
Medlem

men.... varför nerbantad version? Hur pass nerbandad? Jag struntar i om det är gratis om det blir mer eller mindre som en demo.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jahapp, är det nu man ska börja förvänta sig mer reklam än vad man har i mobilspelen på sin smartphone? Kul initiativ, men hade faktiskt hellre sett att man lanserade hela spelet och tog betalt

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blir en nedskalad version, ge mig det riktiga spelet och ta betalt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jahapp, är det nu man ska börja förvänta sig mer reklam än vad man har i mobilspelen på sin smartphone? Kul initiativ, men hade faktiskt hellre sett att man lanserade hela spelet och tog betalt

jag hade lätt pröjsat 600 spänn för en fullversion som fungerar stabilt och bra på dator.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt roligt! Som andra undrar jag hur pass nedskalat det här bli men det märker vi väl i sinom tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jag hade lätt pröjsat 600 spänn för en fullversion som fungerar stabilt och bra på dator.

Precis det jag menar, hellre en fullversion för några hundralappar istället för en avskalad gratisversion som troligen kommer innehålla reklam... Gratisspel/appar är sällan gratis numera.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Tråkigt att det är bara windows store men det är bättre än att inte få det alls!
Väntar på massa fler spel ska komma från xbox till pc!

Jupp, går ju att få tag på andra mindre legitima ställen kanske.

Skrivet av vompen:

Precis det jag menar, hellre en fullversion för några hundralappar istället för en avskalad gratisversion som troligen kommer innehålla reklam... Gratisspel/appar är sällan gratis numera.

Man tjänar dock mycket mer pengar på F2P sist jag hörde, flera gånger mer än en engångs summa för ett spel. Sedan hoppas väl MS säkert på att spelet ska locka folk att köpa en Xbone med Forza för att sedan lyckas casha in på fler spel och tillbehör till den.

Permalänk
Medlem

Lansering samtidigt som Wooting One?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Går det att få en edge på grafiken då mot Xbox One? Vore kul om det var ännu snyggare.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte kommer vara via Steam :/. "Games for Windows Live"-klienten funkade ju jättebra förr :pPppPp

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Avstängd

Hoppas att fullversionen också kommer.

Trevligt med en gratisvariant.
Jag saknar den tiden då det fanns demoversioner av spel som man kunde prova på gratis.

Permalänk

Haha JA! Fan vad kul! Det här är början på något stort.

Edit: Skulle gilla en full version dock. Gratisversionen måste iofs vara bra för att kickstarta deras spelplatform, men man vet aldrig.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethics:

Synd att det inte kommer vara via Steam :/. "Games for Windows Live"-klienten funkade ju jättebra förr :pPppPp

"Steam"-klienten funkade ju jättebra förr :pPppPp

Permalänk
Medlem

När det sägs "gratis" och "avskalad" så tror ju i alla fall jag att syftet är att sälja på dig mer innehåll som DLC istället.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethics:

Synd att det inte kommer vara via Steam :/. "Games for Windows Live"-klienten funkade ju jättebra förr :pPppPp

För mig är det ett plus desto fler spel som vägrar steam. :PPppPPPPp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Om inte fulla spelet släpps på Steam kommer jag strunta i Forza.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

När det sägs "gratis" och "avskalad" så tror ju i alla fall jag att syftet är att sälja på dig mer innehåll som DLC istället.

Som innehavare av Windows 7 så fick det mig att fundera på om jag inte borde nyttja min gratis uppgradering för att få testa detta spel gratis. Känns som att just få slackers som jag själv att uppgradera också kan vara en anledning till en sådan här demoversion.

Också lite skoj att folk klagar på att det kommer ett demo till PC då det i många andra trådar efterlyses starkt. Det enda negativa är om det BARA kommer en demo, kanske det folk syftar på.

Får se om/när jag biter i sura äpplet och uppgraderar..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Som innehavare av Windows 7 så fick det mig att fundera på om jag inte borde nyttja min gratis uppgradering för att få testa detta spel gratis. Känns som att just få slackers som jag själv att uppgradera också kan vara en anledning till en sådan här demoversion.

Också lite skoj att folk klagar på att det kommer ett demo till PC då det i många andra trådar efterlyses starkt. Det enda negativa är om det BARA kommer en demo, kanske det folk syftar på.

Får se om/när jag biter i sura äpplet och uppgraderar..

Jag tror ingen i tråden är emot ett demo som sådant utan det är nog precis som du också skriver, att det bara verkar komma ett demo.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Står inget om directx 12, så varför skulle det inte funka i windows 7...

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Står inget om directx 12, så varför skulle det inte funka i windows 7...

"Forza Motorsport 6: Apex – Arriving in the Windows Store this spring, Forza Motorsport 6: Apex is a free, curated standalone experience for Windows 10 that provides fans with a diverse tour of what Forza Motorsport 6 has to offer, including trademark innovations iconic to the Forza franchise, such as Drivatar™ opponents and Forzavista™ cars, as well as new ways to play and compete. The experience also takes advantage of DirectX 12, delivering breathtaking visuals at up to 4K resolution."

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2016/03/01/the-be...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

För mig är det ett plus desto fler spel som vägrar steam. :PPppPPPPp

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag läst så är det ett krav med vsync i spel som körs i windows store. Spel saknar även muligpu support i grunden. Jag har även hört att freesync och g-sync samt flera skärmar inte är möjligt för spel i windows store. Ganska skit för ordentliga spel

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

"Forza Motorsport 6: Apex – Arriving in the Windows Store this spring, Forza Motorsport 6: Apex is a free, curated standalone experience for Windows 10 that provides fans with a diverse tour of what Forza Motorsport 6 has to offer, including trademark innovations iconic to the Forza franchise, such as Drivatar™ opponents and Forzavista™ cars, as well as new ways to play and compete. The experience also takes advantage of DirectX 12, delivering breathtaking visuals at up to 4K resolution."

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2016/03/01/the-be...

Detta låter ju bra i alla fall:

Citat:

delivering breathtaking visuals at up to 4K resolution

Jag tror även att Microsoft kommer släppa bra optimerade titlar för PC speciellt med tanke på att det är DX12.

Skrivet av infigo:

Vad jag läst så är det ett krav med vsync i spel som körs i windows store. Spel saknar även muligpu support i grunden. Jag har även hört att freesync och g-sync samt flera skärmar inte är möjligt för spel i windows store. Ganska skit för ordentliga spel

Är det inte tvärtom att v-sync inte funkar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.