Forza Motorsport 6 på väg till Windows 10

Permalänk

Ah yeah? Ge mig halo master chief collection till pc så att tvåan blir spelbar i co-op

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är härligheten officiellt ute på Forzas hemsida också: http://forzamotorsport.net/en-us/news/FM6_Apex_Announce

63 bilar på totalt 20 banor, Drivatars, nya events, DirectX 12.... inte så begränsat som jag var rädd för. Det här gör mig riktigt sugen att uppdatera speldatorn till Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Nu är härligheten officiellt ute på Forzas hemsida också: http://forzamotorsport.net/en-us/news/FM6_Apex_Announce

63 bilar på totalt 20 banor, Drivatars, nya events, DirectX 12.... inte så begränsat som jag var rädd för. Det här gör mig riktigt sugen att uppdatera speldatorn till Windows 10.

hmmmmm

Citat:

“Forza Motorsport 6: Apex” is an invitation for Windows 10 PC gamers to join millions of Forza players worldwide and experience thrilling racing, addictive gameplay and stunning graphics.

Cross platform mp kanske?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

"avskalad gratis version" Hype död, kan dom inte få tummarna ur röven och ge oss det vi förtjänar.....

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:

Jag är inte hemma nu men jag har för mig att vsync var ett krav och gick inte att stänga av

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Och där kom besvikelsen..

Permalänk

Helt grymt om Forza kommer till pc! Har längtat i åratal. Enda anledningen jag nånsin haft för att köpa en konsoll. Att få bröta runt med en Volvo 240 på en racingbana är episkt kul

Kul att det är en Volvo S60 Polestar på bilderna på forzas Apex_Announce sida

http://forzamotorsport.net/en-us/news/FM6_Apex_Announce

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Avskalad gratisversion?... Go big or go home MS! Jag köper mer än gärna en fullversion av spelet för fullpris! Men en gratisversion med kanske 1/10 av bilarna och färre banor kommer jag inte ens röra med tång...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Avskalad? Varför? Windows store? Varför?

Varför ska MS alltid fula till det med sina förbannade marknadsstrategier. Ge oss fullversionen på steam istället, jag köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Helt grymt om Forza kommer till pc! Har längtat i åratal. Enda anledningen jag nånsin haft för att köpa en konsoll. Att få bröta runt med en Volvo 240 på en racingbana är episkt kul

Kul att det är en Volvo S60 Polestar på bilderna på forzas Apex_Announce sida

http://forzamotorsport.net/en-us/news/FM6_Apex_Announce

Finns en Volvo 240 i Raceroom racing experience.
http://game.raceroom.com/store/cars/touring-classics/volvo/vo...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Forza är analt.

Avskalad version låter intressant för då kanske det där skitspelet blir roligt att köra också.

Missförstå mig rätt nu jag har och har haft alla Forza och det är ju supervälgjort och det finns jättemycket att pyssla med MEN när det kommer till den löjligt oförlåtande fysiken så suger det. Forza 3 ligger nog närmast hjärtat som bäst i sin helhet.

Jag menar det är ju trots allt ett arkadspel även om det kanske är det mest avancerade arkadspelet som finns att tillgå men det behöver bli mer förlåtligt bättre fäste skulle lösa det mesta och göra det så mycket roligare även för vanliga dödliga.

Dom gav mig Forza Horizon som va jävligt kul men den serien förstörde dom direkt med 2:an som inte va alls som första, jag är helt övertygad om att en av dom anala typerna som gör Forza börja blanda sig i utformningen av Horizon 2.

Sista riktigt roliga race spel jag kört på senast måste vara Grid Autosport som också gått tillbaks till sina rötter (Grid 2 förstörde dom) men det är ju ett spel som fokuserar på action å rolig körning på lika villkor, det är ju arkad men det bästa och ibland tycker jag att det är mer verkligt än Forza. Har inte ordentligt gillat ett rally spel sen Dirt 2 men Sebstien Loeb Rally blev jag ändå rätt nöjd med.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Jag kan passa på att länka denna:

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Nice! Det spelet har jag helt missat, blir till att kolla upp. Tack för tipset!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

När det sägs "gratis" och "avskalad" så tror ju i alla fall jag att syftet är att sälja på dig mer innehåll som DLC istället.

Det också, men jag tror mer som LiquidPanda att idéen i första hand är att locka in kidsen till Windows store...
(De behöver få in folk dit och få folk att tycka det är ett legitimt alternativ till tex Steam för spel... Lyckas de med det är det värt massor )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Avskalad gratisversion?... Go big or go home MS! Jag köper mer än gärna en fullversion av spelet för fullpris! Men en gratisversion med kanske 1/10 av bilarna och färre banor kommer jag inte ens röra med tång...

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som det blir ca 13,7% av bilarna från Forza 6 (63 av 460), samt 20/26 tracks.

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

Verkar som det blir ca 13,7% av bilarna från Forza 6 (63 av 460), samt 20/26 tracks.

mja 20 banor va det väl inte? 6 banor med olika variationer (20 sammanlagt) inte ens Nürburgring är med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Verkar som det blir ca 13,7% av bilarna från Forza 6 (63 av 460), samt 20/26 tracks.

Skrivet av Anton1993:

mja 20 banor va det väl inte? 6 banor med olika variationer (20 sammanlagt) inte ens Nürburgring är med...

Då är spelet helt ointressant tyvärr, för mig iaf. Trist, såg verkligen fram emot FM6 till PC... Får se vad som händer med FM7.. Om det nu ens ska släppas till One, annars är det långt i framtiden.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Snusfri

Väldigt roligt att Forza serien kommer till PC och Windows 10.

Tror dock mer på att detta är "Proof of Concept" då spelet släpptes 15 september till Xbox One och är således ganska "gammalt" och att de vill locka över mer folk till Windows 10 och att sedan så kommer Forza 7 och Forza Horizon 3 som "riktiga" versioner.

Hoppas dock att dom inte tagit bort core-elementen att uppgradera och lacka bilarna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

"Steam"-klienten funkade ju jättebra förr :pPppPp

Minns inte riktigt när STEAM lanserades. Kommer bara ihåg att jag 2004 köpte ett Nvidia GeForce 6800 GT och Half-Life 2.

Var sedan måttligt förbannad när man kom hem och insåg att internet var ett krav för att kunna aktivera spelet.

På den tiden när man bodde ute på glesbygden hade inte alla tillgång till internet trots att ADSL var ganska vanligt.

Men jag packade ihop datorn och körde iväg till en vän en bit bort som hade internetanslutning och kunde då aktivera spelet. Sedan gick det hur bra som helst att spela offline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Haha JA! Fan vad kul! Det här är början på något stort.

Edit: Skulle gilla en full version dock. Gratisversionen måste iofs vara bra för att kickstarta deras spelplatform, men man vet aldrig.

Förmodligen är det som du säger, att dom bara lägger upp "snabbversionen av F-M för att läska folk som testar det.
Liksom för att dom skall bestämma sig för köp.
Sedan när det har gått ett tag, så lägger dom upp fullversionen för 4-600:-
Och då kommer dom ha en hord med folk som köper det, rätt listig marknadsföring.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk

MS har nu chansen att får fler folk till att köpa spelet då det nu kommer till PC med men de väljer att istället ha en bantad version som går att uppgradera till full version.
Är de så otroligt ivriga på att locka folk till Illuminati 10?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Detta låter ju bra i alla fall:
Jag tror även att Microsoft kommer släppa bra optimerade titlar för PC speciellt med tanke på att det är DX12.
Är det inte tvärtom att v-sync inte funkar?

*host* Windows store: Tomb raider*host*

Permalänk
Medlem

Spelet stödjer inte ratt-kontrollers... Hoho.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton1993:

mja 20 banor va det väl inte? 6 banor med olika variationer (20 sammanlagt) inte ens Nürburgring är med...

Helt rätt, råkade läsa fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Spelet stödjer inte ratt-kontrollers... Hoho.

Va?? Snacka om deprimerande om det stämmer
Hur tänkte de då?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av CGI:

Spelet stödjer inte ratt-kontrollers... Hoho.

Vid launch nej, men de jobbar på att fixa det.
Vore bra om folk kunde läsa hela artiklar någon gång..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Vid launch nej, men de jobbar på att fixa det.
Vore bra om folk kunde läsa hela artiklar någon gång..

lol

Visa signatur

Asus F6 - Asus H8 / i7 4790K - i7 6700K / 780Ti - 980Ti / 16GB DDR3 - 16GB DDR4 / Acer XB270HUx2 /

Permalänk

Ser ram emot detta trots mycket mindre innehåll. Det är ju trots allt Forza och äntligen till PC. Kanske vore en ide' att göra som Slightly Mad studios och Project c.a.r.s, dvs släppa gratis innehåll då och då. Skulle ju öka livslängen i alla fall.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om ratt stödet? Står ju bara på hemsidan att dom jobbar med det, sen finns det ju ingen .exe fil när det är app? Så man kan välja att lägga in den i logitech gaming proget? behöver göra det för att ratten skall funka i vissa spel.