Kommer inte åt mitt Steam Account - Vad göra?

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt mitt Steam Account - Vad göra?

Hej,
Jag har problem med mitt steam konto. Har inte använt steam sedan Ubisofts Rainbow 6 köptes in i december 2015.
Tänkte testat nya patchen i Fallout 4 men kan ej logga in på Steam. Jag har mitt användarnamn och lösen men steam guard säger att måste skriva in en verifieringskod som jag skall fått skickat till min mail. Problemet är att den mailen som numera är ansluten och används som primärt mailkonto inte stämmer överens med den som jag registrerat mig hos steam i tidernas begynnelse. Och jag har inte en aning vilken mail det skulle kunna vara. Har haft några adresser genom åren som vart knutna till adsl leverantör bl.a.

Jag har skrivit till steam support och anget namn, personummer, kontonamn och lösenord, mina tidigare använda mailadresser och även skickat in en kopia på köpordern på Fallout 4 sedan nov 2015 där jag tagit foto på körkort och mastercard som köpet är betalt med.

De säger att denna information inte är tillräcklig och att jag inte verkar vara ägaren av detta konto. De vill ha den mailadressen jag reggade mig på steam första gången.

Går det verkligen inte att bevisa att jag äger mitt konto på annat sätt?

Vad ska jag göra? Hur kan de tro att detta konto inte är mitt?

//SyLt

Permalänk
Hedersmedlem

Steam Guard ställer ju regelbundna frågor om e-postadressen är aktuell och skickar kod till den mailen som man måste skriva in. Du menar att du aldrig fått frågan om din epost är den rätta och aktuell?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker att det borde duga med vad du har gett dom, om du har gett dom INFO om när du köpte FO4 samt all annan INFO som borde vara relevent.

Jag har aldrig haft problem med att få tillbaka ett konto, jag skickade bara mitt namn samt lite INFO om kortet som var använt på kontot så fick jag tillbaka det, att dom ska krångla för dig känns väldigt surt då du verkligen har angivit allt för att dom ska se att det är ditt konto.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Det låter ju konstigt. Dom borde kunna verifiera ditt namn till ditt kontonummer ifall du köpt något ifrån Steam. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ett tips om du får igång det skaffa steamguard i mobilen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Ett tips om du får igång det skaffa steamguard i mobilen

Så byter man mobilnummer 2 år senare, för att 3 år senare inte kunna logga in på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Så byter man mobilnummer 2 år senare, för att 3 år senare inte kunna logga in på steam

Det är väl en app som följer android/applekontot? Då spelar det ingen roll vilket telenummer eller telefon du har, så länge du är påloggad i appen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Så byter man mobilnummer 2 år senare, för att 3 år senare inte kunna logga in på steam

Om man är så klantig och inte ändrar dina uppgifter på steam innan får man skylla sig själv

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Säker att du försöker få tillbaka ditt steamkonto och inte någon annans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Så byter man mobilnummer 2 år senare, för att 3 år senare inte kunna logga in på steam

Eller så följer man instruktionerna när man sätter upp steamguard där dom uppmanar dig att spara återställningskoden som kan användas om du tappar mobilen.

Bra det där med att kolla upp vad man snackar om

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 93Clocker:

Eller så följer man instruktionerna när man sätter upp steamguard där dom uppmanar dig att spara återställningskoden som kan användas om du tappar mobilen.

Bra det där med att kolla upp vad man snackar om

Ja, den bör man såklart spara. Och steamguard i appen ger såklart ökad säkerhet för intrångsförsök. Men det hjälper föga att göra det lättare att få tillbaka sitt konto. Folk glömmer vilken mail man använt vid registrering av konton och jag vill nog påstå att risken även finns att tappa bort var man sparat en kod också. Så problemet ser likadant ut men är flyttat. Man saknar en teckenkombination när den väl behövs oavsett om det är mailadressen eller återställningskoden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja, den bör man såklart spara. Och steamguard i appen ger såklart ökad säkerhet för intrångsförsök. Men det hjälper föga att göra det lättare att få tillbaka sitt konto. Folk glömmer vilken mail man använt vid registrering av konton och jag vill nog påstå att risken även finns att tappa bort var man sparat en kod också. Så problemet ser likadant ut men är flyttat. Man saknar en teckenkombination när den väl behövs oavsett om det är mailadressen eller återställningskoden.

Självklart, men är man mån om att ha kontroll över sitt konto så bör man även ha intresse att se över vilka uppgifter man använder samt göra backups på koden te.x.

Ontopic: Så tycker jag det är väldigt konstigt om steam fortfarande inte släpper in dig, om de uppgifter som du påstår har lämnats ut.

När jag blev hackad för en himlans massa år sen så behövde jag bara skicka bild på cdkey:n till hl2 och mitt idkort, strängare nu antar jag.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 93Clocker:

Självklart, men är man mån om att ha kontroll över sitt konto så bör man även ha intresse att se över vilka uppgifter man använder samt göra backups på koden te.x.

Ja men är man mån om uppgifterna så tillför inte steamguard något för att få tillbaka ett förlorat konto. I de fallen har man ju ändå koll på vad man använt för mailadress. Det jag tror du egentligen förespråkar är ett annat användarbeende (inte en teknisk lösning som steamguard) där man har koll på sina användaruppgifter bättre. Och det låter ju vettigt för att unvika problem.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack för feedbacken både den bra och den mindre bra. Javisst skall man skriva upp allt och det är gjort men en hdd krasch gör att den infon inte finns längre.

Skaffade appen för iphone i november förra året och har självklart bytt mobil sen dess. Har dock kvar den gamla men hittar ingen info om någon återställningskod i den. Var finns dessa uppgifter, kan jag hitta den någonstans?

Steam syftar hela tiden på den mailadressen jag startade upp steam account med. Kan andra se den under min profil på steam?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PerArn:

Tack för feedbacken både den bra och den mindre bra. Javisst skall man skriva upp allt och det är gjort men en hdd krasch gör att den infon inte finns längre.

Skaffade appen för iphone i november förra året och har självklart bytt mobil sen dess. Har dock kvar den gamla men hittar ingen info om någon återställningskod i den. Var finns dessa uppgifter, kan jag hitta den någonstans?

Steam syftar hela tiden på den mailadressen jag startade upp steam account med. Kan andra se den under min profil på steam?

Du måste ha aktiverat Steamguard för appen om du ska kunna återställa den. Om du har aktiverat det betyder det att det visas en kod i appen när du försöker logga in, dvs den kommer inte på mail.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Så byter man mobilnummer 2 år senare, för att 3 år senare inte kunna logga in på steam

steam mobile är nästan ett krav för att använda market från och med 9 mars

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!