Permalänk
Medlem

Ingen bild över HDMI

Hej,

Jag har sedan 1 år tillbaka min dator kopplad till tvn via HDMI i följande led:
Msi gtx 970 gaming - 1,5 m hdmi kabel - hdmi repeater - 10 m hdmi kabel - TV.

Det har funkat klockrent fram tills jag installerade nya fläktar i systemet. När jag var klar med det fick jag inte längre någon bild.
Jag får bild om jag kopplar med en kort kabel rakt in i tvn och jag får även bild via den långa kabeluppsättningen om jag kopplar in något annat än min dator.

Är det någon som har en idé vad som kan lösa mitt problem?

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk

@CeeJaySWE
Jag har själv haft lite problem med hdmi till tv'en, i mitt fall var lösningen att koppla ur hdmi, rensa cmos och sedan koppla in hdmin igen när jag var inne i Windows. Jag tror dock inte att de kommer hjälpa för dig pga att det funkar med en kort sladd men det är ju värt ett försök i alla fall

Edit.
*rensa cmos menade jag.

Permalänk
Medlem

@macke0010: har testat att rensa cmos och har även installerat om grafik drivrutinerna 🙁

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB