Om anime i nytt avsnitt av Fulkultur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tycker Death Note, likt många andra anime, tappar tråden och flippar ur totalt mot slutet.

Jo, fram tills det händer är den ju spännande, men det är som att Death Note bara vill självdö plötsligt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Enda tecknade serien som jag fallit för någonsin, Avatar, är inte ens japansk

Avatar och även fortsättningen The Legend of Korra är riktigt bra japanskt eller ej

Permalänk

Ja detta var kul att lyssna på.

En sak som jag reagerade på.
Netflix har inte själv producerat någon anime än, de har bara licensierat Knights of Sidonia och The Seven Deadly Sins. Och Glitter Force är egentligen Smile Precure, men Saban Entertainment döpte om den till Glitter Force och dubbade den i Engelska och Svenska + massa andra språk.

Vi kommer också få en Anime film på Bio i år, Odjuret och hans lärling, elller Bakemono no Ko, som den heter på Japanska.

Jag måste också nämna hur konstigt det kan vara att se på viss anime som Svensk.
Detta får mig att småskratta varje gång jag ser det.

Från Space Runaway Ideon om någon undrade.
Ideon var även en stark inspiration för Evangelion.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Medlem

Haha, anime på Sweclockers? Inte varje dag det händer.

Skrivet av Ninjaflipp:

Animeavatarer, assemble!

Ser på Hibike Euphonium just nu. Var i Japan under tiden som den sändes så såg den inte då. Får mig att sakna Kyoto.

http://myanimelist.net/animelist/Ninjaflipp

Dold text

Åhh, en av mina favoriter förra (Eller förrförra?) säsongen. Vart i Japan var du?

Skrivet av SeF.Typh00n:

Welp, antar jag måste kommentera nu då.

Gör er en tjänst och se Nichijou. Den humorn är svårslagen.

Älskade den! Dock synd att den inte fick så mycket uppmärksamhet när den sändes i Japan, så det blev aldrig någon andra säsong.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Avatar och även fortsättningen The Legend of Korra är riktigt bra japanskt eller ej

Yep, båda är favoriter. Kan dock vara tack vare det faktum att de inte är japanska. Har aldrig riktigt fallit för hardcore animen.

Permalänk
Medlem

Jag gillar egentligen inte denna youtubern men detta klippet är värt att ta en titt på:
Recension av Ghost Stories:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Räknas Pokemon som anime? Haha det är väl det enda jag kollat på.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Räknas Pokemon som anime? Haha det är väl det enda jag kollat på.

Japp Pokémon är en anime.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk

@Devil May Cry: Pokemon är helt klart anime. Samma med Digimon och Yu-Gi-Oh som gick runt samma tid på TV som Pokemon här i Sverige.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Medlem

Brukar först kolla på anime med japanskt tal och engelsk text men sen när det släpps dubbat så brukar jag kollar på det igen.

Just nu kollar jag på Fairy Tail.

Permalänk
Medlem

Chuunibyou demo koi ga shitai

Underbar serie ^^

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Förstår mig verkligen inte på anime själv. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hittills är Full Metal Alchemist: Brotherhood den bästa anime-serie jag sett. Riktigt bra blandning av karaktärer och arketyper, samt en story som alltid rör sig i rätt riktning med varierande tempo. Man slipper också Evig Duell-Syndrom som segar ned Bleach, Naruto, Fairy Tail, Dragonball Z(!), osv. Alltså där två motståndare antingen spenderar ett par episoder med att bli allt starkare mellan slagsmålen, eller där dom bara står och gastar glåpord och en massa demoraliserande skitsnack.

FMA: Brotherhood. Skippa originalserien och se denna istället.

Permalänk
Medlem

En långsam animefilm men rätt så skön å äckligt vacker är ex skycrawlers. se den
glöm robotech, kolla på macross istället The Super Dimension Fortress Macross(org serien) sen e ju macross zero nice oxå då den e direkt prolog till den 25åriga animen.
DMC e så kul, watamote e störtskön. sen finns det ju en massa fantasy.. som Fulkultur verkar ha missat. klassikern:The Vision of Escaflowne e rätt nice om man gillar steampunk fantasy och mer shoujo stukmässig av sig men skön e den... e lite besviken på "animenördarna" i dagens fulkultur podcast men bara lite, lixom 50 min? come on bojzzz

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara jag som älskar "Kino no tabi" (Kino's Travels: The Beautiful World). Släpptes även på DVD här i Sverige. Tror att viasat visade den också. Underbar! Gillar även "Serial Experiment Lain". En film jag kan rekommendera är "Perfect Blue" (thriller som skulle kunna vara skapad av Hitchcock. Annars så är ju första Ghost in the Shell, Akira, Ninja scroll & Prinsessan Mononoke skitbra.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Entusiast

Känner man att man är lite för glad och att livet är lite för trevligt kan jag rekommendera Grave of the Fireflies. Den är bra och helt klart sevärd men sjukt sorglig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Hittills är Full Metal Alchemist: Brotherhood den bästa anime-serie jag sett. Riktigt bra blandning av karaktärer och arketyper, samt en story som alltid rör sig i rätt riktning med varierande tempo. Man slipper också Evig Duell-Syndrom som segar ned Bleach, Naruto, Fairy Tail, Dragonball Z(!), osv. Alltså där två motståndare antingen spenderar ett par episoder med att bli allt starkare mellan slagsmålen, eller där dom bara står och gastar glåpord och en massa demoraliserande skitsnack.

FMA: Brotherhood. Skippa originalserien och se denna istället.

Brotherhood är original serien om man ser till det faktum att den faktiskt följde mangan till slutet!

Permalänk
Medlem

King of Thorn är en bra anime film för nybörjare

om man gillar gore/skräck

Dold text
Permalänk
Medlem

Toppserier:
Fullmetal Alchemist Brotherhood (som förövrigt är den anime med högst betyg på Myanimelist.net)
Hunter X Hunter 2011
Hellsing Ultimate
One Punch Man
Attack on Titan
Mushishi

Toppfilmer:
Redline
Spirited Away
Howl's Moving Castle
Ponyo

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

En långsam animefilm men rätt så skön å äckligt vacker är ex skycrawlers. se den
glöm robotech, kolla på macross istället The Super Dimension Fortress Macross(org serien) sen e ju macross zero nice oxå då den e direkt prolog till den 25åriga animen.
DMC e så kul, watamote e störtskön. sen finns det ju en massa fantasy.. som Fulkultur verkar ha missat. klassikern:The Vision of Escaflowne e rätt nice om man gillar steampunk fantasy och mer shoujo stukmässig av sig men skön e den... e lite besviken på "animenördarna" i dagens fulkultur podcast men bara lite, lixom 50 min? come on bojzzz

Macross är bättre men Robotech kommer alltid ligga mig till hjärtat, jag har 4 filmer på vhs med svensk dubbning och Macross do you remember love med svensk dubbning på vhs och dvd.

Ingen som har nämnt Neon Genesis Evangelion?!

Permalänk

@DST: Escaflowne är ju knappast steampunk.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Brotherhood är original serien om man ser till det faktum att den faktiskt följde mangan till slutet!

Jo, men namngivningen på anime-serierna kan vara förvirrande för den oinvigde.

Permalänk
Medlem

med risk för att vara så petig att jag i tecknad form skulle ha ett par tjocka glasgöon med spiraler på nu men..

Evangelions är ju inte vare sig mechar eller robotar.

Skrivet av Rasmus117:

Macross är bättre men Robotech kommer alltid ligga mig till hjärtat, jag har 4 filmer på vhs med svensk dubbning och Macross do you remember love med svensk dubbning på vhs och dvd.

Ingen som har nämnt Neon Genesis Evangelion?!

nä, bara Neon Evangelion Genesis.

angående "Robotech" så var det väll så har jag för mig att enbart 24 avsnitt dubbades, så det var hela den svenska versionen av den amerikanska. USA-versionen i sin tur hade samtliga 36 men var en ganska omklippt version av "Macross". Att fortsättningen på serien därutöver dessa var ett par helt andra serier tror jag inte var vad som i sig ändrade så mycket på den första installationen i trilogin dock.

så jag gissar att det var mer ett sätt att dra ut på omfånget av dubbföretaget:

Skrivet av Zotamedu:

Tycker Death Note, likt många andra anime, tappar tråden och flippar ur totalt mot slutet.

inte för att jag sett den men det låter lite som Lost, Arkiv X, Dallas och Varuhuset..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fullmetal Alchemist Brotherhood.serien trumpar lätt orginalet, nog bland toppen för mig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Gosick är en av dom serier jag verkligen tycker man ska se!

Sen har vi Chobits för Sweclockers som endå gör lite narr av Hårdvara på ett lustigt sätt!

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

Bra produkt som är länkat i prisjakt "Anfall mot Japan"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Animeavatarer, assemble!

Ser på Hibike Euphonium just nu. Var i Japan under tiden som den sändes så såg den inte då. Får mig att sakna Kyoto.

http://myanimelist.net/animelist/Ninjaflipp

Dold text

Hai!

Ingen db rekommenderad? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Anime på SweC, nej men oj då.
Orkar inte skriva vilka jag har sett för den listan får inte plats ändå på en kommentar.

BPS
Skrivet av Mirialia:

Hai!

Ingen db rekommenderad? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ju Dragon Ball Pooh

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Anime jag gillat/gillar:

One Piece
One punch man
Hunter X hunner
Tokyo Ghoul
Full metal panic ( gillade dock inte fomuffu )
Steinsgate
Gundam Wing
Gundam 00
Robotech
Macross plus (film)
Robotech
Gundam Ironblooded Orphans
Deathnote
Attack on Titan
Sword art Online
Naruto + Shippuuden ( den del som följer mangan, fillers i denna serie är horribla)
Initial D
Claymore ( hade ett abrupt slut när den avvek från mangan)
Neon genesis Evangelion
Eyeshield 21
Major
Prince of tennis
Great teacher Onisoka
Devil is a part timer
Belzebub
Bleach
Fate stay night

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Började det bli jobbigt för er i studion när det började pratas om hentai kändes som ni fick bita er i tungan varje gång skämt åsido

Skrivet av HahoFreak:

Jag måste också nämna hur konstigt det kan vara att se på viss anime som Svensk.

Haha ja största problemet som jag ser överlag med svensk översättning är att inte bara i anime världen så ska allt översättas ordagrant till punkt och pricka även tittlar och namn ska försvenskas.
Bara slå på sexan att kolla på vilken serie som helt finns en episode av two and a half men jag aldrig kommer sluta störa mig på när lill killen vill hyra final fantasy och man har gått så långt att man översatt till den sissta fantasin i svenska textningen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata