finns det några verkliga driftspel?

Permalänk

finns det några verkliga driftspel?

finns det några verkliga driftspel till pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perfectemme:

finns det några verkliga driftspel till pc?

Life for speed sägs ska ha bra realism, inte fokus drift direkt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

som bärplockaren skrev så är LFS bra för drifting. Assetto Corsa har också rätt bra fysik med drifting om du vill ha något nyare. Har själv aldrig riktigt brytt mig om det men finns en rätt stor community som håller på med det i AC.
https://www.youtube.com/watch?v=DxK4JmkWK6k

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Drift Streets Japan

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa med rätt mods = Riktigt bra!

Permalänk

Kan rekommendera spelet Street Legal Racing Redline! visst är den gammal (släpptes typ 2005) men har otroligt mycket mods man kan ladda ner.Spelet går ut på att man bygger sina egna bilar,till och med motorer och sen tar man ut den på gatan och kör den.Finns en nyare spel som heter Street Tuning Evolution (släpptes 2015) men blev inte lika populär som SLRR.🙂

Visa signatur

Corsair 400C (-) Asus Maximus VIII HERO
Intel I7-6700k 4,6Ghz (-) Corsair H110
Asus Strix Gtx 960 4GB (Tillfäligt) (-) Corsair RM750x
Corsair LPX 2666mhz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Drift Streets Japan

Skrivet av TheGvifox:

Kan rekommendera spelet Street Legal Racing Redline! visst är den gammal (släpptes typ 2005) men har otroligt mycket mods man kan ladda ner.Spelet går ut på att man bygger sina egna bilar,till och med motorer och sen tar man ut den på gatan och kör den.Finns en nyare spel som heter Street Tuning Evolution (släpptes 2015) men blev inte lika populär som SLRR.🙂

Fast nu står ju "verkliga" med i rubriken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

När jag vill spela driftspel så drar jag igång GRID 2.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fast nu står ju "verkliga" med i rubriken.

Sent svar, men finns väl två betydelser.
Den andra betydelsen är spel som fokuserar på drift.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Forza horizon 2 är väldigt kul att drifta på ^^ Lätt också! dock inte till PC

Permalänk
Medlem

@TheGvifox: Street Tuning Evolution var väl slopat efter en icke-framgångsrik kickstarter? Skulle gärna vilja se länk till spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Sent svar, men finns väl två betydelser.
Den andra betydelsen är spel som fokuserar på drift.

Har du rätt i. Jag läste mer som att han sökte så verklighetstrogna spel som möjligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att ta vilket verklighetstroget racing spel som helst som har driftbara bilar?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Drifta i The Crew tycker jag är ganska kul, men realistiskt är det ju knappast.

Permalänk
Medlem

Grid Serien 1:an och 3:an är bäst i mitt tycke.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fast nu står ju "verkliga" med i rubriken.

Fast nu fram går inte heller vad TS menar med verkligt, Grafik? Fysik? eller båda delar kanske?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

GTA 4 har gott om realism drift mods, är inte 100% på vilken som är bäst men att det är bra bilkänsla med mods är det inget tvivel om

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har bara hittat 1st spel som jag kan drifta på med min logitech g27, är en väldig skillnad att drifta med och utan ratt.
Ända spelet är nfs shift 1!!
Har testat många spel, letar fortfarande efter fler Hoppas på nya nfs!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Jag har bara hittat 1st spel som jag kan drifta på med min logitech g27, är en väldig skillnad att drifta med och utan ratt.
Ända spelet är nfs shift 1!!
Har testat många spel, letar fortfarande efter fler Hoppas på nya nfs!!!!

Har du testat Pro Street, Shift 2? Grid 1 och 2 samt autosport?
O varför kan du inte drifta i dom andra spelen? Är det för att du inte får ratten att fungera i andra spel? eller att du inte har orken att lära dig utan du vill kunna direkt?

Bara en liten sido not: Men kolla in TheSLAPTrain Top 10 Drifts of The Week och låt dig inspireras en smula Blandning mellan både verklighet och spel (så du kanske hittar något)
Och Denna med https://www.youtube.com/watch?v=wMWF-btnFSQ

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har du testat Pro Street, Shift 2? Grid 1 och 2 samt autosport?
O varför kan du inte drifta i dom andra spelen? Är det för att du inte får ratten att fungera i andra spel? eller att du inte har orken att lära dig utan du vill kunna direkt?

Bara en liten sido not: Men kolla in TheSLAPTrain Top 10 Drifts of The Week och låt dig inspireras en smula Blandning mellan både verklighet och spel (så du kanske hittar något)
Och Denna med https://www.youtube.com/watch?v=wMWF-btnFSQ

Har testat alla utom prostreet, går dom inte direkt att drifta någolunda så skiter jag i att ställa in dom och att öva, har ofta grabb kvällar då vi spelar och man ska kunna leka direkt utan massa timmars övande. Ratten får jag att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Har testat alla utom prostreet, går dom inte direkt att drifta någolunda så skiter jag i att ställa in dom och att öva, har ofta grabb kvällar då vi spelar och man ska kunna leka direkt utan massa timmars övande. Ratten får jag att fungera.

I så fall finns det inga mer vad jag vet, du har uppenbarligen redan testat alla och vill inte lära dig att drifta i mer simliknande spel. Om du inte vill gå längre bak i tiden till Undergrund så tar det nog slut här.

Det finns ju dock dom konsol exklusiva titlarna som Gran Turismo, Forsa och Drive Club till exempel. Men då behöver du köpa adaptrar om du vill få G27:an att fungera på Xbox 360, Xbox one och PS4. PS3 fungerar den på och min G25 fungerar även på mitt PS2 i Gran torimo4 så det kanske även din gör.

Edit: Några sista spel tips du får av mig: Burnout Paradise (även tidigare), split second, ridge racer och Need For Speed (hot pursuit till Rivals men även tidigare titlar) men osäker på om de ens har stöd för ratt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Menade inte att jag testat alla, skrev lite fel, men har testat dom flesta, dock mest med original inställningar för bilar och ratt, är ganska kräsen när det kommer till grafik också, man vill ju ha något fint att titta på.
Men har dragit ner grid 2 nu igen, ska ge det en chans med att ställa in både ratten och bilarna, så har någon några tips på inställningar för drift på grid 2 så välkommnas det
Sitter ni på några andra svenska forum som har vettiga trådar om racing så länka gärna !
Mvh!

Permalänk

Jag skulle väl säga att det bästa du skulle kunna göra är att köpa dig en bil för detta, men att drifta på spel är väl ändå inte realistiskt oavsett hur du vrider och vänder på det. Jag menar risken för att krocka finns IRL det är väl lite det som är spänningen också och du kan råka illa ut, det kan ej förekomma i spel.

Permalänk

Asetto Corsa är en av dom realistiska spelen jag har spelat.Tyckte att det var svårt att lära sig att drifta i början av spelet men när kom man in i spelen så gick det hur lätt som helst. Funkar perferkt med ratt,har du ingen ratt så är det ingen mening att spela det ens 😏 Finns mods att ladda ner.
Kolla TheSlapTrain på Youtube han har spelat de spelet 🙂

Visa signatur

Corsair 400C (-) Asus Maximus VIII HERO
Intel I7-6700k 4,6Ghz (-) Corsair H110
Asus Strix Gtx 960 4GB (Tillfäligt) (-) Corsair RM750x
Corsair LPX 2666mhz DDR4