Permalänk
Medlem

Köpråd för 55" Smart-tv

Hejsan alla!

Ska snart flytta och jag ska köpa mig en ny TV! Den ska va 55" Smart-tv (4k är inget krav)
Det har ju förändrats mycket på tekniken senaste tiden så tänkte kolla vad ni har förslag!

De jag kommer göra är kolla mycket film, spela lite ps4 (inte fps) sen kollar inte på så mycket sport, kanske blir någon gång. Vilken skulle ni rekommendera? Ingen speciellt pris att mig efter, men realistiska priser och tv!

Tack på förhand!
/Martin

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Bildexpert 📺

@asonJR: Som alltid med den här typen av frågor:

Är du inte konkret med vad du vill ha och vad du är ute efter så är varenda 55-tummare på marknaden ett potentiellt köp. Det är omöjligt att veta som är "realistiska priser" för just dig. Jag talar med personer som spenderar månader att välja apparat för max 5.000 kronor och de som köper en TV för 180.000 kronor på stående fot. Vad är din realism i fråga om priser?

En del är väldigt noga med just spel, då är till exempel Sonys och Samsungs modeller överlag lämpligare tack vare låg latens. Andra är ute efter högsta möjliga bildkvalitet för film och har då andra prioriteringar.

Generellt kan man säg att man får vad man betalar för. Häng inte upp dig på smart-funktioner då det är på väg att bli nästa fiasko efter 3D. Den hårdvara man köper i sin "smart-TV" är snart föråldrad, mjukvaran hänger inte med etc. Det går allt mer (åt rätt håll) med Chromecast och liknande funktioner där TV:n blir förlängningen av den smarta telefon man har idag men också imorgon.

Tillfället är i alla fall rätt. Snart byts de flesta modeller ut och nyheterna kliver in på prisnivåer som är 25 - 50 procent högre. Samma TV som i maj kostar 15.000 kronor kan i december sedan kosta 10.000 kronor.

Permalänk
Medlem

Satsa på en 1080P TV med flest funktioner, samsung 8-serie och LG's dyrare serier ger bra bild.
Själv sitter jag på plasma då det är mest TV/Film som jag tittar på.

Oled för dig som älskar svärta och har djup plånbok.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av asonJR:

Hejsan alla!

Ska snart flytta och jag ska köpa mig en ny TV! Den ska va 55" Smart-tv (4k är inget krav)
Det har ju förändrats mycket på tekniken senaste tiden så tänkte kolla vad ni har förslag!

De jag kommer göra är kolla mycket film, spela lite ps4 (inte fps) sen kollar inte på så mycket sport, kanske blir någon gång. Vilken skulle ni rekommendera? Ingen speciellt pris att mig efter, men realistiska priser och tv!

Tack på förhand!
/Martin

Ta en extra funderare på 4k tycker jag. Det är inget som behövs men bilden blir mycket skarpare och det ser riktigt läckert ut.
Iaf det lilla 4k Netflix jag har sett hos polaren.

Permalänk
Medlem

Det känns svårt att motivera tv-köp just nu om du inte är i desperat behov eller vill betala för oled.
De mest populära sony 1080p modellerna som var riktigt prisvärda har fasats ut och ersatts av sämre och/eller dyrare modeller. Det verkar vara svårt att hitta bra tester och anvädarrecensioner där inputlag etc framgår. Det känns som de flesta medvetna konsumenter har köpt modeller de är nöjda med i väntan på att oled ska sjunka i pris.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@asonJR: Som alltid med den här typen av frågor:

Är du inte konkret med vad du vill ha och vad du är ute efter så är varenda 55-tummare på marknaden ett potentiellt köp. Det är omöjligt att veta som är "realistiska priser" för just dig. Jag talar med personer som spenderar månader att välja apparat för max 5.000 kronor och de som köper en TV för 180.000 kronor på stående fot. Vad är din realism i fråga om priser?

En del är väldigt noga med just spel, då är till exempel Sonys och Samsungs modeller överlag lämpligare tack vare låg latens. Andra är ute efter högsta möjliga bildkvalitet för film och har då andra prioriteringar.

Generellt kan man säg att man får vad man betalar för. Häng inte upp dig på smart-funktioner då det är på väg att bli nästa fiasko efter 3D. Den hårdvara man köper i sin "smart-TV" är snart föråldrad, mjukvaran hänger inte med etc. Det går allt mer (åt rätt håll) med Chromecast och liknande funktioner där TV:n blir förlängningen av den smarta telefon man har idag men också imorgon.

Tillfället är i alla fall rätt. Snart byts de flesta modeller ut och nyheterna kliver in på prisnivåer som är 25 - 50 procent högre. Samma TV som i maj kostar 15.000 kronor kan i december sedan kosta 10.000 kronor.

Hänger med vad du menar, och skulle kanske skulle va lite mer specifik. Men jag kommer se mer på film, så vill ha en med bra bildkvalitet (utan 4k nu) och smidig med apparna. Så om jag säger runt 10 k +/- 2000!

Jag hade tänkt mig samsung eller philips, men vet inte hur LGs är numera!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Medlem

Rent spontant tycker jag TV's med smartfunktioner är rena rama säljtricket. Köp en chromecast för 300kr så har du samma funktionalitet på en "normal" tv.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Samsung UE55HU7505 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2584091) har jag, den modellen har nog utgått och numer finns den välvda skärmen skulle jag tro (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3056399). Är inte helt säker dock.

Jag är mycket nöjd med den och skulle kunna rekommendera den.

Permalänk
Medlem

Skit i smart-funktionen. Den kommer vara up to date i nåt år, kanske två om du har tur, och det saknas alltid nån app man vill ha. Skaffa en chromecast eller en apple-tv och köp sedan efter bästa bild/pris/design eller annat som du vill åt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@Samster:
vill man ha platta modellen så är det denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3059787

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Samster:
vill man ha platta modellen så är det denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3059787

Ahhh där är den, då har den fått byta modell namn/nr till 7005 då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asonJR:

Hänger med vad du menar, och skulle kanske skulle va lite mer specifik. Men jag kommer se mer på film, så vill ha en med bra bildkvalitet (utan 4k nu) och smidig med apparna. Så om jag säger runt 10 k +/- 2000!

Jag hade tänkt mig samsung eller philips, men vet inte hur LGs är numera!

Som ägare till en fräsch (ca 9 månader) LG tv så säger jag så här.
Jag var ute på jakt efter en Tv som var så nära Plasma det bara gick.
Jag tror inte att det finns en enda tillverkare på svenska marknaden som undvek att bli undersökt av mig.
Och nog finns det många bra TV apparater på marknaden.
Men efter att ha kollat på allt från Samsung till Sony, så var det bara en som lyckades bemöta mina rejält tilltagna krav, och det var just LG.
Jag hittade den apparat som tog mig närmast plasma i LG's IPS sortiment.
När jag hade jämfört en hög apparater mot den, så fanns det ingen tvek längre.
Och varenda polare som hälsar på mig vill typ ta med sig den hem.
Anledningen till att jag ville ha en apparat som är så lik plasma det bara går, är för att jag hade en lyxplasma från Panasonic innan.

Det är min upplevelse iallafall, dock så är jag väldigt specifik i vad det är jag själv vill åt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Rent spontant tycker jag TV's med smartfunktioner är rena rama säljtricket. Köp en chromecast för 300kr så har du samma funktionalitet på en "normal" tv.

Det känner jag ju till. Men finns det någon tv som är utan smart funktion med bra bild och kvalité?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Medlem

Varför jag sökte efter Smart-tv, var för jag trodde inte det fanns 4k eller hyfsade bra tv utan smart funktion!

Men om ni några tips på en 55" men bra bild utan smart-funktion så skriv gärna de, som många har sagt så finns det ju nu mera chromecast och sen kan man ju annars bara plugga in en mindre dator!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Som ägare till en fräsch (ca 9 månader) LG tv så säger jag så här.
Jag var ute på jakt efter en Tv som var så nära Plasma det bara gick.
Jag tror inte att det finns en enda tillverkare på svenska marknaden som undvek att bli undersökt av mig.
Och nog finns det många bra TV apparater på marknaden.
Men efter att ha kollat på allt från Samsung till Sony, så var det bara en som lyckades bemöta mina rejält tilltagna krav, och det var just LG.
Jag hittade den apparat som tog mig närmast plasma i LG's IPS sortiment.
När jag hade jämfört en hög apparater mot den, så fanns det ingen tvek längre.
Och varenda polare som hälsar på mig vill typ ta med sig den hem.
Anledningen till att jag ville ha en apparat som är så lik plasma det bara går, är för att jag hade en lyxplasma från Panasonic innan.

Det är min upplevelse iallafall, dock så är jag väldigt specifik i vad det är jag själv vill åt.

/Lifooz

Är ju bara elakt att skriva sådär utan att skriva ut vilken apparat det är du har!

Blev ju duktigt nyfiken nu

Mvh

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av asonJR:

Varför jag sökte efter Smart-tv, var för jag trodde inte det fanns 4k eller hyfsade bra tv utan smart funktion!

Men om ni några tips på en 55" men bra bild utan smart-funktion så skriv gärna de, som många har sagt så finns det ju nu mera chromecast och sen kan man ju annars bara plugga in en mindre dator!

Det finns knappt inga dum-tv:ar längre, men det är lätt att tro att du lägger vikt vid just smart-delen när du specificerar det i trådtiteln.

Det bästa är väl att läsa lite recensioner själv. Börja med någon av de mer populära på prisjakt, läs en recension, läs en annan recension på någon av de tv:ar som gjorde bättre ifrån sig, upprepa tills du är nöjd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ett råd, köp inte Smart-TV

Permalänk
Medlem

Om du absolut ska ha en Smart-TV, ta en titt på någon modell med Android TV.
Då får du Chromecast-stöd i den och förhoppningsvis så överger inte tillverkaren mjukvaran efter några månader, som annars är normalt för Smart-TV-systemen.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera denna http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/219523-sony_65_l...

köpte den när den kom ut i sommras , bästa TVn jag har haft , ingen EDGE-LED här inte. Och Android Operativet fungerar klockrent, riktigt snabbt och responsivt, polaren satt i samma sitts som dig och efter han var hemma hos mig och testade den så köpte han en likadan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av asonJR:

Hejsan alla!

Ska snart flytta och jag ska köpa mig en ny TV! Den ska va 55" Smart-tv (4k är inget krav)
Det har ju förändrats mycket på tekniken senaste tiden så tänkte kolla vad ni har förslag!

De jag kommer göra är kolla mycket film, spela lite ps4 (inte fps) sen kollar inte på så mycket sport, kanske blir någon gång. Vilken skulle ni rekommendera? Ingen speciellt pris att mig efter, men realistiska priser och tv!

Tack på förhand!
/Martin

Valfri LG med Oled panel.
Att köpa LCD idag är att köpa extremt gammal teknik.
Prioritera panelen, allt annat är irrelevant då det finns så mkt bättre lösningar.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av asonJR:

Hejsan alla!

Ska snart flytta och jag ska köpa mig en ny TV! Den ska va 55" Smart-tv (4k är inget krav)
Det har ju förändrats mycket på tekniken senaste tiden så tänkte kolla vad ni har förslag!

De jag kommer göra är kolla mycket film, spela lite ps4 (inte fps) sen kollar inte på så mycket sport, kanske blir någon gång. Vilken skulle ni rekommendera? Ingen speciellt pris att mig efter, men realistiska priser och tv!

Tack på förhand!
/Martin

Ta en titt på http://www.rtings.com/ , där testar de TVn på många sätt. Lägg bara märke till att en del USA versioner kan ha ett annat namn i Sverige. Typ Sony x900c i USA och x90005c i Sverige. Sen kan vissa Samsung ha ett annat nummer här. Jäkla TV tillverkare, de gör allt för att förvilla oss...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Men om vi säger såhär! Ge mig era bäst tips på 55"-65"-tv med smart funktion eller utan, Men 4K eller utan!

Sen för och nackdelar med just den/de tvn!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Skit i smart-funktionen. Den kommer vara up to date i nåt år, kanske två om du har tur, och det saknas alltid nån app man vill ha. Skaffa en chromecast eller en apple-tv och köp sedan efter bästa bild/pris/design eller annat som du vill åt!

Samsung uppdaterar sina smart TV väldigt ofta.
Jag har haft min i 1 år och den är fortfarande up to date eftersom Samsung uppdaterar ofta..Flera gånger i veckan slår min TV på sig om nätterna och kör update,,Utan att skärmen tänds så klart.

Visst nu kostade min TV nästan 30 000 när jag köpte den (Samsung 8 Serien 65" curved 4k)

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Bildexpert 📺

Det blir ofta fel när man tänker, "jag vill inte betala för smart!" eller "jag vill inte betala för 4K!" eller "Jag vill inte betala för 3D". För lite mer än tio år sedan lät diskussionen "betala inte för full hd - det är onödigt!"

Välj istället den TV som svarar mot kraven på bildkvalitet och funktioner likt låg latens. Har den modellen smart-TV/3D/4K/HDR du inte behöver i dagsläget, strunta i den funktionen. Finns ingen anledning att välja en sämre produkt i onödan.

Att i dagsläget välja bort alla 4K-modeller enbart för att de "...är onödigt" innebär också att man väljer bort de bästa modellerna på marknaden och siktar in sig på mellan och budget-segmentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Är ju bara elakt att skriva sådär utan att skriva ut vilken apparat det är du har!

Blev ju duktigt nyfiken nu

Mvh

Denna. Just 42"aren är slutsåld men den finns kvar med större storlek.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Själv har jag för inte så länge sedan köpt Samsung UE55JU7505 (kurvad, 4k). Använder som datorskärm, än så länge nöjd. Viktigt att bildkalibrera, kolla på http://www.rtings.com/

+ En av de mest responsiva (låg input lag) 4k apparaterna i "game mode"
+ Fixar 60 hz @ 4:4:4 Chroma
+ Har 5GHz WiFi chip i sig
+- Kommer titt som tätt på deal och är prisvärd
+- Smart-funktionerna är väl vare sig mer eller mindre

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Som ägare till LGs 920v så ska jag ge ett tips som går rakt emot vad jag själv gjorde. Ska du köpa oled så vänta ett tag, efter vad jag hört så är LG på väg att dumpa det här med curved och kanske även 3D. Oled som det är idag lider av en del fel som förhoppningsvis blir bättre redan i år när tillverkarna kännt lite mer på tekniken och vet vad dom ska göra bättre. 920v som jag har ligger ju en bra bit över din budget men bortsett från bandningen så är den sjukt bra och själv motiverade jag den höga kostnaden med att utslaget på kanske 10 år så har jag ändå inte betalt mer än 200 kr per månad för att kunna njuta av en riktigt bra bild

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

...ungefär så jag tänkte när jag hade en Pioneer Kuro 50" plasma tidigare...loose'ade lagom mycket cash när det var dags att sälja (trots en grym tv)

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

, efter vad jag hört så är LG på väg att dumpa det här med curved och kanske även 3D.

Härligt att slippa curved och 3D i framtiden. Använder du skärmen för spel och dylikt? Hur är det med snabba rörelser?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Härligt att slippa curved och 3D i framtiden. Använder du skärmen för spel och dylikt? Hur är det med snabba rörelser?

3D kan ju vara en rätt trevlig grej när det funkar bra kan jag tycka. Enda jag egentligen märker av att den är curved är att i bland så ser det ut som överkanten på tvn har sjunkit ihop eller nåt, det va värre i början så det är nog en vanesak

Har htpcn kopplad till den men saknar gpu så har hittills bara kört euro truck simulator 2 på den och då går det ju inte direkt snabbt. Däremot så har jag även en ps4 kopplad till den och har kört en del racingspel, kan inte direkt klaga på hur den presterar. Det är ju ingen 10ms skärm vi pratar om men den är inte heller byggd för att vara en sån. Jag vet faktiskt inte riktigt vad reaktionstiden på den är men tror det antagligen är tillräckligt för att spela från soffan på, en skärm har man ju på typ en halv - 1 meters avstånd medans en tv har ju kanske från tre meter och uppåt. Oavsett ms på den så levererar den definitivt vid film gällande färger och sånt som räknas

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB