Street Fighter 5, Långa köer

Permalänk
Medlem

Street Fighter 5, Långa köer

Hej!, skulle behöva lite hjälp eller iallafall veta fall det är någon som har ett liknadande problem.
Så jag köpte Street Fighter 5 för ett litet tag sen men märkte att det var otroligt långa köer i Match making.

Först trodde jag det var spelet, men när en vän till mig inte hade detta problem så började jag fundera lite.
jag började med att öppna portarna för spelet men det hjälpte inte, så nu vet jag inte riktigt vad det kan vara.

Kan routern vara ett problem?(använder Telias Technicolor Tg799 v2)
kanske värt att säga att jag bor i samma stad som min kompis.

inte direkt någon expert i området så ^^

Permalänk
Medlem

Tjena, jag löste problemet med de långa köerna. Felet låg hos telias skräp router Technicolor tg 799vn v2 som av någon anledning låste mig ute.
Jag ringde till telia och bad dem att brygga modemet. Så nu fungerar det fel fritt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn94:

Tjena, jag löste problemet med de långa köerna. Felet låg hos telias skräp router Technicolor tg 799vn v2 som av någon anledning låste mig ute.
Jag ringde till telia och bad dem att brygga modemet. Så nu fungerar det fel fritt

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att det löste sig!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn94:

Tjena, jag löste problemet med de långa köerna. Felet låg hos telias skräp router Technicolor tg 799vn v2 som av någon anledning låste mig ute.
Jag ringde till telia och bad dem att brygga modemet. Så nu fungerar det fel fritt

Skickades från m.sweclockers.com

Hur fungerar battle lounge för dig efter detta? Fortfarande problem med att kunna hoppa in i rummen och/eller bli utkastad?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Hur fungerar battle lounge för dig efter detta? Fortfarande problem med att kunna hoppa in i rummen och/eller bli utkastad?

Inga problem över huvudtaget än så länge.
Jag kan hoppa in i battle lounge också utan att tappa anslutning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har haft spelet i över en vecka nu och har 0 matcher. online funkar inte överhuvudtaget. Jag kan logga in hur enkelt som helst men jag tappar anslutningen innan jag ens hittar en match, oftast tar det 2-3 minuter konstant. Jag har "port forward" allt som man ska, testade tom DMZ men det funkar inte heller. Sitter på en dynamisk ip för övrigt, Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbandoran:

Jag har haft spelet i över en vecka nu och har 0 matcher. online funkar inte överhuvudtaget. Jag kan logga in hur enkelt som helst men jag tappar anslutningen innan jag ens hittar en match, oftast tar det 2-3 minuter konstant. Jag har "port forward" allt som man ska, testade tom DMZ men det funkar inte heller. Sitter på en dynamisk ip för övrigt, Tacksam för hjälp!

Hur funkar det om du kör training med fight request på, får du möta någon då? jag får mer fighter på det sättet än att försöka spela via battlelounge.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

@Lappa: Det blir ingen skillnad, även om jag gör ingeting så tappar den anslutning automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Hur fungerar battle lounge för dig efter detta? Fortfarande problem med att kunna hoppa in i rummen och/eller bli utkastad?

För mig har hela online-läget fungerat utan problem sedan en vecka efter release i alla fall. Det är väldigt olika, konstigt nog.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

https://mobile.twitter.com/FaustOrbatos/status/70448126980409... hittade den här länken som sf5 servern la ut på twitter. Värkar som det är ganska många som har problem med de här technicolor routern. Hoppas det är till hjälp för någon där ute

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn94:

https://mobile.twitter.com/FaustOrbatos/status/70448126980409... hittade den här länken som sf5 servern la ut på twitter. Värkar som det är ganska många som har problem med de här technicolor routern. Hoppas det är till hjälp för någon där ute

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte på en sak, är inte så bra med det här på NAT och allt men jag trodde att symetric-type NAT var ganska vanligt. Så är det dåligt från spelets sida att det inte fungerar eller routerns?

Permalänk
Medlem

Kopplade ur mitt smartmodem från telia igår och ersatte med min gamla d-link 655 router. Efter det kunde jag joina vilken battle lounge som helst. Har ni techniolor så släng ut skiten.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!