Black Desert Sweclockers-guild? (Inget guestpass tiggande!)

Permalänk
Medlem

Vilken server ska guilden vara på? Kostar det pengar att skapa guild?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@alteam Vet inte om det blir någon iom vi inte är så många här.
Kostar 100k att skapa en guild, gratis att skapa en klan.
Man behöver betala sina medlemmar dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Synd att man kommer skippa detta spelet, för jag såg rätt mycket fram emot det. Jag är verkligen inget big fan av pvp, jag kan spela pvp om man tex joinar pvp så som wow, gw2 och många andra mmo's har. Men gillar verkligen inte pvp servrar, hade hoppats på en pve server.

Men som jag har förstått så kommer inga såna servrar komma.

Jag är heller inget big fan av PvP men jag kommer njuta av allt annat i världen, speciellt crafting systemet som jag anser håller högsta klass! Så jag kommer spela med ett guild som inte har PvP som sin huvudsyssla även om det kommer vara en del av det hela!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

O.O

Hyfsat snyggt spel!

Permalänk
Medlem

Vad har spelet för End game?
Vad gör man när man är maxlevel?
Farma guld och gear eller finns det nåt som man kan göra som påverkerar världen på nåt vis?

Någon som kan bjuda på ett guestpass så man kan testa spelet innan man köper, har köpt så många dåliga MMO´s nu så tänkte man kunde testa detta lite innan och se ifall det lever upp till förväntan.

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnza:

Vad har spelet för End game?
Vad gör man när man är maxlevel?
Farma guld och gear eller finns det nåt som man kan göra som påverkerar världen på nåt vis?

Någon som kan bjuda på ett guestpass så man kan testa spelet innan man köper, har köpt så många dåliga MMO´s nu så tänkte man kunde testa detta lite innan och se ifall det lever upp till förväntan.

Finns inget riktigt End game för tillfället. Man kan göra så mycket i spelet.

Finns ingen max lvl. Man fortsätta att lvl i allt.

I vilket mmo farmar man inte efter mer pengar eller bättre gear? Finns så många vägar att gå för att få det bästa gearet i BDO.

Kolla på twitch eller youtube. Gästnycklar aktiveras först den 3/3

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@alteam: Tror det rann i sanden. Har gått med i svenska Ruthless. Vi spelar på Jordine. Gav det ett tappert försök att dinga 50 igår natt men eftersom jag jobbar idag så han jag bara till 41. Riktigt grindigt men kul. Inte direkt meningen att man ska nå 50 på en sittning.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Avstängd

Har precis upptäckt Black Desert Online, det ser helt klart lovande ut!

Vilket spelpaket ska man välja? Travelers eller Explorer?

Hur lätt/snabbt går det att skaffa häst ingame? Det är främst hästen man är intresserad av i Explorers package, resten skiter jag i

Permalänk
Medlem

@Vimes:
Hästar kan man skaffa i spelet och att gå mot tier 3 är inte så jätte svårt. Man fångar vilda tier 1 hästar ute på fältet och sedan kan breed:a med andra hästar för att få högre tiers.
Man kan även köpa hästar på market från andra spelare om man har pengarna för det vilket är ganska lätt att samla ihop om man fokuserar på att tjäna pengar i spelet.

Horse Flute och Pet är cashshop items så dessa kommer kosta irl pengar om du vill ha dem i efterhand.
Pets är bra att ha och horse flute tillåter dig att kalla på din häst i ett längre avstånd(tror ca 300 meter istället för vanliga 10-20)
Men samtidigt skall spelet ha rea på pets i cashshoppen så du skulle nästan tjäna på att köra billigast och sedan lägga pengarna du sparade på pets i cashshoppen. Dock missar du horse flute.

Jag hade nog personligen skaffat det billigaste paketet, speciellt just nu när pre-order bonusarna är över.

Permalänk
Avstängd

@Terrell:

Ok! Tack för det Terrell, det blir Travellers pack då! jag kommer nog att joina Ruthless på Jordine om jag är välkommen hehe! :). Får se om det blir en Warrior eller Berserker, förmodligen Warrior.

Permalänk
Medlem

Det finns en överväldigande mängd quests och när man löst några låses fler upp.

Så ofta man är ute och springer/rider och då ofta tabbar ur liret så hade det varit skönt om liret utan att fråga gick tillbaka auto till fullscreen....

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är det Jordine som gäller eller? Skulle vara kul å spela med lite svenskar, eller åtminstone folk som pratar engelska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Linken91:

Är det Jordine som gäller eller? Skulle vara kul å spela med lite svenskar, eller åtminstone folk som pratar engelska.

Guildet jag tillhör kör på Alustin iaf

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

@Linken91:
Storlek mässigt är det Jordine > Alustin >>>>>>>>>>>>>>>> Croxus
Finns Svenska guilder på alla 3

Permalänk
Medlem

@IceDread: Använd fullscreen windowed

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

@BostonGurkan tack tycks fungera bra, av någon anledning har jag ofta undvikit det i lir.

Någons som har koll på vart man kan hitta potatis? Har ignorerat workers men tänkte börja med det och då vill jag att de ska försörja sig själva så att säga. Därför vill jag hitta en nod där det finns potatis att investera i och få dem att fixa resurser till sig själva.

Om man tycker liret ser spännande ut, den billigaste varianten är ju sjukt billig, att jämgöra med två tre öl på monks café, det är väl lätt värt att investera i föra ett gäng timmar eller betydligt mer?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

@BostonGurkan tack tycks fungera bra, av någon anledning har jag ofta undvikit det i lir.

Någons som har koll på vart man kan hitta potatis? Har ignorerat workers men tänkte börja med det och då vill jag att de ska försörja sig själva så att säga. Därför vill jag hitta en nod där det finns potatis att investera i och få dem att fixa resurser till sig själva.

Om man tycker liret ser spännande ut, den billigaste varianten är ju sjukt billig, att jämgöra med två tre öl på monks café, det är väl lätt värt att investera i föra ett gäng timmar eller betydligt mer?

Finns massor med potatis att plocka själv runt Veila, finns ett par noder också om du vill låta arbetare sköta jobbet. Funkar även att använda majs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Danzle yeap tack, tycks som wheat funkar också och det finns nästan överallt.
Känns rätt omständligt detta lir.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Måste karaktärerna se så galet asiatiska/anime ut... har sett så många MMOs med sån stil sedan Aion xD

silleh asian developers

Permalänk

Blir att testa detta idag, köpte de precis och nedladdningen är igång!
Några tips på bra servers med mkt svenskar på?

Permalänk
Medlem

Är det mer fokus på PvP? Fungerar det att slölira lite på egen hand?

Permalänk
Medlem

nån som har problem med att connection to server lost? spela roll vilken server väljer.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Vid lvl ~25 börjar liret bli betydligt mer intressant för närstridsklasser då mobsen börjar göra motstånd grupper aggrar på dig lättare och man måste lära känna sin klass bättre. Antar att som spelets mest lättspelat klasser som ranger som flera valt att det inte är utmanande, range i detta spel är lite som range i diablo 2, easy mode i pve.
Råka iofs göra lvl 27 område som lvl 24-25.

Btw, någon annan som stör sig på fågelljuden? :s

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Precis gjort en gubbe på Jordine. Family name DanKar "Hobba"

Permalänk
Medlem

Köpte spelet precis! Kommer bli underbart det här! Men hoppas jag har fått lite mer disciplin under åren nu, så man kan stänga av när det behövs

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Köpte spelet precis! Kommer bli underbart det här! Men hoppas jag har fått lite mer disciplin under åren nu, så man kan stänga av när det behövs

Tipps för det kan vara att välja bort saker. Går ju att göra vagnar, mat, fånga och para hästar, hugga träd, sten osv samt givetvis quests... Många saker går att köpa, fixa lite workers och upptäck men köp kanske hästmat och pet mat osv så blir det inte överväldigande mycket och tidskrävande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vid lvl ~25 börjar liret bli betydligt mer intressant för närstridsklasser då mobsen börjar göra motstånd grupper aggrar på dig lättare och man måste lära känna sin klass bättre. Antar att som spelets mest lättspelat klasser som ranger som flera valt att det inte är utmanande, range i detta spel är lite som range i diablo 2, easy mode i pve.
Råka iofs göra lvl 27 område som lvl 24-25.

Btw, någon annan som stör sig på fågelljuden? :s

Range är alltid lättast i alla spel och koreaner älskar ju rangers typ

Har inte kört betan eller koreanska version så är helt ny på BDO. Börja igår kväl o fått upp en valkyrie till level 16 (hoppas också det blir mer intressant i högre levels för allt är nästan insta-kill just nu haha) och märkt att det är riktigt djupt MMO med helt öppen värld. Vilket är bra på ett sätt, men det ger mig tyvärr rätt starka Archeage vibbar - totalt ovänligt mot nybörjare (hade jag kört ensam utan polare skulle jag fastnat på typ... quest nr 3 eller nåt) och det är bara en fråga om några månader innan befolkningen sjunker till den punkt den imploderar för att folk kommer tröttna på grindandet och känslan att aldrig komma ifatt no-lifers.

Till skillnad från GW2 (har kört det sen release så rätt så stor bias kanske, heh) så kan jag inte se nån puls i spelet som ger en uppsving med jämna mellanrum för PvPandet, likt WvW reset night. Visst, gillen har sina krig osv men ett spel tickar alltid på av en stor mängd pugs. Som ser BDO och tänker "wtf ska jag göra nu?!" lol.

Aja, några månader är kanske skoj (Archeage va ju också roligt i början). Har man tur fortsätter det. Kalla mig pessimistisk

Permalänk
Medlem

@murklor det blir helt klart bättre, men man vet först när man kört ett länge tag hur pass man gillar det. Grindandet med warrior är rätt intressant med alla kombos, cc och positionering.

Jag tycker det är riktigt imponerande att hela världen hittills är komplett utan laddande av zooner eller så imellan och antalet spelare som utan problem kan vara på en yta måste få många mmo skapare att skämmas för de inte kan göra detsamma.

Inventory är ett störande återkommande problem. Funderar på att köpa mig en vagn att åka runt med i stället för att rida... inte direkt så man har brist på silver som man måste dumpa på warehouse för att det väger.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

*Bort*

Inget tiggeri /Najk
Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

*Bort*

Skrivet av Tjodd:

Är det mer fokus på PvP? Fungerar det att slölira lite på egen hand?

Är också väldigt nyfiken på denna frågan!

Inget tiggeri /Najk
Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz