Permalänk
Medlem

Bygglogg {Vattenkylning}

Bygglogg för vattenkylning

Här är min bygglogg för mitt nya vattenkylda system. Projektet baseras på min nuvarande dator. Jag ska försöka uppdatera rätt frekvent så ni kan se vad jag gör också! Datorn ska vattenkylas, både CPU och GPU, kommer antagligen köra soft-tubing, men har inte riktigt bestämt mig för ett färgtema än, så avvaktar några dagar med det, om ni har förslag på vad för färgschema jag ska köra, så skriv! Stör mig så mycket på att moderkortet har blåa kylare för jag vill inte ha blått tema...

Kommer satsa stenhårt på att göra det här bygget riktigt nice! Har ni förslag på namn på bygget så kom gärna med dom också!

Specs: --Uppdateras kontinuerligt--
CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,2Ghz
GPU: 980Ti Nvidia GeForce, ASUS Strix
RAM: 16gb DDR3 1600Mhz Corsair Vengance LP
MOBO: GA-Z77X-UD5H Gigabyte
SOUND: ASUS Xonar Essence STX
PSU: 850W (80+ Platinum) Be Quiet Dark Power 11 Pro
SSD: 500gb 250gb AData, 250gb Samsung Evo Pro
HDD: 2tb 1000x2 Toshiba 7200rpm
CPU Cooler: Corsair H60 v2
Case: Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
Other: Cablemod black sleeving, Cablemod combs, ColdZero custom STX-backplate, Phobya 4Pin PWM Split, 5x Corsair SP120 Quiet Edition PWM, HUE+ LED slinga

Delar att beställa:
RAD1: Magicool 240 slim [Hemkommen!]
RAD2: Magicool 240 slim [Hemkommen!]
RAD3: Magicool 120 slim [beställd]
PUMP/RES: EK-XRES 140 Revo D5 PWM [Hemkommen!]
GPU Block:
CPU Block:
Slang: PrimoChill 13/19 clear [Hemkommen!]
Vätska: EK Mayhem Pastel Mint Green [beställd]
Fittings: Se denna länk [beställd]
Övrigt: Påfyllnadsflaska [Hemkommen!]

Nedan följer hela min bygglogg.

När allt är klart kommer det finnas en länk här som hänvisar till galleriet istället.

Uppdaterar kontinuerligt. Och postar färdiga bilderna i förstainlägget när allt är klart.
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser lovande ut! Kan varmt rekommendera Aquacomputer Aquaero 5 eller 6 om du vill ha redigt bra fläktstyrning.
Bestämt dig för pump än?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Här startar byggloggen

Klicka upp dessa rutor för bilder.

This is where the buildlog starts

Click the spoilertabs to open them.

Här är mitt system innan jag började vattenkylningsprojektet. Det ska bli mer städat nu i nya chassit...

Bestämde mig för att slänga ut mitt gamla GTX 690 och uppgradera mig lite! 980Ti Strix fick duga, nu saknas bara ett vattenblock...

Så här såg system ut med paneler på, rätt jävla tråkigt...

Så bestämde mig för att uppgradera!

Fick även hem dessa snygga kablar från Cable Mod!

Projekt "byta chassi" är igång. Kan verkligen rekommendera det här chassit till både nybörjare och proffs. Underbart att bygga i!!

Komponenterna börjar komma i... Ser rätt bra ut än så länge! Älskar chassit!!

Komponenterna är på sin plats. Ser bra ut!

Fick hem något intressant idag... Backplate till mitt Xonar ljudkort! Köpte det från Portugal från en butik som heter "ColdZero"

Det blev ju ruggigt snyggt!!! Äntligen slipper man se det bruna PCBet.

Testar mina nya kabelkammar från Cablemod, ser rätt bra ut, men känns som att jag behöver ta fram sprayburken till dessa...

Får hem mina radiatorer och fläktar i morgon, ska bli så jävla soft att testa dom i chassit och slänga ut min gamla H60, och kanske till slut komma underfull med ett bra färg tema i chassit... Förslag? Än så länge ser allt rätt OK ut!

Titta vad som kom med posten i dag... Unboxing-bilder kommer!

Skrivet av Tandborste:

Ser lovande ut! Kan varmt rekommendera Aquacomputer Aquaero 5 eller 6 om du vill ha redigt bra fläktstyrning.
Bestämt dig för pump än?

Kikat lite på dom med, ville först ha en fläktstyrning och därmed något i 5,25" platsen, men har tänkt efter lite och satsar nu på 360 rad i taket i stället och PWM-hub med styrning från moderkortet.

Nej inte än! Har tittat mycket på CoolerKit. Så länge den är tystgående och orkar pumpa loopen ordentligt så är jag intresserad! Förslag?

Dold text
Visa signatur
Permalänk

Följer
Ja lacka cablecombsen svarta, mattsvart kanske?
Nu har du ju kommit en bit på väg men jag ser nu att kylflänsarna på moderkortet hade sett bra ut i samma vit som ramminnena.

kylflänsarna
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Kikat lite på dom med, ville först ha en fläktstyrning och därmed något i 5,25" platsen, men har tänkt efter lite och satsar nu på 360 rad i taket i stället och PWM-hub med styrning från moderkortet.

Nej inte än! Har tittat mycket på CoolerKit. Så länge den är tystgående och orkar pumpa loopen ordentligt så är jag intresserad! Förslag?

Jag har en Aquaero 5 LT påväg och även en D5 med Aquabus för kontroll, kan återkomma med en review av dessa om du är intresserad

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Neophyte_:

Följer
Ja lacka cablecombsen svarta, mattsvart kanske?
Nu har du ju kommit en bit på väg men jag ser nu att kylflänsarna på moderkortet hade sett bra ut i samma vit som ramminnena.

Det hade dom absolut gjort! Vet inte om jag vågar måla kylflänsarna på moderkortet bara... Har läst att kylförmågan kan droppa rejält. Om någon övertalar mig så sprayar jag skiten, nemas problemas

Skrivet av Brainsplitter:

Jag har en Aquaero 5 LT påväg och även en D5 med Aquabus för kontroll, kan återkomma med en review av dessa om du är intresserad

Soft! Kommer antagligen inte köpa någon 5,2" enhet oavsett, men alltid soft med reviews!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jävligt fint med backplate till ljudkortet, tack för tipset! såg att de hade för sound blaster zx också, kanske ska köpa mig en.

Permalänk
Medlem

Får hem dessa godingar idag och 5st Corsair SP120mm QE fläktar, ska bli intressant det här!! Uppdaterar så fort jag kommit hem från jobbet. (XSPC EX240 & XSPC EX360)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt snygg backplate!
Har du någon direktlänk för oss lata? =P

Edit: Hittade. Inte så jobbigt som jag trodde

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jävligt fint med backplate till ljudkortet, tack för tipset! såg att de hade för sound blaster zx också, kanske ska köpa mig en.

Stört snyggt ju! dom hade massa olika backplates till massa komponenter, riktigt snabb leverans där i från också!

Skrivet av Yorgo_:

Sjukt snygg backplate!
Har du någon direktlänk för oss lata? =P

Visst! Här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Grymt! Tack. Hittade dock då det gick smidigare än vad jag trodde att guggla fram butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det hade dom absolut gjort! Vet inte om jag vågar måla kylflänsarna på moderkortet bara... Har läst att kylförmågan kan droppa rejält. Om någon övertalar mig så sprayar jag skiten, nemas problemas

Soft! Kommer antagligen inte köpa någon 5,2" enhet oavsett, men alltid soft med reviews!

"LT" versionen är utan skärmen och kan inte fästas i 5,25" fack utan monteringstillbehör.
Sen finns det "XT/Pro" som finns med skärm och sätts i ledigt 5,25" fack, men då ökar priset nästan med 800-1000kr och då kan man lika gärna köpa Aquaero 6 som har PWM styrning på alla fläktanslutningar.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Här har vi lite gott som kom med posten idag

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Det hade dom absolut gjort! Vet inte om jag vågar måla kylflänsarna på moderkortet bara... Har läst att kylförmågan kan droppa rejält. Om någon övertalar mig så sprayar jag skiten, nemas problemas

Det vetifan, ta biltemas vita motorlack. Stänger nog inte in värmen, tvärtom.
Behöver ju inte lägga på jättetjockt lager med färg heller.
Du har ingen kontakt som kan blästra av dom? I så fall räcker det med ett tunt lager färg för att det ska bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Stört snyggt ju! dom hade massa olika backplates till massa komponenter, riktigt snabb leverans där i från också!

Visst! Här!

ja, de skickade min 17:02 när jag beställde 14:32. väldigt trevligt att se, speciellt från en mindre aktör som de verkar vara.

Permalänk
Medlem

Har fått hem lite fläktar, men kommer få skicka tillbaka en massa saker, återkommer till det...

Fick även hem den här lilla PWM-hubben.

Och dessa lådor, undrar vad som döljer sig i dom?...

Två radiatorer!! en 360, och en 240.

Montering pågår...

240mm radiatorn sitter som en smäck i fronten! Och fläktarna fick rum med marginal "utanför" chassit bakom frontpanelen. 360 radiatorn kommer jag tyvärr få skicka tillbaka...

...För den fick inte plats tillsammans med 240 raden i fronten, det är väldigt lite det handlar om, men har testat allt - det bara fungerar inte. Men det gör inget för har en ny idé!! Slopar 360 helt och kör istället en 280mm rad i toppen! Tänkte först på en 120/140 i bakkant, men får ju faktiskt rum med en 280mm slim i taket, så lika bra att köra på det! Hoppas jag mätt rätt nu....

Här är en sjukt suddig bild på hur det ser ut just för tillfället, har fått skruva dit min AIO kylare igen tillsvidare, och 240mm radiatorn sitter bra i fronten! Har rätt right mellan GPU och front-rad men tror jag kan klämma in en res där. Någon som har något att tycka till om?

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu blir det lite körigt med hur jag ska styra fläktarna dock.. Kan jag koppla 120mm och 140mm fläktar via PWM till samma PWM-hub?

Har också funderat mer och mer på att köra hard-line med rör...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte mig en sprayburk i dag, matt svart som någon tipsade mig om i byggloggen Ska färga alla kabelkammar, har en testkam på torkning just nu, återkommer strax med resultat! Än så länge ser det bra ut! Hoppas det fäster tillräckligt bra bara!

Rätt svårt att få en bra bild med telefonen, men WOW vilket resultat!! Helt cleant som att den vore svart ut förpackning!! Hur simpelt som helst att spraya. Tog en kam som jag inte använder i bygget för att testa med, och det ser helt perfekt ut, så kommer köra alla kammar svart nu! Tog knappt någon tid alls att torka heller, men lär väl ta ett tag innan det sätter sig helt. Väntar nog med att sätta i kabelkammarna tills i morgon.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att hålla dessa små delar på plats medans jag sprayar har jag tagit en större tejpbit, satt den upp och ned med klistret uppåt, och satt fast den med yttligare två mindre tejpbitar i kanterna, på så sätt rör sig inte delarna när jag sprayar dom! Plus att jag kan flytta runt hela ekipaget utan att det flyger runt saker överallt. Fungerar ypperligt.

Ska bli kul och se om resten av kammarna blir lika bra som test-kammen!! Återkommer när jag dragit andra täckningen...

...STÖKIGT! Men har faktiskt varit duktig i dag och städat medans färgen har torkat, så det inte alls lika illa ut längre.

Ordning och reda.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

WOW! Kolla hur snygga dom blev! Är supernöjd med resultatet!

Dom gör verkligen skillnad också. Ser mycket mer städat ut.

Före -> Efter. Så snyggt!!

Börjar likna något! Kan knappt hålla mig till nästa vecka, då jag får hem lite vattenkylnings-prylar, CPU-block, GPU-block, Slang, och eventuellt res/pump combo och kanske t.om lite fittings! Ska även beställa RGB-ljus som kommer husa i chassit Ni som läser får jätte gärna kommentera och skriva vad ni tycker än så länge!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon form av hobby-expertis i att spray-måla moderkorts kylflänsar? Är väldigt sugen och vet att förmågan att kyla försvinner drastiskt, men har även hört folk som lagt tunna lager och ändå kunnat kyla tillräckligt. Vad säger ni?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Spraya på, det är helt lugnt. Ett tunt lager med matt spray påverkar inte värmestrålningen mycket alls, det är standard på radiatorer till vattenkylning.

Kylflänsarna på dagens moderkort gör i princip ingenting heller, det finns lite voltregulatorer runt CPU, men nordbryggan som fanns förr (och blev väldigt varm) är idag inflyttad i CPU. Sydbryggan sköter bara SATA-aktivitet och ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Spraya på, det är helt lugnt. Ett tunt lager med matt spray påverkar inte värmestrålningen mycket alls, det är standard på radiatorer till vattenkylning.

Kylflänsarna på dagens moderkort gör i princip ingenting heller, det finns lite voltregulatorer runt CPU, men nordbryggan som fanns förr (och blev väldigt varm) är idag inflyttad i CPU. Sydbryggan sköter bara SATA-aktivitet och ljud.

Have in mind nu att detta är ett 1155 moderkort med en Intel i7 3770K, så det är ett lite äldre kort/cpu, du tror det är chill ändå? Kommer ju klocka processorn rätt hårt, blir mosfet/VRM/resterande komponenter som täcks av kylflänsen påverkade mycket av det?

Har funderat länge på att göra detta, men har alltid varit lite rädd att värmen inte kan smita, och vet inte riktigt om jag bemästrar sprayburken så pass att jag klarar lägga ett über tunt lager, men ska ta mig fan försöka nu bara för det!

Här är en bild på moderkortet. Om ingen säger något annat så är chansen rätt stor att jag sprayar flänsarna i morgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Kikat lite på dom med, ville först ha en fläktstyrning och därmed något i 5,25" platsen, men har tänkt efter lite och satsar nu på 360 rad i taket i stället och PWM-hub med styrning från moderkortet.

Nej inte än! Har tittat mycket på CoolerKit. Så länge den är tystgående och orkar pumpa loopen ordentligt så är jag intresserad! Förslag?

Skrivet av Brainsplitter:

Jag har en Aquaero 5 LT påväg och även en D5 med Aquabus för kontroll, kan återkomma med en review av dessa om du är intresserad

Rockar en LT, bästa jag köpt till datorn ever. Va lite pill att få till alla kurvor men när det väl va gjort så njuter man av automatiserad tystnad! Kör en DDC med pwm styrning och reservoartop Klarar utan problem en 360, 240, vattenblock till Aquaeron (så den klarar riktigt låga rpm på fläktarna) , CPU och GPU.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Inaktiv

@ggalaxyy:

Förbannat snyggt med backplate till ljudkortet! Funderar själv på att köpa en Xonar essense då jag har införskaffat dyrare hörlurar och moderskeppet inte riktigt gör ljudet rättvisa. När jag kikade på dustin så verkar det som xonar essense kortet kommer med någon form av plate vid köp. Har du köpt två av dom svarta backplate och helt inneslutit ljudkortet eller sitter den förmonterade kvar på ena sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

@ggalaxyy:

Förbannat snyggt med backplate till ljudkortet! Funderar själv på att köpa en Xonar essense då jag har införskaffat dyrare hörlurar och moderskeppet inte riktigt gör ljudet rättvisa. När jag kikade på dustin så verkar det som xonar essense kortet kommer med någon form av plate vid köp. Har du köpt två av dom svarta backplate och helt inneslutit ljudkortet eller sitter den förmonterade kvar på ena sidan?

Ja visst är det! Har aldrig ångrat mitt köp, använder själv like schyssta kannor så som Sennhesiser HD598, och V-Moda Crossfade M-100, och ljudet är suveränt! Använder också 2x Yamaha HS-80 och en Yamaha HS-10w och samma sak där

ASUS Xonar Essence STX ser ut så här på ena sidan, och så här på andra, så täckte helt enkelt den sidan med PCBet med en backplate Köpte den här om du är intresserad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Söndag, modd-dag. Börjar ju dagen bra i alla fall. Första dödsfallet i det här bygget.

Har varit lite konfundersam över hur jag ska sätta radiatorerna sen jag upptäckte att min 360 rad inte passade i taket tillsammans med front 240. Testade en 240 i taket och den går faktiskt in tillsammans med en 120 där bak. Så tror jag satsar på en 240 och en 120! Beställer i kväll...

Dags att strippa ner datorn, ska ta tag i dom fula blåa kylflänsarna på moderkortet, och färga dom svarta! Har läst på mycket och det *ska* vara lugnt! Let's do this.

Extraction complete.

Skruvade bort kylflänsarna väldigt enkelt på baksidan, och voilá!

Så där!

Sydbryggan.

Fick bort thermalpadsen också genom att vara lite försiktig, kommer återanvända dessa.

Dags att maskera lite.

Och här...

Tejpade även för platsen där thermalpadsen skall sitta sen.

Då kör vi!

Efter första strykningen, la ett sån löjligt tunnt lager, det krävdes 5 (!!) strykningar för att färga flänsen kolsvart.

Och resultatet!! WOW! Är så glad att jag gjorde detta, kolla vad snyggt det blev! Flänsen är långt ifrån perfekt färgad, men dom ytor som kommer synas är svarta vilket är viktigast.

Okej.. Dags att sätta tillbaka ekipaget. Kör på lite ny fräsch kylpasta på sydbryggan innan montering.

Lite jonglering senare och voilá, där är han på plats!

Blev sjukt bra! Som ett nytt moderkort.

En före-efter bild, Helnöjd! Vad tycker ni? Kommentera gärna!

Passade på när moderkortet ändå var ute på vift att ta bort dessa irriterande lappar!

Lite bilder på hur det blev i chassit...

Den här flänsen har synts som faaan innan, skönt att se den kamouflerad nu!

Lägger en sjuk beställning i kväll, det är nya magicool radiatorer, 3 stycken!! Kommer eventuellt beställa slang, och lite block med! Kanske t.om någon pump/res! Kommentera gärna och skriv vad ni tycker än så länge Uppskattar både konstruktiv och positiv kritik!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker målningen blev extremt cleant, ändrade utseendet markant.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av meudig:

Tycker målningen blev extremt cleant, ändrade utseendet markant.

Tackar! Tycker med det blev jävligt cleant!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Söndag, modd-dag. Börjar ju dagen bra i alla fall. Första dödsfallet i det här bygget.
http://i.imgur.com/21sSQ3N.jpg

Har varit lite konfundersam över hur jag ska sätta radiatorerna sen jag upptäckte att min 360 rad inte passade i taket tillsammans med front 240. Testade en 240 i taket och den går faktiskt in tillsammans med en 120 där bak. Så tror jag satsar på en 240 och en 120! Beställer i kväll...
http://i.imgur.com/gSS1RjH.jpg

Dags att strippa ner datorn, ska ta tag i dom fula blåa kylflänsarna på moderkortet, och färga dom svarta! Har läst på mycket och det *ska* vara lugnt! Let's do this.
http://i.imgur.com/EgJgcOW.jpg

Extraction complete.
http://i.imgur.com/9rxMMAq.jpg

Skruvade bort kylflänsarna väldigt enkelt på baksidan, och voilá!
http://i.imgur.com/wehJzcD.jpg

Så där!
http://i.imgur.com/IbB9hfY.jpg

Sydbryggan.
http://i.imgur.com/b53R5bA.jpg

Fick bort thermalpadsen också genom att vara lite försiktig, kommer återanvända dessa.
http://i.imgur.com/RHHZsB1.jpg

Dags att maskera lite.
http://i.imgur.com/UaYCyig.jpg

Och här...
http://i.imgur.com/EqEnwqs.jpg

Tejpade även för platsen där thermalpadsen skall sitta sen.
http://i.imgur.com/if2VZRK.jpg

Då kör vi!
http://i.imgur.com/gIL3kD2.jpg

Efter första strykningen, la ett sån löjligt tunnt lager, det krävdes 5 (!!) strykningar för att färga flänsen kolsvart.
http://i.imgur.com/5CrxXSC.jpg

Och resultatet!! WOW! Är så glad att jag gjorde detta, kolla vad snyggt det blev! Flänsen är långt ifrån perfekt färgad, men dom ytor som kommer synas är svarta vilket är viktigast.
http://i.imgur.com/dVjrEOr.jpg

http://i.imgur.com/8kMlXNs.jpg

http://i.imgur.com/Qnm13mA.jpg

Okej.. Dags att sätta tillbaka ekipaget. Kör på lite ny fräsch kylpasta på sydbryggan innan montering.
http://i.imgur.com/OUMBhek.jpg

Lite jonglering senare och voilá, där är han på plats!
http://i.imgur.com/bMkwg8Z.jpg

Blev sjukt bra! Som ett nytt moderkort.
http://i.imgur.com/KOQXnF2.jpg

En före-efter bild, Helnöjd! Vad tycker ni? Kommentera gärna!
http://i.imgur.com/w0UFZ6k.jpg

Passade på när moderkortet ändå var ute på vift att ta bort dessa irriterande lappar!
http://i.imgur.com/Hnsw84L.jpg

Lite bilder på hur det blev i chassit...
http://i.imgur.com/n8RERfn.jpg

Den här flänsen har synts som faaan innan, skönt att se den kamouflerad nu!
http://i.imgur.com/XkDm9dV.jpg

Lägger en sjuk beställning i kväll, det är nya magicool radiatorer, 3 stycken!! Kommer eventuellt beställa slang, och lite block med! Kanske t.om någon pump/res! Kommentera gärna och skriv vad ni tycker än så länge Uppskattar både konstruktiv och positiv kritik!

Dold text

Snyggt! Själv hade jag gärna sett Gigabyte kvar på flänsarna dock

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.