Att köpa från amazon.co.uk

Permalänk
Medlem

Att köpa från amazon.co.uk

Hallå, jag har tänkt köpa en ny spelratt för att min förra gick sönder. Jag har hittat en bra och billig http://www.amazon.co.uk/Logitech-Driving-Force-Racing-UK-Plug...

Om jag förstog rätt så borde det kosta ca 20-30 euro i frakt, men jag har aldrig beställt från amazon så jag är lite osäker. Jag antar att jag bara betalar för ratten och tillbehören + frakt och inget mer eller är jag ute o cyklar?

Permalänk
Medlem

Japp från amazon.co.uk betalar man bara vad varan kostar plus frakt (VAT är inkl i priset). Men glöm inte kolla om de skickar just den varan till Sverige.

Permalänk
Medlem

amazon.co.uk ligger som bekant inom EU, så det ska inte vara några konstigheter att beställa därifrån. Tänk dock på att engelsmännen har lite annorlunda väggkontakter än vad vi har.

Just den ratten landar på £41 i frakt, totalt £266.99.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Japp från amazon.co.uk betalar man bara vad varan kostar plus frakt (VAT är inkl i priset). Men glöm inte kolla om de skickar just den varan till Sverige.

Okej kanon då är jag lite mer underättad!

Skrivet av keyser:

amazon.co.uk ligger som bekant inom EU, så det ska inte vara några konstigheter att beställa därifrån. Tänk dock på att engelsmännen har lite annorlunda väggkontakter än vad vi har.

Just den ratten landar på £41 i frakt, totalt £266.99.

Oj så det blev mer än vad jag trodde, då var det trots allt bra att fråga. Fortfarande mycket billigare än här i sverige så jag beställer en sådan. Kontakterna ska nog inte vara något problem! Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Vafan det var ju bara att trycka estimate vat & packing under proceed to checkout, missade detta helt, som jag har letat :S

Permalänk
Medlem

Mycket billigare vet jag väl inte om skulle kalla det? 266£ är ju dryga 3200kr så nån hundring kan man väl spara men..

Permalänk
Medlem

Mycket billigare skulle inte jag säga. För den typ 500 lappen skulle inte jag ta risken med de problem och saker som kan uppstå. Fel kontakt och drygt om de visar sig att man måste utnyttja garantin.

Permalänk
Medlem

Står visst att det är UK plug så det blir inget med det ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Står visst att det är UK plug så det blir inget med det ändå!

det finns ju adaptrar så det borde inte hindra dig

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Mycket billigare skulle inte jag säga. För den typ 500 lappen skulle inte jag ta risken med de problem och saker som kan uppstå. Fel kontakt och drygt om de visar sig att man måste utnyttja garantin.

Garantin borde väl vara lugn. Min erfarenhet av Amazons support är bättre än någon annan jag varit med om. Vid de garantiärenden jag haft med dem så har de bytt ut varan utan krångel. Fraktmässigt så skickade de en ny kindle till mig när min hade fått en repa på skärmen, och en gratis returfraktsedel för den trasiga. När thumbsticksen på mina ps4 kontroller hade slitits ut(De första kontrollerna hade dålig plast) så skickade de nya kontroller och lät oss behålla de gamla. Gissar att fraktkostnaden inte gjorde det värt att ta tillbaks dem.

Såg att det här var några som sålde genom Amazon. Men det är ju fortfarande tillverkarens garanti som gäller. Jag vet dock inte om det är amazon eller försäljaren SKYWISH man skulle behöva kontakta.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Garantin borde väl vara lugn. Min erfarenhet av Amazons support är bättre än någon annan jag varit med om. Vid de garantiärenden jag haft med dem så har de bytt ut varan utan krångel. Fraktmässigt så skickade de en ny kindle till mig när min hade fått en repa på skärmen, och en gratis returfraktsedel för den trasiga. När thumbsticksen på mina ps4 kontroller hade slitits ut(De första kontrollerna hade dålig plast) så skickade de nya kontroller och lät oss behålla de gamla. Gissar att fraktkostnaden inte gjorde det värt att ta tillbaks dem.

Såg att det här var några som sålde genom Amazon. Men det är ju fortfarande tillverkarens garanti som gäller. Jag vet dock inte om det är amazon eller försäljaren SKYWISH man skulle behöva kontakta.

Om det står "Fulfilled by Amazon" vid varan så sköter Amazon eventuella returer åt säljaren. Det är ofta (alltid?) samma som de varor som märkts med "Prime" (skickas från Amazons lager) men där Amazon inte anges som säljare.

För den i första inlägged länkade varan är det SKYWISH själva, och inte Amazon, som hanterar returer etc.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD