Permalänk
Medlem

Om man har köpt det på steam. Måste man då ha det öppet eller räcker det med att man bara he det första gången?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Har sett fler som postat att de fått sin fysiska skiva skickad från igår så det finns nog en del, spelen kom in hos de flesta återförsäljarna igår

Får dom göra så då? Varför sätta ett release dag då
Tråkigt att det inte ska finnas ngn fördel ibland att köpa digitalt...

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Om man har köpt det på steam. Måste man då ha det öppet eller räcker det med att man bara he det första gången?

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste starta spelet ifrån steam, så var det iaf för mig. Och ha den öppen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Får dom göra så då? Varför sätta ett release dag då
Tråkigt att det inte ska finnas ngn fördel ibland att köpa digitalt...

Vad menar du vi kan ju en då inte spela om inte servrar är igång.

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av Mcnil:

Vad menar du vi kan ju en då inte spela om inte servrar är igång.

Serverna är öppna 14:00 på måndag, digital kopia "släpps" 00:00 måndag->tisdag natten om konsoll, 06:00 on PC
Så jo, fysiska kopier får fördel om man får den på måndagen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Ja Webhallen skickade mitt förboknings-ex idag så man lär förhoppningsvis ha det på måndagen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Får dom göra så då? Varför sätta ett release dag då
Tråkigt att det inte ska finnas ngn fördel ibland att köpa digitalt...

Nej, det får dom inte. Dom flesta butikerna brukar försöka hålla releasedatum då dom annars kan hamna i trubbel, ibland missbedöms det och ibland skiter dom i det och skickar när dom kan.
Vill man ha en chans att spela ett spel innan alla andra så är det fysisk kopia som gäller. Men det kan ju lika gärna skita sig så man står där utan spel på release också Personligen köper jag alltid digitalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Man måste väl ändå spela spelet genom steam/uplay? Det spelar väl ingen roll om man har en fysisk kopia då spelet inte aktiveras ändå? Eller behöver man inte gå igenom uplay om man har den fysiska kopian?

Permalänk
Medlem

Osäker på hur det fungerar med "öppet" tiderna, men på hemsidan står det:

PLAYTIME

Retail (physical) versions for each platform will be available to play at the following times:

Xbox One and PlayStation®4 will be available as soon as the servers open on Tuesday, March 8, 00:01AM Australian Eastern Daylight Time (AEDT) (March 7 at 2 pm CET/8 am EST/5 am PST)
PC will be available worldwide on March 8 at 6 am CET/12 am EST/March 7, 9 pm PST

Digital versions for each platform will be available to play at the following times:

Xbox One will be available on March 8 at 00:01 am in each country's local time (00:01 am EST for USA and Canada).
PlayStation®4 will be available on March 8 starting from 00:01 am in each country’s local time (00:01 EST for USA and Canada).
PC will be available worldwide on March 8 at 6 am CET / 12 am EST / March 7, 9 pm PST.

Så som det ser ut så är det klockan 6 på onsdagmorgonen som gäller oavsett ifall man har fysisk eller digital produkt. Min ligger iallafall installerad och klar, så måndagen lär ju bli lång innan jag kommer hem från jobbet :/

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk

kanske dum fråga, Men är the division snyggare till PC? Jag vet ju såklart att PC har 1080p.. men i övrigt är det samma grafiska effekter? För man har ju sett att det inte finns dynamiska effekter kvar som man fått sett i tidigare trailers.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

@Wiggin: Kl 06 på tisdag. Blir att ställa klockan och spela några timmar innan man börjar jobbet kl 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

kanske dum fråga, Men är the division snyggare till PC? Jag vet ju såklart att PC har 1080p.. men i övrigt är det samma grafiska effekter? För man har ju sett att det inte finns dynamiska effekter kvar som man fått sett i tidigare trailers.

Fortfarande ganska stor skillnad tycker jag

Permalänk
Medlem

Längtar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tips önskas på vart dom har bäst pris just nu

/F

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

Tips önskas på vart dom har bäst pris just nu

/F

370 kr på http://www.kinguin.net/ och 419 på mediamarkt är det billigaste jag har sett. Sen finns det väl billigare om man vill hålla på med vpn lösningar men det har jag inte kollat.

Permalänk
Medlem

Windows: 06:01 tisdag morgon (Uplay, Steam)

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

370 kr på http://www.kinguin.net/ och 419 på mediamarkt är det billigaste jag har sett. Sen finns det väl billigare om man vill hålla på med vpn lösningar men det har jag inte kollat.

Såg att Mediamarkt tar 419:-, rätt bra kurs för att slipp ev tjorv.
/F

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Permalänk

Verkar inte som CDON har tänkt att skicka ut något spel idag då min order fortfarande bara är "mottagen av lagret" och jag beställde för över en månad sedan.
Det var även stor försening när beta nycklarna skulle skickas ut... riktigt dåligt.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur det ser ut med Co-op?

Kan man lira igenom spelet med två personer eller kräver uppdrag att man ska vara fyra?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att bara spela två personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

kanske dum fråga, Men är the division snyggare till PC? Jag vet ju såklart att PC har 1080p.. men i övrigt är det samma grafiska effekter? För man har ju sett att det inte finns dynamiska effekter kvar som man fått sett i tidigare trailers.

själv tänkte jag köra det i 1440p med allt på max och jag skulle säga att från vad jag har sätt från betan så kommer consoller aldrig komma ikapp pc när det gäller hur bra det ser ut.

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaphood:

Det är inga problem att bara spela två personer.

Tackar

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Fick mina i brevlådan idag.

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Man måste väl ändå spela spelet genom steam/uplay? Det spelar väl ingen roll om man har en fysisk kopia då spelet inte aktiveras ändå? Eller behöver man inte gå igenom uplay om man har den fysiska kopian?

Fysisk kopia ger dig endast tillgång till att installera ifrån skiva, du måste koppla spelet till Uplay via koden som följer med därefter kan du välja att ladda ner eller installera ifrån skivorna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

370 kr på http://www.kinguin.net/ och 419 på mediamarkt är det billigaste jag har sett. Sen finns det väl billigare om man vill hålla på med vpn lösningar men det har jag inte kollat.

Törs man handla från kinguin.net?
Finns det några nackdelar?

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Törs man handla från kinguin.net?
Finns det några nackdelar?

Ja det törs du. Jag har handlat därifrån ca 10 ggr och hittills har jag aldrig haft några problem.

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Törs man handla från kinguin.net?
Finns det några nackdelar?

Som med dom flesta liknande sidor så är det en chansning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Törs man handla från kinguin.net?
Finns det några nackdelar?

Men om nu elgiganten tar 399;- så är nog risken för strul mindre där och det skiljer 29:-, för mig blir det nog elgiganten

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

En riktigt höjdpunkt, synd att man är sjuk bara :/