E-postens skapare Ray Tomlinson är död

Permalänk
Melding Plague

E-postens skapare Ray Tomlinson är död

Skaparen bakom e-post och som gjorde "@"-tecknet till symbol för kommunikation över internet har avlidit av en befarad hjärtattack. Ray Tomlinson blev 74 år gammal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ray.Tomlinson@RIP.nu

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Han har bytt domän till @afterlife nu, om den finns.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

R.@.P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Han behövde i alla fall inte dö och känna att han just inte bidragit med något till mänskligheten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Han behövde i alla fall inte dö och känna att han just inte bidragit med något till mänskligheten.

Precis - en känsla väldigt få får erfara tror jag- 'Jag kom på det där och nu använder miljarder människor det varje dag'.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Det är tänkvärt hur mycket teknologi man utvecklade runt den här tiden som släpptes helt fri, utan tanke på royalties, patent etc. Kanelbullens dag borde nu flyttas till 5:e mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Precis - en känsla väldigt få får erfara tror jag- 'Jag kom på det där och nu använder miljarder människor det varje dag'.

Off topic: Inte alla som uppfinner saker av godo, den här snubben uppfann blyad bensin, freoner i vitvaror och sprayburkar och dog sedan på grund av en tredje uppfinning, läsvärt: https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Midgley,_Jr.

Permalänk
Avstängd

*Pays respect*

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

CPYNET? Uttalas det Spynet eller?

Permalänk
Medlem

Snubben som kom på . är ju ännu vassare.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Snubben som kom på . är ju ännu vassare.

Ray Tomlinson kom inte på @, han valde att använda det till epost bara. Själva tecknet är latin och användes av munkar redan på medeltiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Off topic: Inte alla som uppfinner saker av godo, den här snubben uppfann blyad bensin, freoner i vitvaror och sprayburkar och dog sedan på grund av en tredje uppfinning, läsvärt: https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Midgley,_Jr.

Rätt åt den jäveln. 😈

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

RIP.

legend

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Off topic: Inte alla som uppfinner saker av godo, den här snubben uppfann blyad bensin, freoner i vitvaror och sprayburkar och dog sedan på grund av en tredje uppfinning, läsvärt: https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Midgley,_Jr.

Ja det är inte helt ovanligt, ibland kan tyckas bra och ibland kanske inte så bra att just deras egen forskning/uppfinningar tar död på dem själva också.

Just e-post har ja dock inte hört dödat så många ännu.
Med det kanske kommer i framtida uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com