Måste återigen berömma er!

Permalänk
Medlem

Måste återigen berömma er!

Jag måste bara åter igen berömma er för er utomordentligt snabba leveranser!
Beställde torsdag 3/3 kl 16:31 och har paketet redo att hämtas kl 12:30
Totalt 20h från beställning till leverans! Ni är för underbara och ligger verkligen ensamma i topp när det kommer till leveranstid, har jämfört er med de flesta andra stora återförsäljarna och ni bevisar återigen vart skåpet ska stå.
Tack tack och jag återkommer garanterat igen snart

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag håller med! Jag beställde från en konkurrent till er 8 dagar innan jag beställde en sak från er. Dagen efter får jag ett meddelande att jag har ett paket att hämta. Antog att det var konkurrentens paket som äntligen kommit efter 9 dagar. Men icke sa Nicke, 16h efter beställning så hade jag ert paketet hos mig. Konkurrentens paket tog 3 dagar till för övrigt, en sak man tänker på vid nästa beställning.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

jo, inet levererar fort. de enda andra jag har köpt hos som levererar lika fort är netonnet när man betalar lite extra för deras expressfrakt. i båda fallen har jag produkten i handen dagen efter beställning. vet inte hur sent man får beställa hos inet, vet att det är senast 21:00 hos netonnet.

kan tänka mig att det har att göra med var man bor också, inet skickar från göteborg och netonnet från borås vilket båda är nära göteborg där jag bor.

Permalänk

Bor i Umeå, tog ca 6 arbetsdagar. Från måndag till tisdag, kanske hade otur då

Permalänk
Medlem

Det här är lika roligt varje gång, folk berömmer en butik för snabb leverans och missar vem som "fixar" den snabba leveransen. Förutsatt att butiken har varan i lager så räcker det för deras del att packa den i ett paket och skicka den med sin transportör (DHL, Schenker, PostNord etc). Sett till NetOnNet så har de i alla fall tidigare haft sina lokaler vägg i vägg med PostNord (i Borås), därav att de haft så pass sen stopptid för leverans dagen efter.

Nu har jag inte stenkoll på leveranstider för privatpaket med Schenker och DHL, men med PostNord så skall ett vanligt paket vara framme dagen efter om det skickas inom ett område som täcker hela Sverige upp till Sundsvall. Skall det gå längre norrut eller tvärtom så tar det ytterligare en dag extra.

Så att ett paket kommer fram dagen efter till ert lokala ombud visar ju bara att det har gått som förväntat, att både leverantören och transportören har skött sin del. Om ett paket kommer fram orimligt sent så är det ju inte svårare än att kolla upp kollinumret på transportörens sida, om det har lämnats in samma dag eller dagen efter ni beställde så ligger ju felet hos transportören. Är det däremot skickat flera dagar efter er beställning så tyder ju det på att butiken inte hade varan i sitt egna lager oavsett vad de själv säger.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Det här är lika roligt varje gång, folk berömmer en butik för snabb leverans och missar vem som "fixar" den snabba leveransen. Förutsatt att butiken har varan i lager så räcker det för deras del att packa den i ett paket och skicka den med sin transportör (DHL, Schenker, PostNord etc). Sett till NetOnNet så har de i alla fall tidigare haft sina lokaler vägg i vägg med PostNord (i Borås), därav att de haft så pass sen stopptid för leverans dagen efter.

Nu har jag inte stenkoll på leveranstider för privatpaket med Schenker och DHL, men med PostNord så skall ett vanligt paket vara framme dagen efter om det skickas inom ett område som täcker hela Sverige upp till Sundsvall. Skall det gå längre norrut eller tvärtom så tar det ytterligare en dag extra.

Så att ett paket kommer fram dagen efter till ert lokala ombud visar ju bara att det har gått som förväntat, att både leverantören och transportören har skött sin del. Om ett paket kommer fram orimligt sent så är det ju inte svårare än att kolla upp kollinumret på transportörens sida, om det har lämnats in samma dag eller dagen efter ni beställde så ligger ju felet hos transportören. Är det däremot skickat flera dagar efter er beställning så tyder ju det på att butiken inte hade varan i sitt egna lager oavsett vad de själv säger.

Berömde mer Inet själva för sin förmåga att skicka paket/ordrar snabbt, framgick kanske inte helt tydligt
Självfallet är det ju posten/postnord som är de som levererar. Men efter att ha beställt från både komplett, NoN, webhallen, cdon mfl så är det aldrig som beställningen gått iväg samma dag som ordern lagts, oavsett tidpunkt för beställningen.
Det var det jag berömde dom Inet för, borde egentligen skapat denna tråd för ett tag sen, har nämligen lyckats få en beställning som gjordes strax före kl 18:00 dagen efter vilket är en mer imponerande. I alla andra parters beställningar har det tagit alltifrån1-3 dagar innan ordern ens har skickats. Detta gäller i båda fallen om haft varan i lager eller ej, Cdon innehar sista platsen på min lista.
Detta ska Inet ha beröm för

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jo, inet levererar fort. de enda andra jag har köpt hos som levererar lika fort är netonnet när man betalar lite extra för deras expressfrakt. i båda fallen har jag produkten i handen dagen efter beställning. vet inte hur sent man får beställa hos inet, vet att det är senast 21:00 hos netonnet.

kan tänka mig att det har att göra med var man bor också, inet skickar från göteborg och netonnet från borås vilket båda är nära göteborg där jag bor.

21:00, det måste vara med expressfrakt då eller?
Jag har inte koll på sista deadline hos Inet om ordern ska gå iväg samma dag, men har för mig att det var kl 17:00 för ett tag sen. Dock har dom vid 2 tillfällen lyckats fått iväg ordrar som gjorts precis före kl 18:00 samma dag.
Sen är det ju klart beroende på vart man bor som du säger, bor man långt norrut ska man nog räkna med en dags extra leveranstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Jag håller med! Jag beställde från en konkurrent till er 8 dagar innan jag beställde en sak från er. Dagen efter får jag ett meddelande att jag har ett paket att hämta. Antog att det var konkurrentens paket som äntligen kommit efter 9 dagar. Men icke sa Nicke, 16h efter beställning så hade jag ert paketet hos mig. Konkurrentens paket tog 3 dagar till för övrigt, en sak man tänker på vid nästa beställning.

Därför man inte köper från CDON. ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Därför man inte köper från CDON. ;p

inte alls därför.. Utan för deras hemskt dåliga support när något går fel!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Därför man inte köper från CDON. ;p

Av mina 23 beställningar på Cdon, så har jag alltid fått varorna hem dagen efter, deras support däremot...

Permalänk
Medlem

Beställde en ny musmatta från Inet idag då jag lyckats spilla skit som inte gick bort från min förra så den var bara att slänga. Förhoppningsvis så får jag en lika snabb leverans så att jag slipper sitta med denna otroligt lilla musmatta som jag fick med min förra dator som jag köpte för typ 5 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Det här är lika roligt varje gång, folk berömmer en butik för snabb leverans och missar vem som "fixar" den snabba leveransen. Förutsatt att butiken har varan i lager så räcker det för deras del att packa den i ett paket och skicka den med sin transportör (DHL, Schenker, PostNord etc). Sett till NetOnNet så har de i alla fall tidigare haft sina lokaler vägg i vägg med PostNord (i Borås), därav att de haft så pass sen stopptid för leverans dagen efter.

Nu har jag inte stenkoll på leveranstider för privatpaket med Schenker och DHL, men med PostNord så skall ett vanligt paket vara framme dagen efter om det skickas inom ett område som täcker hela Sverige upp till Sundsvall. Skall det gå längre norrut eller tvärtom så tar det ytterligare en dag extra.

Så att ett paket kommer fram dagen efter till ert lokala ombud visar ju bara att det har gått som förväntat, att både leverantören och transportören har skött sin del. Om ett paket kommer fram orimligt sent så är det ju inte svårare än att kolla upp kollinumret på transportörens sida, om det har lämnats in samma dag eller dagen efter ni beställde så ligger ju felet hos transportören. Är det däremot skickat flera dagar efter er beställning så tyder ju det på att butiken inte hade varan i sitt egna lager oavsett vad de själv säger.

när jag handlar komponenter brukar leveransen ta två dagar. netonnet är ett undantag som antingen tar en jävla tid på sig med gratis frakt eller är snabba och får iväg produkten så jag har den dagen efter om jag betalar för expressfrakt. det andra undantaget är inet som också skickar så att jag får den dagen efter.

Skrivet av Adam West:

21:00, det måste vara med expressfrakt då eller?
Jag har inte koll på sista deadline hos Inet om ordern ska gå iväg samma dag, men har för mig att det var kl 17:00 för ett tag sen. Dock har dom vid 2 tillfällen lyckats fått iväg ordrar som gjorts precis före kl 18:00 samma dag.
Sen är det ju klart beroende på vart man bor som du säger, bor man långt norrut ska man nog räkna med en dags extra leveranstid.

Skickades från m.sweclockers.com

ja precis, expressfrakt.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en vara från en konkurrent ca 18 timmar efter order som dessutom beställdes efter deras deadline så det är inte unikt med runt 20 timmar men två tummar upp till INET som håller hög klass på leverans och support!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

21:00, det måste vara med expressfrakt då eller?
Jag har inte koll på sista deadline hos Inet om ordern ska gå iväg samma dag, men har för mig att det var kl 17:00 för ett tag sen. Dock har dom vid 2 tillfällen lyckats fått iväg ordrar som gjorts precis före kl 18:00 samma dag.
Sen är det ju klart beroende på vart man bor som du säger, bor man långt norrut ska man nog räkna med en dags extra leveranstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Off-topic

Det blir lite missvisande att prata om expressfrakt som NetOnNet gör, själva frakttiden går inte snabbare för att man väljer expressfrakt. Den skall inte ta mer än en vardag så länge man bor söder om Sundsvall (om paketet skickas med PostNord). Det NetOnNet menar med expressfrakt är att de prioriterar din order i plockordningen gentemot en vanlig order. Expressfrakt om man skall vara petnoga är antingen när det skickas direkt med budbil alternativt en snabbare försändelse där du kan hämta företagspaket hos PostNord (inte ombuden) tidigt på morgonen.

Sista ordertid är beroende på var företaget har sitt lager, Inet har en ganska vanlig tid för sista beställning medan NetOnNet har (som jag skrev tidigare) det unika läget i samma byggnad som PostNords lokaler. Där behöver inte en lastbil komma och hämta paketen utan de går direkt in till PostNord för sortering och vidare färd ut i Sverige. Detta gör att de kan skicka sina paket senare på kvällen och ändå komma fram dagen efter.
Hade de istället haft sitt lager långt ute på vischan så är det inte ovanligt att de hade haft stopptid för att skicka paket mellan 12 och 14 på vardagar.

TL;DR
Inet skall absolut har cred för att de är snabba med att processa en order och få iväg paketet samma dag, men själva frakttiden kan de inte göra något åt.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Får alltid beställningar dagen efter från Dustin, Alina och webhallen.
Även Netonnet oftast utan expressfrakt. Så inet är inte särskilt speciella utöver det
vanliga när det gäller att skickaa snabt.

Snabbaste levererar komplett om man beställer på helgen.
Beställt några gånger på Lördag och hämtat på Måndag.
Det slår inte ens inet

Permalänk
Inet
Skrivet av Adam West:

Jag måste bara åter igen berömma er för er utomordentligt snabba leveranser!
Beställde torsdag 3/3 kl 16:31 och har paketet redo att hämtas kl 12:30
Totalt 20h från beställning till leverans! Ni är för underbara och ligger verkligen ensamma i topp när det kommer till leveranstid, har jämfört er med de flesta andra stora återförsäljarna och ni bevisar återigen vart skåpet ska stå.
Tack tack och jag återkommer garanterat igen snart

Tack! Planen är att bli ännu bättre! Just nu tittar vi på att utöka fraktalternativen och även ta fram fler prisvärda hemleveransen för storstäder.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram