Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Jag trodde med det skulle va f2p.

Kommer verkligen inte köra detta spelet och sedan chansa på att det ska va bra bara för blizzard spel från förr var bra.

Blizzard-spel från idag är också bra.
Att du inte gillar dom är din smaksak, inte ett mått på spelens kvalitet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Heroes blir gratis i framtiden och inte låsta bakom paywalls (DLC).

https://www.youtube.com/watch?v=OKG8Yx6F7uc

Trevligt.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jaha, idag ska betan kicka igång igen men finns ännu ingen bekräftad tid. Inte heller har de skickat ut några nya invites ännu... fan vad jag spammat inkorgen idag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Verkade ju rätt häftigt till en början men det ser ut som ett hopkok av dirty bomb och TF2, två spel som jag hellre spelar.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Verkade ju rätt häftigt till en början men det ser ut som ett hopkok av dirty bomb och TF2, två spel som jag hellre spelar.

Har du spelat OW? TF2 fastande jag aldrig för ett dyft, Dirty Bomb däremot är riktigt kul med lider av alldeles för få kartor.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Spelet ser underbart ut! Kommer nog spela det alldeles för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har du spelat OW? TF2 fastande jag aldrig för ett dyft, Dirty Bomb däremot är riktigt kul med lider av alldeles för få kartor.

Har prövat ja. Tycker det känns som att vara på ett tivoli där allt blinkar och far. Har spelat TF2 sen 2010 så är ju ganska biased men jag håller med dig gällande Dirty Bomb samt att det är lite dumt med rotationssystem (har köpt alla karaktärer men gillar ändå inte konceptet).

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Har prövat ja. Tycker det känns som att vara på ett tivoli där allt blinkar och far. Har spelat TF2 sen 2010 så är ju ganska biased men jag håller med dig gällande Dirty Bomb samt att det är lite dumt med rotationssystem (har köpt alla karaktärer men gillar ändå inte konceptet).

Jo, det är rejält färgglatt men inget som stör mig alls. Tycker att det är snabba, roliga matcher och att man roterar lite på random mellan lagen dessutom känns skönt. Mja, kan tänka mig att om man är inbiten TFare att det kanske känns lite för casual i början men jag måste säga att det är precis tvärtom. Det är, till skillnad från TF (enlgt mig), mycket enklare att komma in i spelet men med tanke på alla klasser så finns det ett klart mycket större djup än vad det känns som vid första matcherna.

Själv tycker jag rotationsystemet är utmärkt, du slipper ju köpa grisen i säcken? Annars kan man ju möta en person som är väldigt duktig på spelet och så köper man den karaktären bara för att få reda på att den inte alls var så bra som man hade tänkt sig eller att det inte passade ens spelstil.

Har köpt två karaktärer hittills (riktiga pengar) och de andra via in-game cash. Det tar ju dock en halv evighet att grinda upp till 50 lax-gubbarna.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, det är rejält färgglatt men inget som stör mig alls. Tycker att det är snabba, roliga matcher och att man roterar lite på random mellan lagen dessutom känns skönt. Mja, kan tänka mig att om man är inbiten TFare att det kanske känns lite för casual i början men jag måste säga att det är precis tvärtom. Det är, till skillnad från TF (enlgt mig), mycket enklare att komma in i spelet men med tanke på alla klasser så finns det ett klart mycket större djup än vad det känns som vid första matcherna.

Själv tycker jag rotationsystemet är utmärkt, du slipper ju köpa grisen i säcken? Annars kan man ju möta en person som är väldigt duktig på spelet och så köper man den karaktären bara för att få reda på att den inte alls var så bra som man hade tänkt sig eller att det inte passade ens spelstil.

Har köpt två karaktärer hittills (riktiga pengar) och de andra via in-game cash. Det tar ju dock en halv evighet att grinda upp till 50 lax-gubbarna.

Samtidigt känner jag att karaktärerna i exempelvis dirty bomb är väldigt transparenta. Jag kan inte förklara det riktigt men jag har 1600 timmar i TF2 och kommer förmodligen aldrig sluta gilla det för att det alltid finns en klass jag känner för att spela. Efter drygt 100 timmar dirty bomb kändes det rätt segt så jag la ner det ett tag. Samma känsla får jag av OW även om jag inte spelat det lika länge.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Samtidigt känner jag att karaktärerna i exempelvis dirty bomb är väldigt transparenta. Jag kan inte förklara det riktigt men jag har 1600 timmar i TF2 och kommer förmodligen aldrig sluta gilla det för att det alltid finns en klass jag känner för att spela. Efter drygt 100 timmar dirty bomb kändes det rätt segt så jag la ner det ett tag. Samma känsla får jag av OW även om jag inte spelat det lika länge.

Skulle säga att det är en väldigt stor skillnad på klasserna i OW kontra DB men kan hålla med till viss del att de känns lite transparenta, mest för att det finns så många karaktärer som har samma skill vilket inte finns OW där alla enligt mig känns väldigt olika att spela med.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har alltid älskat arena fps spel. Jag tycker Overwatch ser grymt bra ut. Jag har redan förbokat. Längtar enormt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PlayOverwatch/status/697158788676079616

:(((((((((((((

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Fick chansen att testa spelet under deras beta weekend då fler blev invitade.
Spelade nonstop fredag-söndag.
Underbart spel.
Lite rörigt som åskådare att följa en match, såg när de streamade ett antal matcher, hoppas detta ordnas på något sätt.

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt, har inget emot att det är betal spel eftersom alla maps/heroes kommer vara gratis. En engång summa så får man allt istället för f2p och sen lägga antigen hundratals timmar på att låsa upp alla eller lägga pengar på att köpa alla heroes.

Lite ändringar behövs ju göras, vissa heroes är ju CP op medan andra suttar balle. Även fler maps samt spel modes och sen att man inte ska kunna stacka massa av samma karaktärer eftersom vissa är som sagt totalt störda.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Har fåtalet antal timmar investerade i betan än så länge och överlag är jag positivt överraskad. Det stora negativa i min mening är relaterat till att spela själv och möta koordinerade lag, så det har inte med själva spelet att göra.

Naturligtvis finns det däremot buggar och balansrelaterade problem, men de har en del tid på sig innan release så jag är inte orolig.

Däremot ligger TF2 mig varmare om hjärtat i nuläget, får se om det växer på en.

Permalänk
Medlem

Ligger nu på ungefär tio timmar investerade och har funnit kärleken, Junkrat passar mig likt handen i handsken.

Mobilitet, kontroll och skada i ett och samma paket!

Permalänk
Entusiast

Någon som känner att jag behöver uppdatera något i första inlägget säg gärna till, har inte betan så har inte hållt mig vidare informerad sedan den skapades. Lägga till något eller ta bort kan jag ordna absolut om jag vet vad som gäller.

Edit: Snyggade till OP lite med spoilertags och de nya klasserna inkl bannern.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Ligger nu på ungefär tio timmar investerade och har funnit kärleken, Junkrat passar mig likt handen i handsken.

Mobilitet, kontroll och skada i ett och samma paket!

Gah! vill också ha en nyckel

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

när betan kom tillbaka så känns det väldigt mycket mer smooth, och mer balanserat. Ser rejält fram emot launchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gah! vill också ha en nyckel

Tyvärr är invites RNG baserade i Overwatch, i spel som WoW så spelar det roll hur långt du har kommit, t.ex. om man har clearat 13/13 Mythic bossar så har man en 80% att bli invad, så det är bara att hålla hoppet uppe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gah! vill också ha en nyckel

Jag börjar tro att min uråldriga setup gav mig företräde för mångfalden, men troligen är det helt RNG som det mesta med Blizzard.

Q9450
DFI LanParty DK P45-T2RS
8GB DDR2

Sedan har jag i och för sig uppdaterat med en SSD och GTX 750, men inget nämnvärt.

Flyter på bra i stabila 70FPS(60 egentligen, men av någon anledning kör Overwatch 10FPS över skärmens uppdateringsfrekvens), med låga(auto) inställningar, men det riktigt snyggt ändå.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PlayOverwatch/status/703081421145935874

givetvis fick man ingen nyckel den här gången heller.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Entusiast

Öppen beta 5-9 Maj, tidig åtkomst till denna betan för de som förbokat från den 3 Maj. Release datum är spikat 24:e samma månad!

http://us.battle.net/overwatch/en/blog/20055970/

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Öppen beta 5-9 Maj, tidig åtkomst till denna betan för de som förbokat från den 3 Maj. Release datum är spikat 24:e samma månad!

http://us.battle.net/overwatch/en/blog/20055970/

Vet du om det är värt att förboka och börja spela då?
Kommer den öppna betan att återställas så att man får börja om från början, misstänker det, men jag har ingen aning.
Eller kommer det vara så att när den öppna betan börjar så blir det inga fler "resets" ?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firkraag:

Öppen beta 5-9 Maj, tidig åtkomst till denna betan för de som förbokat från den 3 Maj. Release datum är spikat 24:e samma månad!

http://us.battle.net/overwatch/en/blog/20055970/

Det var mig en snål förtur till Betan för förhandsbokande, endast 2 dagar
Nåja, då är det väl mera rättvist för alla.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuxorra:

Tyvärr är invites RNG baserade i Overwatch, i spel som WoW så spelar det roll hur långt du har kommit, t.ex. om man har clearat 13/13 Mythic bossar så har man en 80% att bli invad, så det är bara att hålla hoppet uppe.

Ehh nä?

Dem enda Blizzard spelen jag kört igenom (klarat) är Diablo2, Warcraft2 + 3. Spelat typ 1 månad WOW när det släpptes (och betan av WOW).
Jag fick min invite till Overwatch runt November har jag för mig. Skrev upp mig till invite förra sommaren kanske.
Så är ju inte enbart hur mycket man kört tidigare blizzard spel.
Invites värkar mer vara som ett lotteri.

Men hur som helst så är det ett trevligt spel när man hamnar i lag som vill samarbeta annars går det inte att vinna.
Det största problem jag upplever med spelet är såna som verkligen är totalt ointresserade utav att jobba ihopa eller hamnar i ett lag där alla kör samma klass och inte ändrar.
Riktigt skönt att det inte blir f2p spel och att man inte får såna fördelar som man kan få i visa spel pga att man spelat tusentals timmer eller spenderat tusentals kronor.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av griid:

Vet du om det är värt att förboka och börja spela då?
Kommer den öppna betan att återställas så att man får börja om från början, misstänker det, men jag har ingen aning.
Eller kommer det vara så att när den öppna betan börjar så blir det inga fler "resets" ?

Med största trolighet kommer dem resetta nuvarande progress när den öppna betan startar men sedan inte göra det igen.

Skrivet av Uzanar:

Det var mig en snål förtur till Betan för förhandsbokande, endast 2 dagar
Nåja, då är det väl mera rättvist för alla.

Värt att tänka på är att den förturen är över en helg så för många är det nog värt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det någon som har inblick i PS4-versionen? Samt är det någon som har för avsikt att spela denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Är det någon som har inblick i PS4-versionen? Samt är det någon som har för avsikt att spela denna?

Kommer enbart spela PC.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Ehh nä?

Dem enda Blizzard spelen jag kört igenom (klarat) är Diablo2, Warcraft2 + 3. Spelat typ 1 månad WOW när det släpptes (och betan av WOW).
Jag fick min invite till Overwatch runt November har jag för mig. Skrev upp mig till invite förra sommaren kanske.
Så är ju inte enbart hur mycket man kört tidigare blizzard spel.
Invites värkar mer vara som ett lotteri.

Men hur som helst så är det ett trevligt spel när man hamnar i lag som vill samarbeta annars går det inte att vinna.
Det största problem jag upplever med spelet är såna som verkligen är totalt ointresserade utav att jobba ihopa eller hamnar i ett lag där alla kör samma klass och inte ändrar.
Riktigt skönt att det inte blir f2p spel och att man inte får såna fördelar som man kan få i visa spel pga att man spelat tusentals timmer eller spenderat tusentals kronor.

RNG betyder Random Number Generator, vilket är ett lotteri. Det jag menade är att först så är invites random men man kan även få dem genom att t.ex. känna folk från blizzard, eller veteraner. Veteraner inom blizzard får högre chans att få turen att få en invite. Jag är ledsen om jag inte var tydlig nog för att förstå mig.