Blizzard släpper Overwatch till senvåren

Permalänk
Melding Plague

Blizzard släpper Overwatch till senvåren

Spelstudion Blizzard ger sig in i matchen om tävlingsinriktad FPS med Overwatch, som nu får datum för såväl ett öppet betatest som skarp lansering till slutet av våren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hajp! Längtar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Kommer att faila lika hårt som HotS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Kommer att faila lika hårt som HotS.

Skickades från m.sweclockers.com

Över 7 miljoner personer väntar på betan. Jag tror inte det floppar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det HÄR var mycket goda nyheter!
Jag har gått och väntat på att få en beta-invite dagligen sedan i höstas, men utan resultat.
Har förbeställt Origins-versionen också i hopp om att det kanske kunde öka chanserna för beta, men tydligen inte.

Då får man väl bara hålla ut ett par månader till

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Onlywatch :<

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Över 7 miljoner personer väntar på betan. Jag tror inte det floppar.

Att 7 miljoner väntar på spelet betyder inte att den kommer att lyckas. Hur många har inte väntat på HotS och titta på den den misslyckades totalt. På twitch har de knappt 1000 tittare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zargoz:

Att 7 miljoner väntar på spelet betyder inte att den kommer att lyckas. Hur många har inte väntat på HotS och titta på den den misslyckades totalt. På twitch har de knappt 1000 tittare.

Skickades från m.sweclockers.com

Definiera faila, HotS spelas fortfarande av väldigt många spelare. Twitch nummer betyder absolut ingenting, eller tycker du World of Warcraft har failat? Det har mindre tittare än HotS på Twitch, spelar ingen roll om WoW har många miljoner spelare eller? Minecraft kanske också är ett fail spel enligt din definition?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Att 7 miljoner väntar på spelet betyder inte att den kommer att lyckas. Hur många har inte väntat på HotS och titta på den den misslyckades totalt. På twitch har de knappt 1000 tittare.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant men tänk på att Overwatch släpps även till konsoler. Där finns stor marknad.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Kan detta bli Blizzards första bra spel sedan World of Warcraft tro?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Kan detta bli Blizzards första bra spel sedan World of Warcraft tro?

nej för det har redan släppts bra spel av dem sedan dess

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Detta spelet blir STORT
Blizzard kommer håva in mycket dollars
Finns det någon som inte kommer köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Definiera faila, HotS spelas fortfarande av väldigt många spelare. Twitch nummer betyder absolut ingenting, eller tycker du World of Warcraft har failat? Det har mindre tittare än HotS på Twitch, spelar ingen roll om WoW har många miljoner spelare eller? Minecraft kanske också är ett fail spel enligt din definition?

HotS i jämförelse med andra moba har failat hårt ja. Blizzard har bestämt nu att inte längre redovisa hur många spelare spelar WoW då det sjunker som en sten. Minecraft har jag ingen aning.
Men faktum kvarstår, i förhållande till t.ex LoL eller DotA2 har HotS misslyckats totalt.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zargoz:

HotS i jämförelse med andra moba har failat hårt ja. Blizzard har bestämt nu att inte längre redovisa hur många spelare spelar WoW då det sjunker som en sten. Minecraft har jag ingen aning.
Men faktum kvarstår, i förhållande till t.ex LoL eller DotA2 har HotS misslyckats totalt.

Sjunker som en sten men fortf det mest spelade MMO spelet som finns även efter över 10 år på nacken, totalt failure eller? Sen ser jag ingen anledning till att jämföra HotS med LoL eller Dota2, om det är så vi mätte hur bra ett spel var så skulle alla spel som någonsin släppts räknas som failure så det är totalt ointressant.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Kommer att faila lika hårt som HotS.

Skickades från m.sweclockers.com

HotS har inte failat? De utvecklar fortfarande content och slänger ut patchar titt som tätt.

Kollar man sidan hotslogs så har det spelats 131'633 matcher de senaste 7 dagarna, det är inte fail enligt mig.

Permalänk
Medlem

Får man tillgång till betan tidigare om man köper pre-order via webhallen tror ni?
Skickat mail om detta till dem, men de har inte svarat ännu och jag är otålig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Kan detta bli Blizzards första bra spel sedan World of Warcraft tro?

Tyvärr, det är inte bra. D3 är ju ganska bra annars.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tyvärr, det är inte bra. D3 är ju ganska bra annars.

Håller helt med dig. Blizzard borde hållt sig borta från FPS genren eftersom det här spelet misslyckas med ALLT som är viktigt i en FPS.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

För min del känns det som det släpps alldeles för sent, har ju varit streamar och Youtube videor för evigt (känns det som) redan och för min del så har all hype redan dött totalt.

Ser ut som ett nytt team fortress 2,, fast under blizzard istället för valve

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Håller helt med dig. Blizzard borde hållt sig borta från FPS genren eftersom det här spelet misslyckas med ALLT som är viktigt i en FPS.

Hårda ord, utveckla gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Håller helt med dig. Blizzard borde hållt sig borta från FPS genren eftersom det här spelet misslyckas med ALLT som är viktigt i en FPS.

Nja, dom har ju gjort en casual fps, vilket är rätt smart av dom då dom aldrig skulle kunna klå cs

Frågan är bara vad som ska locka folk till deras spel när tf2 redan finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Skall testas 5-9 maj så får vi se om det blir köp.
Tycker det man sett på youtube om spelet ser intressant ut...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PV52:

Nja, dom har ju gjort en casual fps, vilket är rätt smart av dom då dom aldrig skulle kunna klå cs

Frågan är bara vad som ska locka folk till deras spel när tf2 redan finns

Skickades från m.sweclockers.com

Underskatta inte Blizzard spelare, det är många som säkert skulle älska TF2 fast inte haft det på sin radar men nu när Blizzard gör det är villiga att prova. Inklusive mig själv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tyvärr, det är inte bra. D3 är ju ganska bra annars.

Nej, Diablo 3 är inte bra någonstans eller ens i närheten av att vara "bra". Det hade inte ens PVP förrens över 1 år efter lansering och PK-element är borttagna och saknas till idag. Det är casualskräp.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RekiN:

Nej, Diablo 3 är inte bra någonstans eller ens i närheten av att vara "bra". Det hade inte ens PVP förrens över 1 år efter lansering och PK-element är borttagna och saknas till idag. Det är casualskräp.

Vanilla var inte fantastiskt, inte heller början av expansionen men jag spelade min första säsong för några veckor sedan och det är enligt mig ett värdigt Diablo spel nu. De som skrev av D3 från början borde prova det igen och ge det en chans till som jag gjorde, det är ett helt nytt spel nu.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Underskatta inte Blizzard spelare, det är många som säkert skulle älska TF2 fast inte haft det på sin radar men nu när Blizzard gör det är villiga att prova. Inklusive mig själv.

Jo, glömde bort blizzards sekt av fanboys blir det inte allt för dyrt så kommer jag nog testa det, men känns som det kommer bli tf2 om igen, dvs, jag fattar inte varför folk gillar det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vanilla var inte fantastiskt, inte heller början av expansionen men jag spelade min första säsong för några veckor sedan och det är enligt mig ett värdigt Diablo spel nu. De som skrev av D3 från början borde prova det igen och ge det en chans till som jag gjorde, det är ett helt nytt spel nu.

Dock är det väll fortfarande nerdummat? Typ att det inte finns identifikation scrols eller townportal scrols, mm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PV52:

Dock är det väll fortfarande nerdummat? Typ att det inte finns identifikation scrols eller townportal scrols, mm?

Skickades från m.sweclockers.com

Nerdummat? Ah du menar quality of life improvements. När jag ser tillbaks på D2 så är det ju inte direkt scrolls och potion handlandet som saknas.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Blizzard har ju fördelen att de har gott om resurser på att få spelen liknande varandra och kan låna karaktärer från sitt väletablerade speluniversum.

Nu täcker de liksom in ett spel av varje i sin egna lilla launcher för Battle.net, vilket är jäkligt smidigt. WoW har ju blivit bättre och bättre för varje patch, likaså Diablo 3 och Hearthstone.

Jag gillar inte HON/LOL-spel värst mycket, men Heroes of the Storm är ju helt klart snyggt och har lite kul banspecifika events m.m. så det känns ju som ett bra spel.

Overwatch har jag inte provat utan bara sett videos på, men det blir inte så mycket FPS nuförtiden eller. Körde mycket på UT2001-tiden sist XD
CS har jag aldrig gillat för att det är tråkigt med vanliga vapen jämfört med plasmakanoner och flak cannons i t.ex. UT eller Doom och att man dog på så få skott på den tiden jag testade.

Däremot vet jag att lillebror kör mycket TF2, men jag tycker inte om karaktärernas utseende i det spelet heller, så jag skulle helt klart kunna tänka mig Overwatch då och då istället om jag fick lust att spela FPS.

EDIT:

Skrivet av PV52:

Dock är det väll fortfarande nerdummat? Typ att det inte finns identifikation scrols eller townportal scrols, mm?

Skickades från m.sweclockers.com

Eller att man slipper ha stora talent trees där man inte kan ändra enkelt utan fick skapa en ny karaktär och börja om?
Att gear ofta anpassas så du får saker som är mest till för den karaktär du kör för tillfället?

Sånt som gör spelet mycket bättre än 2an, menar du alltså? XD

Nu har man flera olika skills istället så man kan variera massor för att passa den gear man fått eller den spelroll man vill prova på utan att det tar alltför mycket tid att ställa om. Mer spelande och mindre onödigt förberedande helt enkelt

Så nerdummat skulle jag inte kalla det, man behöver fortfarande optimera en massa genom rerolls av olika bitar gear och kombinera rätt saker med rätt skills och passives.

Sen när man tröttnar på story mode, så kör man bounties, rifts eller greater rifts, eller machine runs, så det blir lite variation, vilket är trevligt när man nu kör ett rejält grinding-spel.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Nerdummat? Ah du menar quality of life improvements. När jag ser tillbaks på D2 så är det ju inte direkt scrolls och potion handlandet som saknas.

Smaken är väll som baken antar jag. Tyckte att det la till en del i D2 och tycker det tillsammans med en hel del annat gör D3 väldigt mycket mer casual och enklare, vilket för mig innebär väldigt mycket tråkigare men jag är ju en av dom som vill ha någon sorts utmaning i mina spel

Edit: torchlight 2 är ett sjukt bra ARPG, antar jag jämför med det
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)