Permalänk

Asus skärm får ingen signal?!

Hej allihopa har nyligen (En månad sen) införskaffat mig en ny skärm.
Skärmen har fungerat felfritt fram tills idag då jag sätter på datorn och skärmen ej reagerar. Om jag manuellt sätter på skärmen får jag dvi no signal.

Har testat annorlunda dvi kablar och tror ej det är min hårdvara då det skedde under natten!

Några idéer på hur jag tar mig ut ur denna röra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.m:

Hej allihopa har nyligen (En månad sen) införskaffat mig en ny skärm.
Skärmen har fungerat felfritt fram tills idag då jag sätter på datorn och skärmen ej reagerar. Om jag manuellt sätter på skärmen får jag dvi no signal.

Har testat annorlunda dvi kablar och tror ej det är min hårdvara då det skedde under natten!

Några idéer på hur jag tar mig ut ur denna röra?

Kanske grafikkortet har pajjat?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

Kanske grafikkortet har pajjat?

Hur kollar jag?? Datorn startar nämligen upp bra, även om jag inte ser något kan jag skriva upp mitt lösenord och höra inloggningen samt att alla program startar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske det går att plugga in en tv via hdmi om du har det uttaget på modekortet . alt koppla in skärmen på det inbyggda grafikdelen fast tror man måste ändra i bios då är inte säker.
du har inget gammalt skräp grafikkort liggandes?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

Kanske det går att plugga in en tv via hdmi om du har det uttaget på modekortet . alt koppla in skärmen på det inbyggda grafikdelen fast tror man måste ändra i bios då är inte säker.
du har inget gammalt skräp grafikkort liggandes?

Skall jag testa med en fungerande skärm och utesluta skärmfel? Ifall den andra skärmen ej funkar är det burken annars skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Får ingen signal på en Annan skärm heller!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.m:

Skall jag testa med en fungerande skärm och utesluta skärmfel? Ifall den andra skärmen ej funkar är det burken annars skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja reta med en Annan skärm först du

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

Ja reta med en Annan skärm först du

Fick ingen signal på den andra skärmen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gammal grafikkort ? Prova att koppla in någon monitor på modekortet om du har hdmi eller dvi

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

Mitt grafikkort är från ca 2012-2013, ett msi Radeon 7970 ifall jag kommer ihåg rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vart ligger ingången till moderkortet med dvi? Ligger ej därbak och ser det inte på moderkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU? Inte alla som har integrerad grafik.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Vad har du för CPU? Inte alla som har integrerad grafik.

I7 3820!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hjälp!😩

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.m:

Vart ligger ingången till moderkortet med dvi? Ligger ej därbak och ser det inte på moderkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du inget sådant på ditt modekort . Lyser nått på grafikkortet då snurrar nå fläktar.? Prova att ta ur kortet och satt i en annan pci port. Annars tror ja Graffe kortet är trasigt.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Bildexpert 📺

Får du ingen bild på andra skärmar finns det anledning till att misstänka att grafikkortet har lagt av. Då plockar du ut grafikkortet och försöker med den integrerade grafiken.

Jag kan inte grafik- och moderkort så väl. Men en snabb googling säger att i7-3820 inte har integrerad grafik och då har du endast ett alternativ kvar: Nytt grafikkort.

Permalänk

Det är 100% någonting med grafikkortet ja, vad menar du med PCI uttagen? Jag kopplade ur PCI sladdarna ur grafikkortet och skruvar bort skruvarna men får inte loss det från moderkortet?! Lite mer detaljerad ELI5 förklaring hade varit uppskattad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.m:

Det är 100% någonting med grafikkortet ja, vad menar du med PCI uttagen? Jag kopplade ur PCI sladdarna ur grafikkortet och skruvar bort skruvarna men får inte loss det från moderkortet?! Lite mer detaljerad ELI5 förklaring hade varit uppskattad!

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en spärr vid PCI-Eporten i högerkant du måste trycka ner för att kortet ska lossna.

Du har säkert en till PCI-Eport under som du kan prova att sätta i kortet i istället.

Tror också på kasst grafikkort tyvärr.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987