Permalänk
Medlem

Helt plötsligt började vitt glöda

Tjena!
Alldeles nyss hände något märkligt med mina 2st ASUS VN247H.

Hade använt dem ett tag, lämnade datorn och de gick ner i viloläge. Helt plötsligt har jag ett fruktansvärt jobbigt vitt sken kring framförallt vita färger. Skenet finns på allt som inte är svart i princip och det är t.o.m så det är jobbigt att titta på skärmen nu när jag skriver detta.

Vet någon vad det kan vara? Kan tillägga att skärmarna glöder även när jag bootar om. dvs. "Windows laddas" skärmen blir också drabbad.

Mycket märkligt att båda började bete sig så här samtidigt :S

Bifogar en bild. "effekten" är mycket värre än vad det ser ut på bild.

Det ända jag gjort med datorn är att installera Trackmania, och avinstallera det. Ingen nyligen uppdaterad grafikkortsdrivrutin.

Bild

Permalänk
Medlem

Eller är det mina ögon som fått för mycket idag?

Permalänk
Skrivet av pwntato:

Tjena!
Alldeles nyss hände något märkligt med mina 2st ASUS VN247H.

Hade använt dem ett tag, lämnade datorn och de gick ner i viloläge. Helt plötsligt har jag ett fruktansvärt jobbigt vitt sken kring framförallt vita färger. Skenet finns på allt som inte är svart i princip och det är t.o.m så det är jobbigt att titta på skärmen nu när jag skriver detta.

Vet någon vad det kan vara? Kan tillägga att skärmarna glöder även när jag bootar om. dvs. "Windows laddas" skärmen blir också drabbad.

Mycket märkligt att båda började bete sig så här samtidigt :S

Bifogar en bild. "effekten" är mycket värre än vad det ser ut på bild.

Det ända jag gjort med datorn är att installera Trackmania, och avinstallera det. Ingen nyligen uppdaterad grafikkortsdrivrutin.

Bild

ta en bild med Print-screen på den skärmen, får du inte felet på den bilden så är det ju troligt att det är skärmen ?
växla skärmar kolla om felet finns kvar på samma skärm eller om det flyttas.
växla skärm-kablar ... ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Eller är det mina ögon som fått för mycket idag?

Monitorerna avger alltid ett visst "skin-ljus"
Men är det irriterande så lämna datorn kanske 5 minuter och återvänd så lär du kunna acceptera det bättre.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

För mig ser det bara ut som hög ljusstyrka på skärmen + mörkt rum.
Själv har jag sänkt min brightness en del, kör med f.lux så klart och ser alltid till att ha lampor på i rummet. Då stirra sig på en skinande skärm, speciellt mitt i natten i mörkt rum får mina ögon att bli tokiga på ingen tid alls.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Problemet löst med sömn