Nvidia-drivrutin för The Division och Hitman skapar huvudbry för användare

Permalänk
Medlem

Om dessa problem är aktuella för senaste så är det väl inte ens värt att hämta hem den? Det vore väl om man ska spela och använda av dom features som drivrutinen innehåller?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

tycker att det är vettigt att vänta ett tag innan man laddar ner drivrutiner så slipper man oftast problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tänkte först att din skärm kördes i 144Hz läge på desktop men den du har verkar inte vara en 144 Låter som stuck in 3D mode bug. Tips : nVidia har släppt en beta (.51) som löser saker och ting (förhoppningsvis).

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/99512/en-us

Gjorde en clean install med betadrivrutinen och endast en skärm inkopplad... Nu har jag inte ens SLI aktiverat (men båda skärmar igång), och den går ändå i max 980MHz? Vafan är det som händer?! Morr!!!

Edit: NU fick jag igång både GPU1 & GPU2 i max-clock (1228MHz), genom att koppla bort ena bildskärmen och starta om datorn. Morr.

Edit2: Efter att ha fått igång GPU1 & GPU2 i 1228MHz så aktiverade jag den andra skärmen och nu beter de sig som de ska. Återstår att se om det håller i sig vid omstart men nu tänker jag inte pilla mer. TD here I come!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Blåskärm är en feature

/
Grön fanboi

Borde det inte vara grönskärm då?

Permalänk
Medlem

364.51 BETA släppt. Det bör komma upp snart.

Permalänk
Medlem

Jaha, 364.51 BETA...suck! Var ska detta sluta, eller börja snarare, någonstans?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

Var det sarkasm eller menar du alvar.? Du har stöd för AC men endast i mjukvara du har ingen hårdvarustöd för det finns ingen.

Edit. HAHA.Såg inte din smileys.....shame on me

Jo men det är ju det som är roligt. Nvidia hävdade att de bara inte aktiverat den funktionen i deras drivrutiner ännu. Nu finns det naturligtvis en minimal chans att funktionen faktiskt finns där, men den känns verkligen minimal eftersom de annars borde aktiverat denna för att slå AMD på fingrarna även där.

Jag "tror" att de hellre drar en liten lögn för att lugna fans/potentiella kunder än att faktiskt säga som det är. Hade Nvidia gått ut och sagt "Vi saknar helt den där funktionen" så kan ni tänka er hur mycket snack det skulle bli om det på olika forum på nätet. AMD fanboys'n hade gått BANANAS och Nvidia hade förlorat en del pontentiella kunder, vilket de naturligtvis inte chansar på.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jo men visst detta är ju prima vara,... tråkigt när företag inte är med i tiden. De borde ju testa sina drivisar med iallafall 1-3 skrämar innan de ens tänker tanken på att släppa det te oss "moderna människor som kör mer än 1 skärm"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

Jo men visst detta är ju prima vara,... tråkigt när företag inte är med i tiden. De borde ju testa sina drivisar med iallafall 1-3 skrämar innan de ens tänker tanken på att släppa det te oss "moderna människor som kör mer än 1 skärm"

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har 3 skärmar igång 1 dataskärm, 1 androidskärm och 1 TV-skärm Inga problem där. Så omodernt.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Vilket tyvärr är varför jag inte direkt vill ha automatisk uppdatering av drivrutiner till Windows 10. För när den får certifieringen så "fungerar den" enligt MS. Oavsett om den ger BSOD eller bränner kort...

Jag körde W10 betan och kom fram till ett teoretisk problem. Om man tvingas att uppdatera till instabila kritiska drivare så att systemet dör, Windows gör en rollback för att sedan tvångsmässigt uppdatera igen. Du hamnar i en loop du inte kan göra något åt.

Jag gick in i feedback grejen för betan och beskrev problemet i detalj(samt andra stora teoretiska problem med tvångsmässiga uppdateringar), fick ett par likes och två dagar senare var den borta utan någon typ av respons medan irrelevanta skräpinlägg kunde vara kvar i veckor. Så om de har någon typ av lösning på problemet vet jag inte.

Att jag inte har kontroll över kritiska uppdateringar är det jag hatar mest med W10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jag körde W10 betan och kom fram till ett teoretisk problem. Om man tvingas att uppdatera till instabila kritiska drivare så att systemet dör, Windows gör en rollback för att sedan tvångsmässigt uppdatera igen. Du hamnar i en loop du inte kan göra något åt.

Jag gick in i feedback grejen för betan och beskrev problemet i detalj(samt andra stora teoretiska problem med tvångsmässiga uppdateringar), fick ett par likes och två dagar senare var den borta utan någon typ av respons medan irrelevanta skräpinlägg kunde vara kvar i veckor. Så om de har någon typ av lösning på problemet vet jag inte.

Att jag inte har kontroll över kritiska uppdateringar är det jag hatar mest med W10.

Skickades från m.sweclockers.com

System -> Tjänster -> Windows update, stäng av och inaktivera
En gång i månaden så aktiverar man den.

Ingen perfekt lösning vet, och håller med din post, men så har jag löst det för mina maskiner. Har sett MS ta bort en del av de relevanta problemen och frågorna på beta stadiet, bara för att låta dumma vara kvar. De vill ha kontroll... inte mer med det.

Permalänk
Medlem

Kom en ny Beta idag via Experience Beta, förmodligen som HotFix, 364.51. Installerar just nu ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det här är en fråga till alla er här i tråden, ska börja med att säga att jag inte är speciellt grym på datorer och vet inte riktigt vad som har hänt med min, så jag ska försöka förklara så bra som möjligt och hoppas att någon har lust att hjälpa mig lite!

Det var så att igår kväll så fick jag meddelande om att det fanns en ny drivrutin i Geforce experience, jag laddar ner det och installerar i bakgrunden medans jag kollar Facebook. (Observera att jag använder två skärmar). Iallafall, HELT plötsligt så kraschar hela datorn, bara sådär. Ingen bluescreen eller liknande. Så jag startade helt enkelt om datorn, och till min förvåning så blinkar bägge skärmarna mellan grå och svart färg, som om de försöker få kontakt, men inget händer. Jag blir självklart orolig men det var ändå dags att lägga sig. Idag kommer jag hem och samma grej händer, så jag söker runt lite och trixar, men bestämmer mig i slutändan att bara wipea allt i windows och ominstallera windows helt. Tänkte att drivrutinen kanske skulle "följa med" i den raderingen. Jag gjorde helt enkelt så, startar datorn och går igenom setup för windows, när jag kommer in så används inte mitt grafikkort ALLS, och istället används datorns "standard" grafikkort, jag kan bara använda ena skärmen och bara använda 1280 x 1024 i upplösning. SÅ, min slutgiltiga fråga är, hur gör jag så att datorn börjar använda mitt Nvidia Geforce igen, och leder det isåfall till att båda skärmarna kommer att användas?

Permalänk
Medlem

Kanske framstår som en idiot för att jag inte bara startade felsäkert och avinstallerade drivrutinen, men jag är som sagt inte grym på datorer och jag ville att det skulle gå snabbt.

Permalänk
Medlem

Installerade denna på jobbet där jag kör 3 skärmar men har inte fått några blåskärmar, spelar dock inte på jobbet. Märkte idag att Nvidia har backat till 362.00 WHQL.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

@HJweapon:

Det låter som att du inte har någon drivrutin installerad. Så in och ladda hem från nvidias hemsida. De har tagit bort den trasiga senaste.

Sedan gör du gott i att strunta i Geforce experience. Gör det själv i framtiden när du känner att du behöver uppdatera.

Permalänk
Hedersmedlem

Flame bait samt svar raderade. Nvidia och AMD-trådar skapar ofta starka känslor, men att skriva inlägg enbart för att trolla är inte Okej och det bryter mot §1.5 i trivselreglerna.

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Gjorde en clean install med betadrivrutinen och endast en skärm inkopplad... Nu har jag inte ens SLI aktiverat (men båda skärmar igång), och den går ändå i max 980MHz? Vafan är det som händer?! Morr!!!

Edit: NU fick jag igång både GPU1 & GPU2 i max-clock (1228MHz), genom att koppla bort ena bildskärmen och starta om datorn. Morr.

Edit2: Efter att ha fått igång GPU1 & GPU2 i 1228MHz så aktiverade jag den andra skärmen och nu beter de sig som de ska. Återstår att se om det håller i sig vid omstart men nu tänker jag inte pilla mer. TD here I come!

Haha vad jobbigt alltså Har ju en TV inkopplad men den är inte igång normalt sett.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Är inte på någons sida, AMD & Nvidia är lika goda kålsupare. Denna gång är det Nvidias tur att stå i skamvrån. Sweclockers test visade stor fördel för AMD, Titan x är omöjligt att köra i 4k med höga inställlnigar och allt annat än imponerande fps i 1080p på högsta inställningar. Så vackert är inte The Division, Rise Of The Tomb Raider har bättre grafik. Att släppa en drivrutin som dom inte allls kontrollerat om det fungerar på flera skärmar, det är slarvigt. Skärpning Nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid clean install. Det enda problemet jag haft är att jag får bara upp en svart skärm när jag startar spelet. Fixar det genom att starta om spelet igen så fungerar det. Kör med 2 skärmar. Vet dock inte om det beror på spelet eller nvidias drivrutiner eller något annat. Men det är bara i The division det händer.