Permalänk
Medlem

Sjukt roligt spel.

Efter typ 10 minuter igår kväll runt 18.00 tiden, så testade jag att logga ut efter att ha stått vid loginstället i starten av spelet. Loggade in igen och kunde börja lira efter max 10 minuters väntetid.
Även jag fick vänta ett par timmar innan jag fick ut mina grejer från reclaim vendor vid base of operations.

Lite grafikinformation, inställningar med mera: Med allt på ultra, v-sync off, framerate limit off och upplösning i 1080p, så flyter spelet på riktigt bra.
Med ett 980 ti så ligger fps:en på 60-75 utomhus och runt 105 inomhus.
I sli så ligger den på 85-95 utomhus och 130+ fps inomhus.
Jag kör min i7 3770K i 4,3 Ghz.

Hade ingen krasch så länge jag lirade, satt från 18.00-01.00.
En gång gick servrarna offline, men kunde logga in direkt igen.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Låter som att man får köra på olika gubbar helt enkelt.

Nja, det beror ju på hur kinkig du är.. din progress är ju din progress, även om du kör i grupp eller solo. Ni kan ha kört co-op genom hela spelet men ni väljer ju ändå själva hur ni vill konfigurera basen. Den är du ju ensam om att se hur den ser ut.

(Side-quests är väl undantaget, osäker hur du kan göra om dom eller inte.. men du kan nog iaf följa med och hjälpa till om du råkat göra den själv?)

Permalänk
Medlem

Har också förbaskat roligt! Älskar gameplayet, grafiken och själva känslan i spelet.
Flyter på mycket bättre än det gjorde i stängda betan också, men det är ganska självklart kanske.
Kör allt på Ultra 1440p med ett överklockat 980 och jag får helt acceptabel FPS. Pendlar mellan 40 och 55.

Enda problemen jag stött på är disconnects och lagg. Dog till och med på ett uppdrag pga lagget. DET var frustrerande dock.

Permalänk
Medlem

Flyter på riktigt bra i Ultra med min rigg.

Riktigt bra spel än så länge. Bara kört de första side missions. Håller ungefär samma klass som Betan, längtar tills ikväll.

Visa signatur

Twitch - GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \ Corsair K70 MK.2
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 12TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

The Division känns som att Borderlands och Payday hade ett barn. Man valde sen att hålla barnet i handen under hela spelet och peka ut exakt vart man ska gå hela tiden.

Va helt såld de första 6 timmarna men det börjar avta.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inget i min reward vendor.. Någon som har något tips?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

The Division känns som att Borderlands och Payday hade ett barn. Man valde sen att hålla barnet i handen under hela spelet och peka ut exakt vart man ska gå hela tiden.

Va helt såld de första 6 timmarna men det börjar avta.

Nu har jag inte lirat Payday 1 utan bara 2:an, men på vilket sätt är det likt? Bara nyfiken..:)
Kanonkul nonetheless!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Nu har jag inte lirat Payday 1 utan bara 2:an, men på vilket sätt är det likt? Bara nyfiken..:)
Kanonkul nonetheless!

Undrar detsamma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

@KKay:

Gunplay är praktiskt taget identistk. Vissa missions för tankarna åt Payday och sen att man måste sätta ett mag i huvudet på vissa.
Inte längre dock för nu har jag OP vapen.

Synd att chatten i spelet är klippt jävla värdelös och att alla man blir matchad med är invalider som inte kan engelska.

Kontrollerna på PC är det värsta jag vart med om. Men så brukar jag inte spela konsolportar.

Inventory och menyer kanske ser coolt ut om man är en skitunge och gillar att klicka 100 gånger för att ta sig nånstans. Olika knappar för samma funktioner i olika menyer.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@KKay:

Gunplay är praktiskt taget identistk. Vissa missions för tankarna åt Payday och sen att man måste sätta ett mag i huvudet på vissa.
Inte längre dock för nu har jag OP vapen.

Synd att chatten i spelet är klippt jävla värdelös och att alla man blir matchad med är invalider som inte kan engelska.

Kontrollerna på PC är det värsta jag vart med om. Men så brukar jag inte spela konsolportar.

Inventory och menyer kanske ser coolt ut om man är en skitunge och gillar att klicka 100 gånger för att ta sig nånstans. Olika knappar för samma funktioner i olika menyer.

Kan man anta att du inte gillar spelet?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd

@Sushifrukt:

Tycker det är kul allt som allt. Men mot Dying Light och andra Co-Op spel står det sig inte.
Är ändå lvl 15 nu. Tänkte panga lite DZ.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@Sushifrukt:

Tycker det är kul allt som allt. Men mot Dying Light och andra Co-Op spel står det sig inte.
Är ändå lvl 15 nu. Tänkte panga lite DZ.

Det är ju typ vid 15 som det börjar bli lite utmanande, testa kör lite missions i hard så blir det en utmaning
Läste även att man vid 30 låser upp challenger till mission.

Jag är mer orolig över endgame dock, men får se om de lyckats göra ngåot som man fastnar i!

Har du koll på vilka level ranges det är i DZ?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd

@Sushifrukt:

Ingen aning. Men jag ser det som ett borderlands spel, inte MMO. Så spelar casual och bara plockar det jag ser och kan. Har inte läst en rad om spelet innan köp så är färsk. Därav alla mina observationer

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Det är ju typ vid 15 som det börjar bli lite utmanande, testa kör lite missions i hard så blir det en utmaning
Läste även att man vid 30 låser upp challenger till mission.

Jag är mer orolig över endgame dock, men får se om de lyckats göra ngåot som man fastnar i!

Första bracket är 1-14

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Nja, det beror ju på hur kinkig du är.. din progress är ju din progress, även om du kör i grupp eller solo. Ni kan ha kört co-op genom hela spelet men ni väljer ju ändå själva hur ni vill konfigurera basen. Den är du ju ensam om att se hur den ser ut.

(Side-quests är väl undantaget, osäker hur du kan göra om dom eller inte.. men du kan nog iaf följa med och hjälpa till om du råkat göra den själv?)

Jag kollade aldrig om man kunde ha mer än ett "save" igår men som säger kan man ju bara hjälpa andra också.

Skrivet av Thumbii:

Jag har fortfarande inget i min reward vendor.. Någon som har något tips?

Den är tydligen i din egna Base of Operations men igår var den buggad enligt vad jag hörde (inga items).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus Elite | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av WadE:

Dom hade en bugg på Rewards claim vendor igår som dom jobbade med hela dagen.
Sent på kvällen, nån gång runt 23 kunde jag plocka ut mina saker så nu ska det fungera.

Jag fick ut prylar redan på dagen vid 15.00 köpte dark zone keys bland annat

Skrivet av Sushifrukt:

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

@ChristerZ: Siege gun gameplay är bästa som gjorts i ett spel någonsin. Tänk om siege och division fick ett barn, WOW!

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Jag fick också ut en del prylar idag. Men förbokningsgrejorna har jag inte fått än, dvs Hazmat suit, vapnet och det.

Permalänk
Medlem

För er som inte fått eran HAZMAT GEAR SET, har ni aktiverat eran beta kod?
Annars gör ni det här!

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av WadE:

Annars gör ni det här!

"Your code id not valid":/

Jag hoppas de fixar detta innan man hittar gear som är bättre

Permalänk
Skrivet av Pathway:

"Your code id not valid":/

Jag hoppas de fixar detta innan man hittar gear som är bättre

Samma här.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Samma här.

Och samma här. Har frågat Webhallen på FB om förbokningskoden. Får se vad de säger.

Accepterar inget mindre än ett 980ti som kompensation för detta debacle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WadE:

Annars gör ni det här!

Hoppas jag inte behöver skriva in något sådant (då jag ej fått något mail med någon kod), beställt från Steam.

Visa signatur

Twitch - GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \ Corsair K70 MK.2
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 12TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

Hittar inte matchmaking till något lvl 17+ mission idag... har spelet redan dött

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag fick ett dåligt grönt hazmat vapen, "hazmat" appearance grejer och en blå/vit jacka för jag var med i betan, men inget annat.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.1Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3060Ti OC :: >

Permalänk

Någon som spelar detta spel på en lite sämre dator?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad skillnaden är mellan Gold Edition & Standard Edition?

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Skrivet av MiN!m3_Linne:

Någon som spelar detta spel på en lite sämre dator?

Jag gör, i5 4690K, R9 380 Nitro 4GB, 8GB 1666Mhz minnen.

Kör på medium, inte tweakat nått i settings, inte kollat fpsen men känns OK iaf.
Kände dock ingen skillnad när jag gick upp till high @ 1920x1080.

Ska tweaka lite idag och se om jag kan få ut iaf 60fps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UsAndThem:

Kör på medium, inte tweakat nått i settings, inte kollat fpsen men känns OK iaf.

Det där är ingen dålig dator.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av UsAndThem:

Jag har en dator från 2008, bara bytt grafikkort