Blizzard släpper Overwatch till senvåren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vanilla var inte fantastiskt, inte heller början av expansionen men jag spelade min första säsong för några veckor sedan och det är enligt mig ett värdigt Diablo spel nu. De som skrev av D3 från början borde prova det igen och ge det en chans till som jag gjorde, det är ett helt nytt spel nu.

Ett helt nytt spel som inte innehåller mycket av det roliga från tidigare Diablos. Trading var 80% av Diablo 2, var har den tagit vägen nu i 3an?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av aejt:

Ett helt nytt spel som inte innehåller mycket av det roliga från tidigare Diablos. Trading var 80% av Diablo 2, var har den tagit vägen nu i 3an?

Ifall trading var 80% av Diablo 2 för dig så kan inte spelet i sig ha varit vidare roligt eller? I D3 är spelandet i fokus, inte saker runtomkring. Med det sagt så känner jag inte igen mig i den kritiken, jag spelade D2 i flera år men tradade aldrig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ifall trading var 80% av Diablo 2 för dig så kan inte spelet i sig ha varit vidare roligt eller?

Jodå, att testa nya builds och tradea till sig gear till dem var det allra roligaste enligt mig, sen spelade man builden i ett par veckor/månader innan man gjorde en ny. Om du har testat PoE så lär du känna igen det.

Skrivet av Firkraag:

I D3 är spelandet i fokus, inte saker runtomkring. Med det sagt så känner jag inte igen mig i den kritiken, jag spelade D2 i flera år men tradade aldrig.

Om du spelade D2 utan att tradea så kan du inte spelat mycket high-end då det inte är så troligt att få tag i runorna för att crafta en enigma utan att tradea.

Man spelar i D2/PoE också, men det betyder inte att trading är en väldigt stor del av spelen. D3 har helt klart rört sig ännu mer ifrån D2 och mot WoW då allt gear blivit soulbound.

Permalänk
Entusiast

@aejt:
Jag köpte spelet när det var nytt och spelade i många år, vad räknas som highend mer än att göra mephisto/bhaal runs, cow levels i lvl 80+? Har inte provat PoE då jag alltid snabbt blir trött på D2 de gånger jag försökt de senare åren, Torchlight 1 var dock roligt.

Att man i D3 hittar sin egen gear är ju inte en nackdel, en av de största anledningarna till varför jag inte gillade endgame i vanilla var ju för att man aldrig hittade gear utan fick ge sig ut på AH om man ville ha något bra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

@aejt:
Jag köpte spelet när det var nytt och spelade i många år, vad räknas som highend mer än att göra mephisto/bhaal runs, cow levels i lvl 80+? Har inte provat PoE då jag alltid snabbt blir trött på D2 de gånger jag försökt de senare åren, Torchlight 1 var dock roligt.

I början var väl endgame mest att göra en så effektiv karaktär som möjligt genom att min-maxa gear, men senare så kom ny endgame som t.ex. diablo clone och über tristram, där båda krävde väldigt, väldigt mycket mer än en Meph/Baal run. Även tidigt i D2 så kunde man inte få tag i speciellt bra gear utan trading.

Skrivet av Firkraag:

Att man i D3 hittar sin egen gear är ju inte en nackdel, en av de största anledningarna till varför jag inte gillade endgame i vanilla var ju för att man aldrig hittade gear utan fick ge sig ut på AH om man ville ha något bra.

Smaken är som baken. Jag gillade att det var svårt att geara i början av D3 även om det var långt ifrån perfekt (AH:t förstörde mycket). Vill jag däremot spela ett spel med väldigt lite customization där man lootar allt gear själv så går jag till WoW.

Permalänk
Medlem

Overw- kolla min ULT är fulladdad dax att hitta en klump folk för att trycka ULT knappen för MVP guaranteed (TM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Overw- kolla min ULT är fulladdad dax att hitta en klump folk för att trycka ULT knappen för MVP guaranteed (TM)

Jaa! kommer bli så kul!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@Feeku
Jag gillar faktiskt SC2 storymode. Har därav förköpt (säg det inte högt) sniper bitarna. Sen spelar jag i huvudsak squadron och det har inget med story att göra.
D3 vanilla var ok inte mer.
Betan på HOTS tyckte jag var bättre då folk var trevligare gentemot en då man inte visste vad man skulle göra. Blev lol dota så fort det blev mer öppet. Varför gjorde du inte så, varför gör du inte som jag tycker. samt LITE fula ord man fick/får höra.

Ts2 gillade jag inte även om jag tyckte modden till q var ok. Har inte fått beta testa så är nyfiken. Sen de som säjer det kan inte komma någon vart och hänvisar till e-sport. Har TD2 en e-sport sida. Den har jag nog missat i så fall. Jag har negativa förväntningar ,men vill testa.

Hartstone gillar jag även om jag är dålig. om man nu går tillbaks till inläggen om Blizzard släpper bra spel.

Edit:1

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

förlåt såg fel på priset, still though står fast vid 29.99.
När det gäller e-sports argumentet är det bara ett glorifierat clusterfuck med byt hero beroende på om det är push eller def.
att kalla bastion/torbjörn turtle i ett begränsat utrymme för avancerad meta i lagspel känns inte speciellt innovativt. att kunna byta class efter död begränsar ju genomtänkta taktiker och kompositioner därefter blir det bara picks efter push eller def.
sen vet jag inte om du missar vad FOV betyder.
det hade funkat bättre om inte kartorna var så mundana med begränsade flanknings-möjligheter som blir ännu mer begränsade då vissa är exklusiva till heroes som kan klättra eller hooka sig upp till dem.

vill du vinna spelet hårt så kör man bara roadhog och hookar in folk enkelt för att bryta folks defense, eller widowmaker oneshots från en position som täcker en flaskhals.
jag kan inte se detta som en e-sport tyvärr.
det här kommer bara dra in tf2 folket och hype folket som kommer försvinna snabbt.
det här spelet är kul i små mngder och med vänner men tyvärr är detta långt ifrån tillräckligt då ''friends'' argumentet gäller alla multiplayer spel.

om du gillar cs,cod eller bf är det här inget för dig inte heller om du gillar mobas då detta är nog mer casual än hots och leauge.
jag hade lite högre förväntningar. mer abilities samt bättre fov så hade det här fångat både casual och folk som vill bara ta paus och spela något lugnare i en timme.

Helt glömt bort att svara på detta.

Glorifierat clusterfuck är lite hårt i mitt tycke, men inte helt fel heller. Hela spelet är fokuserat och koncentrerat på mindre kartor med lägre downtime så det är snarare ett medvetet val än taskig planering av banor och champions. Angående Bastion/Torbjörn så håller jag med, de känns något OP på vissa banor och vissa choke points, det går förvisso att ta ner dessa med lite smart taktik men känns onödigt svårt stundtals.

Att man kan byta heroes tycker jag snarare är tvärtom, det blir ett dynamiskt gameplay där du helt kan anpassa strategi beroende på banan och vart man är på banan. Eftersom du konstant kan byta kräver det även att man är uppmärksam på vad motståndarna kör för taktik och försöka svara upp mot det på bästa sätt, det är snarare mer innovativt och kräver snabbare tankesätt och agerande än i många andra spel tycker jag.

Jag skrev att jag inte märkt av att jag inte kunnat se fiender, hur du missat fiender är för mig svårbegripligt om du inte spelar på en liten skärm med låg upplösning kanske. Fov har jag varit bekant med sedan jag började spela Quake online när det var nytt men jag håller med om att varje spel absolut ska ha en slider. Allt under 100 är för mig för lågt.

Sen vet jag inte vad du får att man vinner hur enkelt som helst genom att köra roadhog och widowmaker, känns inte som att du sett speciellt mycket matcher och med enbart 6h speltid så hinner man ju knappt börja att utforska spelet och dess olika strategier.

Att jämföra det här spelet med CS, CoD eller BF är bara fel då det är totalt annan gameplay för att inte tala om mobas. Spelet är dessutom fortfarande i beta och har 2½ månad kvar till release så det kommer garanterat att ändras fram tills release. Jag tror inte Overwatch kommer att stjäla speciellt mycket folk från andra shooters, snarare locka till sig nya personer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Helt glömt bort att svara på detta.

Glorifierat clusterfuck är lite hårt i mitt tycke, men inte helt fel heller. Hela spelet är fokuserat och koncentrerat på mindre kartor med lägre downtime så det är snarare ett medvetet val än taskig planering av banor och champions. Angående Bastion/Torbjörn så håller jag med, de känns något OP på vissa banor och vissa choke points, det går förvisso att ta ner dessa med lite smart taktik men känns onödigt svårt stundtals.

Att man kan byta heroes tycker jag snarare är tvärtom, det blir ett dynamiskt gameplay där du helt kan anpassa strategi beroende på banan och vart man är på banan. Eftersom du konstant kan byta kräver det även att man är uppmärksam på vad motståndarna kör för taktik och försöka svara upp mot det på bästa sätt, det är snarare mer innovativt och kräver snabbare tankesätt och agerande än i många andra spel tycker jag.

Jag skrev att jag inte märkt av att jag inte kunnat se fiender, hur du missat fiender är för mig svårbegripligt om du inte spelar på en liten skärm med låg upplösning kanske. Fov har jag varit bekant med sedan jag började spela Quake online när det var nytt men jag håller med om att varje spel absolut ska ha en slider. Allt under 100 är för mig för lågt.

Sen vet jag inte vad du får att man vinner hur enkelt som helst genom att köra roadhog och widowmaker, känns inte som att du sett speciellt mycket matcher och med enbart 6h speltid så hinner man ju knappt börja att utforska spelet och dess olika strategier.

Att jämföra det här spelet med CS, CoD eller BF är bara fel då det är totalt annan gameplay för att inte tala om mobas. Spelet är dessutom fortfarande i beta och har 2½ månad kvar till release så det kommer garanterat att ändras fram tills release. Jag tror inte Overwatch kommer att stjäla speciellt mycket folk från andra shooters, snarare locka till sig nya personer.

När jag nämner fov så är gun models ett problem då dessa är alldeles för stora och skapar en död vinkel i min veiw.
kör 27 tum 1440p.

och ja widowmaker och roadhog är extremt användbara vid spelets flertal chokepoints, sen ska vi inte nämna hanzo ult.
Jag tycker moba jämförelsen är väldigt bra med tanke på liknande spawn,ability,cooldown systemen och det är definitivt en semi moba dem är ute efter precis samma sak som WOW stegvis utsätts för med ability squishes hela tiden.
de är ganska sent in i betan och ingen content att vifta med.
att påstå att man inte kan få ett omfattande på strategi i ett spel med väldigt liten hero pool med mundana maps utan någon speciell nisch, är väl lite väl optimistiskt speciellt med de begränsade förmågor man nu har.
som dota veteran tar det inte lång tid att memmorisera alla heroes förmågor med deras styrkor och svagheter, matcherna är ju ca 10 min give or take.