Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Håller med. Jag sitter på en S6 just nu men känner väl lite salt i såren att många av funktionerna som S7 besitter lika gärna kunde ha suttit i S6 när den släpptes (Ip-klass, minneskort, batterikapaciteten etc).

Menar du att det är så liten skillnad på dem eller att det släpps mobiler så ofta? Håller med dock.
Med en always on-display så slipper du sätta igång hela skärmen för att se notifikationer/klocka etc, och du behöver inte ens pilla på mobilen om den ligger på bordet exempelvis.

Håller också med om att priserna är sjuka.

Hade dom suttit i S6 så hade ju det blivit svårare att sälja S7..
Känns som att CPU och minne knappt går att sälja på längre, inte skärmstorlek heller.
Så det är ju extra-snacks som krävs nu för att få folk att uppgradera antar jag...

Sen är priserna galna, men folk är ju uppenbarligen villiga att betala
Tror det är grejen med abbonemang som gör att priserna har kunnat skjuta i höjden, många kör ju 24 mån avbetalning, vilket gör att det ändå går.
Ironiskt nog så känner jag _inte_ många som skulle lägga 7-8kkr på en laptop kontant cäsh, det skulle dom klaga på att det är dyrt

Sist men inte minst skulle jag nog säga att mobilen börjar bli folks mest använda it-pryl, så det är klart det finns en stor betalningsvilja. Själv satsar jag på att försöka byta varje år, livet är kort, varför gå runt ett år extra med gammal hårdvara?

För första gången kan jag säga att jag lite avundsjukt kollar på S7 mot min ihpone 6s.
Minneskort, vattenresistent och trådlös laddare är fasen nice...

Permalänk
Medlem

inget fan av jävla glas o metal konstruktion, swedroid skrev att den känns väldigt hal med torra händer vilket inte är bra.. plast är fan så mycket bättre och tåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

inget fan av jävla glas o metal konstruktion, swedroid skrev att den känns väldigt hal med torra händer vilket inte är bra.. plast är fan så mycket bättre och tåligt

Här kommer en 50/50-idé: Använd skal Ena halvan kommer säga "en sån fin mobil ska ha inte ha ett skal som fular ner den", medan andra halvan (jag bland annat) kommer säga "vore väldigt synd att ha sönder en så fin mobil + att man får bättre grepp med skal". Bara att smasha på ett tpu-skal så löser sig resten

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hade dom suttit i S6 så hade ju det blivit svårare att sälja S7..
Känns som att CPU och minne knappt går att sälja på längre, inte skärmstorlek heller.
Så det är ju extra-snacks som krävs nu för att få folk att uppgradera antar jag...

Sen är priserna galna, men folk är ju uppenbarligen villiga att betala
Tror det är grejen med abbonemang som gör att priserna har kunnat skjuta i höjden, många kör ju 24 mån avbetalning, vilket gör att det ändå går.
Ironiskt nog så känner jag _inte_ många som skulle lägga 7-8kkr på en laptop kontant cäsh, det skulle dom klaga på att det är dyrt

Sist men inte minst skulle jag nog säga att mobilen börjar bli folks mest använda it-pryl, så det är klart det finns en stor betalningsvilja. Själv satsar jag på att försöka byta varje år, livet är kort, varför gå runt ett år extra med gammal hårdvara?

För första gången kan jag säga att jag lite avundsjukt kollar på S7 mot min ihpone 6s.
Minneskort, vattenresistent och trådlös laddare är fasen nice...

Jo men precis, det finns ju en idé och tanke bakom deras ha och inte ha när det gäller funktioner i deras flaggskepp. Men oavsett så känns det lite surt när de fullt möjligt kunde lagt in de punkterna jag nämnde redan i S6 :/ Men men!

Priserna är sjuka verkligen. Har för mig att S4 och S5 kostade max 6-6,5K (tror det var mindre tom) när de släpptes, och sen släpptes S6 och hade ett pris på ca 7K. Ännu värre är att ingen operatör numera har sk subventionerade priser som förr. När jag betalade av min S4 betalade jag totalt 4,5K för den istället för ca 6K som den hade kostat kontant. Nu med min S6 som jag haft sen release så betalar jag fullt belopp.

S7 verkar vara årets telefon (sett till hur mycket och vad man får för pengarna jämfört med konkurrenterna), om inte Google har någonting att komma med förstås. Vi såg hur det var förra året där S6 i princip hade kronan fram tills 6P dök upp, då tog den över tronen på många sajter.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Har beställt en Galaxy S7 EDGE via Tele2, och skall få den 3 dagar innan release alltså 8 mars enligt Tele2! Bara 14 dagar kvar! Uppgraderar från iPhone 6, tröttnat på iphone efter 4,5 & 6an. Man vill ju testa något nytt

EDIT: var inne i stan idag (Stockholm, Norrmalmstorg där dom visa upp den & VR) och lekte lite med S7 Edge, vilken grym mobil! Kameran är fenomenal, otroligt snygg & skön att hålla och sist men inte minst vilken skärm! ++++ längtar till 8 mars då jag får min!

Permalänk

Beställt en svart edge från webhallen, hoppas dom också släpper 8:e som komplett & elgiganten

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av fabinho:

Har beställt en Galaxy S7 EDGE via Tele2, och skall få den 3 dagar innan release alltså 8 mars enligt Tele2! Bara 14 dagar kvar! Uppgraderar från iPhone 6, tröttnat på iphone efter 4,5 & 6an. Man vill ju testa något nytt

EDIT: var inne i stan idag (Stockholm, Norrmalmstorg där dom visa upp den & VR) och lekte lite med S7 Edge, vilken grym mobil! Kameran är fenomenal, otroligt snygg & skön att hålla och sist men inte minst vilken skärm! ++++ längtar till 8 mars då jag får min!

Valde du 24månaders dealen att få 1200 kr rabatt på priset genom att lämna tillbaka den om två år?

Jag tycker det verkar bra. Det är ju heller inte bindande så man kan ju behålla den om man vill efter två år.

Förresten, finns inte Edge i vitt? Den går i vart fall inte att förbeställa i vitt på Tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Valde du 24månaders dealen att få 1200 kr rabatt på priset genom att lämna tillbaka den om två år?

Jag tycker det verkar bra. Det är ju heller inte bindande så man kan ju behålla den om man vill efter två år.

Förresten, finns inte Edge i vitt? Den går i vart fall inte att förbeställa i vitt på Tele2.

Ne jag valde 24månaders vanlig delbetalning bara.

Nej vitt finns inte just nu i vissa länder, kommer nog senare men jag skulle säga kör på svart! Den är otroligt fin, nu är den äntligen helt svart också, förut var de svarta med blå nyans i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

stödet kommer vara alldeles utmärkt för custom ROMS (baserade på Touchwiz) det du syftar på är CM/AOSP vilket är totalt ointressant med tanke på alla funktioner (se kamera kvalitet osv) man förlorar när man drar på det, det räcker gott och väl med strippade ROMs baserade på Samsungs programvara då hårdvaran är så pass bra att det flyter på utmärkt, jag själv pillar en del också men har sedan Galaxy S4/S5 slutat dra på CM/AOSP utan kör enbart strippade ROMs.

Håller med fullt.
Provat AOSP,CM etc men avskyr alla.
Ett rent strippat TW är precis vad jag gillar.

Var inne på att byta till Iphone men S7 överaskade mig rätt mycket så nu vettifasen vad man ska göra

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

stödet kommer vara alldeles utmärkt för custom ROMS (baserade på Touchwiz) det du syftar på är CM/AOSP vilket är totalt ointressant med tanke på alla funktioner (se kamera kvalitet osv) man förlorar när man drar på det, det räcker gott och väl med strippade ROMs baserade på Samsungs programvara då hårdvaran är så pass bra att det flyter på utmärkt, jag själv pillar en del också men har sedan Galaxy S4/S5 slutat dra på CM/AOSP utan kör enbart strippade ROMs.

Skrivet av JimmieSan:

Håller med fullt.
Provat AOSP,CM etc men avskyr alla.
Ett rent strippat TW är precis vad jag gillar.

Var inne på att byta till Iphone men S7 överaskade mig rätt mycket så nu vettifasen vad man ska göra

Nu vet jag inte exakt, hur det är med nya S serien med custom. Men med S3 är skillnaden på custom kamera (CM egen snap nu) och original, tycker jag att bilden är fullt godkänd, även bättre (även tester på just detta visar ingen skillnad mot original).

Men vist har S7 någon speciell funktion med kamera, samt någon kul grej inbyggd i os:et så köper jag ert tänk. Dock lider tydligen S7 med samma fel som S6 (kan helt plötsligt bli seg enligt swedroid som provat luren någon timme).

PÅ min S3, hade jag bara två val, köpa ny mobil eller custom. Inte ens deblotad 4.3 var lika kvickt som CM, även TW krascha hände inte sällan, det känns är ärligt talat faktiskt som jag köpt ny mobil (sån skillnad är det). Även S5 två som gått från Iphone, är inte nöjda, är seg och battery drain är två större sakerna.

Kan inte köpa ny samsung igen, om den inte kör qualcomm, är så trött på chansa på vilken CM rom som faktiskt fungerar bra. Nu med CM 13 fungerar mobilen som den ska, körde tidigare omni rom med 4.4 och slutet när supporten las ner så blev mobilen bara sämre och sämre (fick starta om mobilen varje dag, för appar åt upp ram och cpu blev segt som TW), gick över till CM 12 och sen CM12.1 fungerade bra i början sen kom bara sämre uppdateringar mot slutet, trodde Lollypop skulle bli den sista, men fick M också fungerar som den ska igen

Inga random webbläsare krascher lika ofta, men batteriet går åt fort (vid webbläsarsurf går det åt 1% varje minut). Sen dessa systemkrascher.

Nej har svårt att ens titta på exynos, sämsta soc som gjorts (mediatek är väl möjligen sämre, just för brist på support).

Allt som har släppts med 820 har varit besvikelse, metall så långt ögat når. Skulle nöja mig med uppgraderad S3 med nytt moderkort med 820 soc eller möjligen äldre G från LG med nytt soc.

Vist kul för er som vill ha metall för den så kallade "premium" känslan, en annan vill ha lätt och smidig mobil med lös baksida så man kan sätta på slimmat skal (helskal jag kör på S3 är rätt klumpigt, men har räddat skärmen från repor).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Då var den beställd! Galaxy s7 Edge Svart från komplett, får den också 8 mars. Längtar så galet.
Jag har tidigare haft iPhone 4,5 och nu 6an.. Kände att det var dags att prova något nytt. Jag var nära på att köpa Galaxy S6 för en månad sedan, väldigt glad att jag väntade med det. Skall bli kul att prova på android för första gången

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Någon som fått hem sin? (flat). Intreserad av hur batteriet håller upp. Hört att det ska vara en klar förbättring sen S6; säger väl inte så mycket iofs.

Men har också sett oroande benchmarks där Iphone 6s slår ut S7:an.
Då Samsungs AMOLED-display drar mer var inte de testerna rättvisande menade vissa.

Så hur ligger det till?
Slår jag till eller väntar på Huawei P9 tro?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Visst är iPhone 6S bättre på vissa punkter, precis som en annan modell är bättre på en punkt. Tester säger inte speciellt mycket. Din iphone 6s är exempelvis inte vattentålig enl. IP68.

Eller har lagring upp till 200GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av papadus:

Någon som fått hem sin? (flat). Intreserad av hur batteriet håller upp. Hört att det ska vara en klar förbättring sen S6; säger väl inte så mycket iofs.

Men har också sett oroande benchmarks där Iphone 6s slår ut S7:an.
Då Samsungs AMOLED-display drar mer var inte de testerna rättvisande menade vissa.

Så hur ligger det till?
Slår jag till eller väntar på Huawei P9 tro?

Fick hem min igår. Batteritiden är jättedålig. Men då jämför ju jag med mina andra mobiler som hade jättebra batteritid, Nokia E71, E72 och 930. Samsungen blir precis som S6 varm vid både användning och uppladdning, och batteritiden är kass.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ggwp:

Fick hem min igår. Batteritiden är jättedålig. Men då jämför ju jag med mina andra mobiler som hade jättebra batteritid, Nokia E71, E72 och 930. Samsungen blir precis som S6 varm vid både användning och uppladdning, och batteritiden är kass.

Vad menar du med dålig?

Min N4 blev också varm ett par gånger när jag hade den, beg. köp.
Min S7a Edge blev också lite varm igår.

Låt telefonen arbeta in batteritiden, använd den normalt några dar så kalibreras den.

Uppdatera och återställ?

Permalänk
Medlem

Har en liten fundering. Sitter i dag med en S4:a. Ibland kan Android frysa totalt. Dvs. det går inte ens att få den att starta eller stänga av genom att hålla in on-off knappen. Det enda som hjälper då är att plocka ut batteriet. Hur gör man i ett sådant scenario med en telefon som har batteriet inbyggt? Finns det någon hard reset funktion när man håller in on-off knappen som tvingar mobilen att starta om oavsett, likt som när man håller ner on-off på en dator?

Permalänk
Medlem

Till er som har testat mobilen (vanliga S7, inte edge) nu ett litet tag. Är den något att ha?
Är det värt att byta ut min Sony Eriksson W890i till den vanliga S7?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Sitter med S5 nu och känns inte som en jättestor uppgradering till S7.
Kommer nog satsa på en Windows telefon i stället när min nuvarande telefon ger upp.

Du måste skämta med oss? S5 är ju inte på långa vägar i närheten av vad en S7 är. S5an var inte ens het när det släpptes.

Men visst, bryr du dig inte om design, bildskärm, kamera, bra fingerprint osv osv så är det kanske inget för dig

Men det är klart, jag är skadad då jag jobbar med att sälja bl.a mobiltelefoner och tröttnar efter ca 1-2 månader på en ny modell...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Fick hem min igår. Batteritiden är jättedålig. Men då jämför ju jag med mina andra mobiler som hade jättebra batteritid, Nokia E71, E72 och 930. Samsungen blir precis som S6 varm vid både användning och uppladdning, och batteritiden är kass.

Att den blir varm vid uppladdning är ju normal pga QuickCharge men tycker inte min S6a blir värst varm när jag använder den?
Hört att SD820 versionen av S7 blir varm men det är ju pga chippet. Exynos lär vara okej vad jag vet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Att den blir varm vid uppladdning är ju normal pga QuickCharge men tycker inte min S6a blir värst varm när jag använder den?
Hört att SD820 versionen av S7 blir varm men det är ju pga chippet. Exynos lär vara okej vad jag vet.

Jag jämför bara med tidigare nokiamodellerna 930 E72 E71. De blev nästan aldrig varma, om man inte spelade tuffa spel längre tid. Annars var de som isbitar.

Jämförelsevis är S7 som en het potatis bara jag flippar runt i menyerna. Dessutom så är i skrivande stund batterinivån på 50% när den var fulladdad kl 0600 imorse + laddades 30 minuter i bilen. Nokiorna skulle vara på ~90%

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem min S7. Testade den lite och till min förvåning verkar selfie-kameran vara märkbart sämre än S6.
Ni andra som har S7, hur är eran? Tror ni detta är ett mjukvarufel, eller bör jag skicka tillbaka den?
Felet är alltså att frontkameran på S7 är suddigare än S6.

Tänkte gå in till Media Markt och kolla på deras testexemplar för att se om felet även gäller deras mobil.
Bildlänkar är nedan:

Samsung Galaxy S6
http://imgur.com/MqiqYMw

Samsung Galaxy S7
http://imgur.com/h0w1tWm

Kolla exempelvis text mm.

PS. Felet blir tydligare vid bild mot ansiktet. Porer och dylikt är suddiga på S7 men tydliga på S6.

Permalänk
Medlem

@ggwp: Har haft igång min S7 edge sedan ganska precis 48 timmar tillbaka nu, pillat på den en hel del och always on display på hela tiden. Den är nu på 18%
Jag är väldigt nöjd iaf!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av 2pac:

Har en liten fundering. Sitter i dag med en S4:a. Ibland kan Android frysa totalt. Dvs. det går inte ens att få den att starta eller stänga av genom att hålla in on-off knappen. Det enda som hjälper då är att plocka ut batteriet. Hur gör man i ett sådant scenario med en telefon som har batteriet inbyggt? Finns det någon hard reset funktion när man håller in on-off knappen som tvingar mobilen att starta om oavsett, likt som när man håller ner on-off på en dator?

Du har Hem+Ström+volym upp eller ner. I endera kommer du in i download mode eller recovery mode. För android.
Mobiltelefoner (ska) alltid starta om alt stängas av när man håller in strömknappen. Kan ta ett tag om enheten har buggat totalt.

Permalänk
Skrivet av 2pac:

Har en liten fundering. Sitter i dag med en S4:a. Ibland kan Android frysa totalt. Dvs. det går inte ens att få den att starta eller stänga av genom att hålla in on-off knappen. Det enda som hjälper då är att plocka ut batteriet. Hur gör man i ett sådant scenario med en telefon som har batteriet inbyggt? Finns det någon hard reset funktion när man håller in on-off knappen som tvingar mobilen att starta om oavsett, likt som när man håller ner on-off på en dator?

Min S3 kan jag döda när jag håller ner power. Kan ta lite längre tid vid hägning.

Rekommenderar custom, bra mycket bättre än Samsungs egna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har nu lekt med min S7 edge några timmar.. Kan säga att det verkligen inte är lätt att gå från iOS till android efter 6år.... Jag är så himla vilse av operativsystemet. Har hittills inte tillexempel fattat varför det finns 2 hemskärmar? Ena är den som kommer upp när man låser upp telefon, alltså där alla widgets osv ligger... Sen kan man alltså trycka på "alla program" och där har man hemskärm nr2? haha va.... Iallafall, hittills mycket imponerad och det är rätt fräscht med något nytt. Telefonen i sig är väääldigt snygg (svarta modellen) och väldigt snabb. Behöver använda den i några dagar till för att få bättre grepp om Android dock.
Dubbelklickar fortfarande hemknappen för att få upp multitasking, blir alltid lika förvirrad när kameran kommer upp istället xD

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Har nu lekt med min S7 edge några timmar.. Kan säga att det verkligen inte är lätt att gå från iOS till android efter 6år.... Jag är så himla vilse av operativsystemet. Har hittills inte tillexempel fattat varför det finns 2 hemskärmar? Ena är den som kommer upp när man låser upp telefon, alltså där alla widgets osv ligger... Sen kan man alltså trycka på "alla program" och där har man hemskärm nr2? haha va.... Iallafall, hittills mycket imponerad och det är rätt fräscht med något nytt. Telefonen i sig är väääldigt snygg (svarta modellen) och väldigt snabb. Behöver använda den i några dagar till för att få bättre grepp om Android dock.
Dubbelklickar fortfarande hemknappen för att få upp multitasking, blir alltid lika förvirrad när kameran kommer upp istället xD

Vet inte om du trollar men det är inte hemskärm "nr2", det är app drawern där alla program ligger som du kanske inte vill ha på hemskärmen.

Du kanske bara vill ha 6 appar på hemskärmen sen kan du ha 600 i app drawern, du slipper se allt hela tiden eller bygga hela hemskärmar fullt i mappar som på iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vet inte om du trollar men det är inte hemskärm "nr2", det är app drawern där alla program ligger som du kanske inte vill ha på hemskärmen.

Nej, trollar inte.. Jag är bara van vid annat För mig har ju alla appar legat på ett och samma ställe. Kan man stänga av app drawern och bara ha alla appar på hemskärmen som standard?

edit: jag har på riktigt ALDRIG använt android förut öht. Första gången jag försöker orientera mig i det. Hittills är mycket positivt dock, trött på apple och ios.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vet inte om du trollar men det är inte hemskärm "nr2", det är app drawern där alla program ligger som du kanske inte vill ha på hemskärmen.

Du kanske bara vill ha 6 appar på hemskärmen sen kan du ha 600 i app drawern, du slipper se allt hela tiden eller bygga hela hemskärmar fullt i mappar som på iOS.

Du kan tvinga hela "app drawer" till hemskärmen med en ny inställning för S7. Jag tror det är en av BETAinställningarna. Jag tycker det blir mycket läckrare iaf :).

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Du kan tvinga hela "app drawer" till hemskärmen med en ny inställning för S7. Jag tror det är en av BETAinställningarna. Jag tycker det blir mycket läckrare iaf :).

Inställningen ligger under Galaxy Labs, personligen vill jag absolut inte alla appar på hemskärmen. Jag har inte alla program jag har på datorn liggandes på skrivbordet så varför skulle jag vilja ha det på telefonen?

Skrivet av breakwin:

Nej, trollar inte.. Jag är bara van vid annat För mig har ju alla appar legat på ett och samma ställe. Kan man stänga av app drawern och bara ha alla appar på hemskärmen som standard?

edit: jag har på riktigt ALDRIG använt android förut öht. Första gången jag försöker orientera mig i det. Hittills är mycket positivt dock, trött på apple och ios.

Kunde trollat då det varit mycket prat nu på sista tiden hur det är för svårt för folk att förstå app drawern och hur Google kanske kommer ta bort den i framtiden.

Vill du inte ha app drawern så kan du stänga av den under Galaxy Labs så blir det som på iOS är alla appar ligger på hemskärmen.

Settings > Advanced features > Galaxy Labs > "show all apps on the home screen". Personligen hade jag inte satt på det då jag tycker det är bättre med en fin och organiserad hemskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Du kan tvinga hela "app drawer" till hemskärmen med en ny inställning för S7. Jag tror det är en av BETAinställningarna. Jag tycker det blir mycket läckrare iaf :).

Skrivet av LeVvE:

Inställningen ligger under Galaxy Labs, personligen vill jag absolut inte alla appar på hemskärmen. Jag har inte alla program jag har på datorn liggandes på skrivbordet så varför skulle jag vilja ha det på telefonen?

Kunde trollat då det varit mycket prat nu på sista tiden hur det är för svårt för folk att förstå app drawern och hur Google kanske kommer ta bort den i framtiden.

Vill du inte ha app drawern så kan du stänga av den under Galaxy Labs så blir det som på iOS är alla appar ligger på hemskärmen.

Settings > Advanced features > Galaxy Labs > "show all apps on the home screen". Personligen hade jag inte satt på det då jag tycker det är bättre med en fin och organiserad hemskärm.

Tack för tipsen.. Skall prova att ha app-drawer på för att se om jag kan vänja mig.. Annars stänger jag av det.
Nu måste jag bara bestämma mig för vilket D-brand skin att skaffa. Mobilen är alldeles för hal.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600