Permalänk

Samsung g s4 Roota

Hallåj

Jag är bara nyfiken på att snabba upp min telefon lite och ta bort onödiga program som tillhör Samsung. Om man rootar sin samsung g s4 kan man få tillbaka sin gamla root eller hur man skall säga i telefonen sedan eller hur funkar det ?
Hur stor chans är det att telefonen slutar att fungera om man rootar den ?
Är det stor skillnad på att ha sin telefon rootad ?

/Force

Permalänk
Vila i frid

Odin och twrp-3.0.0-0-jfltexx-jfltexx.img.tar är två saker du kan söka efter.

Du kan alltid återställa till original mha I9505XXUHOA7_OXAHOA7.zip genom att extrahera AP_I9505XXUHOA7_CL3996895_QB3867680_REV06_user_low_ship_MULTI_CERT.tar.md5 och flasha via Odin.

Att den slutar fungera eller blir stendöd är alltid en risk. ymmv. Har aldrig hänt mig, ännu.

Läs på hur man gör, med källor från flera olika sajter, innan du gör det. Gör du det bara på känn kommer det att blir långa nätter.

Permalänk
Medlem

minns inte vilken odin version det är, men har för mig att det var 1.67 som funkade bäst med s4'an. tänk dock på att inte checka i fel rutor, för då blir det jobbigt. att lyckas bricka den helt är svårt, men det brukar kunna bli en hel del huvudkliande.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

ok, känns inte som det kanske är värt det för det lilla man får tillbaka ? Läst lite om det och det känns som att det inte blir någon större skillnad på telefonen efter man rootat utan mer att du har kontroll och att du kan ta bort allt du vill på telefonen. Min telefon funkar bra idag tycker jag lite seg sedan är jag en person som inte vill ha massa skit liggandes i telefonen som jag inte använder mig av därav tänkte jag roota telefunken.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av forcevision:

ok, känns inte som det kanske är värt det för det lilla man får tillbaka ? Läst lite om det och det känns som att det inte blir någon större skillnad på telefonen efter man rootat utan mer att du har kontroll och att du kan ta bort allt du vill på telefonen. Min telefon funkar bra idag tycker jag lite seg sedan är jag en person som inte vill ha massa skit liggandes i telefonen som jag inte använder mig av därav tänkte jag roota telefunken.

Roota på du. Alt. pröva en custom rom.

Permalänk
Medlem

Cyanogenmod installer skulle ja köra.. Snabbar e upp telefonen avsevärt..

Edit: Den rootar o allt du behöver, sen kan du byta rom som du känner för via Rom Manager etc..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |