Google släpper förhandsversion av Android N

Permalänk
Inaktiv

Själv väntar jag på Android 6.x till min LG G3. Hade varit fint om telefontillverkarna tvingas uppdatera de mobiler som fortfarande klarar av kraven på nya utgåvor.

Nexus är inte värd vad den kostar längre i mitt tycke. Subventionerade priserna de hade förr var definitivt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Själv väntar jag på Android 6.x till min LG G3. Hade varit fint om telefontillverkarna tvingas uppdatera de mobiler som fortfarande klarar av kraven på nya utgåvor.

Nexus är inte värd vad den kostar längre i mitt tycke. Subventionerade priserna de hade förr var definitivt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du provat 6P? Bästa telefonen på marknaden idag, inkluderat S7. Dessutom ett par tusen billigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kallekotte:

Har du provat 6P? Bästa telefonen på marknaden idag, inkluderat S7. Dessutom ett par tusen billigare.

Nej, typ dubbla priset mot LG G3 med rätt få skillnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallekotte:

Har du provat 6P? Bästa telefonen på marknaden idag, inkluderat S7. Dessutom ett par tusen billigare.

S7 är bättre på 9 av 10 punkter. Men okej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

S7 är bättre på 9 av 10 punkter. Men okej...

Vad är "Inlägg som hade mått bra av ett par av dessa punktera, eller alla 9."

Permalänk

Ser lovande ut.

Permalänk
Medlem

@TiasE: Jag förstår det men det känns som google kan göra mer. Jag tänker ungefär så som motorola gör i keyser's exempel.

Skrivet av keyser:

Motorola är ett bra exempel på hur man kan göra - håll systemet mer eller mindre helt rent, lägg till funktioner ovanpå med appar som kan uppdateras via Google Play. [...]

Fast lite mer djupt. Nån slags plugin stil som ersätter funktioner, lägger till och tar bort andra osv. Någonting som kan göra i princip vad som helst (så inte appar då de är extrem begränsat) som de sedan kan tillämpa med ingen eller åtminstone minimal kod ändring till alla nya android versioner så att det inte behöver ta flera månader och massvis med pengar för telefon tillverkarna att uppdatera sina telefoner till en nya versioner.

Ingen aning om det ens är möjligt då jag inte vet extrem mycket om hur android fungerar på ett djupare nivå men nåt sånt liknande skulle vara bra om det var möjligt. Men då måste google skapa ett sådant system och tänka på kompatibilitet.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

jag ogillar att de slutar ha utbytbara batterier, de e en stor dealbreaker för mig.. måste va så att FRA / NSA o alla de andra säkerhetsorganen ständigt kan ha koll på sin befolkning (eftersom att avlyssningen inte funkar utan batteri insatt)..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Ett nattläge som fungerar som f.lux var en glad överraskning, skönt att inte behöva använda twilight.

Dold text

Märkte också en del skillnad på batteritiden nu när doze sätter igång även om telefonen är i fickan, lite tidigt att säga det i och för sig men jag hade 20% batteri kvar med fem timmars skärmtid och haft igång telefonen runt tretton timmar.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

@bjoen:
Mysko symbol. Är det där en spruta eller penna eller vad? :S

Visa signatur

CPU: Intel i7-3930 Kylning: SilverStone Argon AR01 M/B: Asus Rampage IV Extreme RAM: 32GB GPU: MSI GeForce 970 PSU: Corsair HX650 Lagring: 256GB M550 | 1TB Samsung F1

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av leafbranch:

S7 är bättre på 9 av 10 punkter. Men okej...

S7 är samsung = usch
S7 är ful som fan
mer orkar jag inte då jag inte vet specsen

Visa signatur
Permalänk

Jag gillar att köra multitasking än så länge, fördelen är att jag kan ha YouTube "i bakgrunden" samtidigt som jag läser någonting annat. Gillar starkt att menyn kan flyttas runt så att den inte blir statisk. Jag kan se att användningsområdet på splitscreen kommer vara väldigt trevligt på allt med större skärm, speciellt surfplattor. Trevligt att leka med!

Jag hittade en bug än så länge på min Nexus 6P, kunde inte låsa upp den med en pinkod. Dubbeltappade för att starta kameran och sedan så löste sig problemet. Alla får vara medveten att det är en Beta så det kan finnas buggar (:

Lite bilder nedan för den som är intresserad!

Dold text
Dold text
Dold text
Permalänk

@Doskii:
Q1 2016 går ut om 3 veckor, hahaaahahahahahahah...

Visa signatur

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassi: BitFenix Prodigy CPU: Intel Core i7-6700K Cool: Seidon 120V V2 Mobo: ASUS H170I-PLUS D3 RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB GPU: Gigabyte GTX 1080 SSD: 256Gb Samsung Pro M.2 :-) SSD2: Samsung PRO 950 1TB HDD 3-8 3Tb WD Red.

Permalänk
Medlem

@TzarAlkex:
Bra fråga, har inte en blekaste aning, kanske bara är temporär.

@tallk0tte
Hur fungerar Youtube för dig?
På min Nexus 6 så pausas videon när jag trycker på något i den andra appen jag har uppe, var likadant på Android M preview som hade split-screen.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

@bjoen:

Svårt att svara på! Jag får olika resultat just nu när jag testar, osäker om det är en bug eller feature så att säga
Ibland så fortsätter den spela även om jag scrollar på en annan app, ibland så stannar det.
Beta trots allt.

Permalänk
Medlem

@tallk0tte

Jodå, får se.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.