Snabb hjälp!? Samsung S7 problem.

Permalänk
Avstängd

Snabb hjälp!? Samsung S7 problem.

Idag surfade jag med min S7 när den helt plötsligt frös totalt.
Nu startar den inte, fast det var 40% batteri när den frös.

Om jag åker ner till tele2 kan jag då lämna tillbaka den? Använda ångerrätt t.ex?
Orkar sannerligen inte att den ska iväg på service i flera veckor och sen leva med en ostabil telefon.

Tror nog jag hellre plockar ut en iPhone 6s, tråkigt med strul.
Vad bör jag göra?

Permalänk
Medlem

Åk och fråga om du kan få den utbytt direkt annars kan du väl använda ångerrätten.

Finns måndagsexemplar av alla telefoner. Alla "smarta" telefoner jag köpt har den första jag fått varit skit, min iPhone 4 hade döda pixlar överallt och min LG G2 knakade det i bara man kollade på den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Åk och fråga om du kan få den utbytt direkt annars kan du väl använda ångerrätten.

Finns måndagsexemplar av alla telefoner. Alla "smarta" telefoner jag köpt har den första jag fått varit skit, min iPhone 4 hade döda pixlar överallt och min LG G2 knakade det i bara man kollade på den.

Så här säger tele2:

Om du ångrar telefonen och den inte fungerar så kommer du få stå för kostnaderna. Så den behöver lämnas in på service om den inte fungerar så får du lämna tillbaka den efter servicen.

Jag pallar inte 4-5 veckor i service för att sen lämna tillbaka, helt värdelöst.
Den är ju bara 3 dagar gammal. Otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blumchen:

Idag surfade jag med min S7 när den helt plötsligt frös totalt.
Nu startar den inte, fast det var 40% batteri när den frös.

Om jag åker ner till tele2 kan jag då lämna tillbaka den? Använda ångerrätt t.ex?
Orkar sannerligen inte att den ska iväg på service i flera veckor och sen leva med en ostabil telefon.

Tror nog jag hellre plockar ut en iPhone 6s, tråkigt med strul.
Vad bör jag göra?

Håll ner båda volymknapparna, låsknappen och hemknappen samtidigt och se ifall den startar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör en hård omstart.

Håll inne strömknappen och volym ner samtidigt i typ 10 sekunder så ska den starta om.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kote:

Håll ner båda volymknapparna, låsknappen och hemknappen samtidigt och se ifall den startar!

Ska testa, tack för tipset.
Edit: Det gick, tack så mycket.

Men hur i hela världen ska man tänka nu? Är detta ex ostabilt eller ska man lita på att den fungerar för det mesta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blumchen:

Ska testa, tack för tipset.
Edit: Det gick, tack så mycket.

Men hur i hela världen ska man tänka nu? Är detta ex ostabilt eller ska man lita på att den fungerar för det mesta?

Samma problem uppstod för mig i början när jag hade köpt min Samsung S6, men sedan den första och enda gången så har den fungerat galant utan några problem alls Ifall telefonen fryser ett par gånger till så kan den behöva lagas, gör den inte det så behöver du inte oroa dig!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kote:

Samma problem uppstod för mig i början när jag hade köpt min Samsung S6, men sedan den första och enda gången så har den fungerat galant utan några problem alls Ifall telefonen fryser ett par gånger till så kan den behöva lagas, gör den inte det så behöver du inte oroa dig!

Okej, tackar vänligast igen för tipsen om reset.
Vi får se om det händer några fler gånger inom den närmsta veckan då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blumchen:

Okej, tackar vänligast igen för tipsen om reset.
Vi får se om det händer några fler gånger inom den närmsta veckan då.

Vi får hålla tummarna på att den fungerar

Visa signatur