Permalänk
Medlem

Razer Mamba Tournament Edition

Hej,

Jag köpte en Razer Mamba TE i November, sen dess så fryser den ibland.

Om jag tar upp musen så är det som om sensorn glömmer bort vad den ska göra och den slutar fungera tills jag drar musen fram och tillbaka ungefär 10 gånger jätte snabbt.

Detta är skitjobbigt när jag sitter i en jävla comp och dör när jag ska clutcha på grund av min mus...

Många säger att jag ska bara uppdatera Razer Synapse men andra säger att du har "bankat" med musen. Har aldrig gjort något sådant, det är bara som om jag har kastat bort 800kr på en skitmus. En off brand mus från Iraq skulle fan kunna göra ett bättre jobb...

Om någon kan hjälpa mig så skulle jag vara väldigt glad, köpte den från Komplett men dom stängde deras affär vid mitt område några år sen så antingen så åker jag eller så får jag försöka fixa den.

Vad tycker ni? Har ni samma mus? Får ni samma problem?

Kommer säkert byta till https://www.komplett.se/product/866536/datorutrustning/mustan... om jag byter den här till en ny och den blir likadant.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Inget större fel på Razer. Inte som du beskriver iallafall. Skulle alla möss från Razer hänga sig så skulle dom knappast sälja i den utsträckningen som dom faktiskt gör.
Finns något som heter garanti om du misstänker att något är fel. Alla företag kan ju ha måndagsex. Har du köpt den på Komplett så bör de gå att skicka in den. Kontakta support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PALACE:

Kommer säkert byta till https://www.komplett.se/product/866536/datorutrustning/mustan... om jag byter den här till en ny och den blir likadant.

Byter du till en ny och de blir likadant så är de nog inte musen de är fel på utan datorn och/eller mjukvaran.

Permalänk
Medlem

@WEBRUNNER: Testade den på min kompis data, ingen skillnad.

Finns faktist många som har det här problemet och min kompis har samma problem och han köpte sin RMTE för några veckor sen.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av PALACE:

@WEBRUNNER: Testade den på min kompis data, ingen skillnad.

Finns faktist många som har det här problemet och min kompis har samma problem och han köpte sin RMTE för några veckor sen.

Jag visste inte de.
Men samma gäller väl möss som allt annat. 3 försök från stället du köpt de ifrån att fixa problemet. Efter de pengarna tillbaks eller annan likvärdig vara.
Annars kan man prata med support, kanske man är villig att byta ut den till en annan produkt direkt. Att ha en sån mus funkar ju inte !

Permalänk

Tänkte posta om detta nu då jag har exakt samma mus och exakt samma problem efter 2 v användning. Ska försöka gnugga 10 ggr då Eller så returnerar jag den. Plugga ur och i hjälper, men det kan man ju inte hålla på med. Min MSIE3.0 från anno 2001 gör inte sånt.

Synapse har uppdaterat sig ett antal gånger, och jag har inte bankat med musen heller. Så de teorierna tycker jag vi stryker med en gång, speciellt som det händer på nya Deathadder men inte gamla Deathadder. Ville egentligen köpa den äldre Deathadder men den var på tok för gammal (6 år?) så det fanns bara de nya.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.