The Division - problem att ansluta!

Permalänk
Medlem

The Division - problem att ansluta!

Hejsi,

Är det någon annan som har problem med felmeddelande MIKE 20250383 på PC? Detta händer mig titt som tätt, kan alltså inte ansluta och får då just detta felmeddelande.

Tidigare idag hamnade jag dessutom i kö då jag skulle logga in (WoW early days flashback), och efter att ha väntat 10 min fick jag felmeddelandet igen.

Följande kommando verkar fixa problemet temporärt, men behöver skriva det varje gång jag får problemet:

- Starta CMD och skriv "ipconfig /flushdns"

Har nu även testat stänga av UPnP efter tips från forumet på Ubisoft.

Men är det någon annan som har detta problem?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Hejsi,

Är det någon annan som har problem med felmeddelande MIKE 20250383 på PC? Detta händer mig titt som tätt, kan alltså inte ansluta och får då just detta felmeddelande.

Tidigare idag hamnade jag dessutom i kö då jag skulle logga in (WoW early days flashback), och efter att ha väntat 10 min fick jag felmeddelandet igen.

Följande kommando verkar fixa problemet temporärt, men behöver skriva det varje gång jag får problemet:

- Starta CMD och skriv "ipconfig /flushdns"

Har nu även testat stänga av UPnP efter tips från forumet på Ubisoft.

Men är det någon annan som har detta problem?

http://forums.ubi.com/showthread.php/1390808-Mike-20250383-Fo...

https://support.ubi.com/en-GB/FAQ/9/3502/connectivity-issues-...

Permalänk
Skrivet av Dallen:

Hejsi,

Är det någon annan som har problem med felmeddelande MIKE 20250383 på PC? Detta händer mig titt som tätt, kan alltså inte ansluta och får då just detta felmeddelande.

Tidigare idag hamnade jag dessutom i kö då jag skulle logga in (WoW early days flashback), och efter att ha väntat 10 min fick jag felmeddelandet igen.

Följande kommando verkar fixa problemet temporärt, men behöver skriva det varje gång jag får problemet:

- Starta CMD och skriv "ipconfig /flushdns"

Har nu även testat stänga av UPnP efter tips från forumet på Ubisoft.

Men är det någon annan som har detta problem?

Omstart av servrarna. Skulle stängas ner vid 11:00 och beräknades vara nere ca. 15 minuter.
Kan vara det som ställer till det just nu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Har haft detta problem sen releasedagen :/ Verkar vara en hel del som hade samma i betan...

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Tråkigt att problem som fanns i betan finns i fullversionen... blir att köpa senare när lugnet lagt sig..