RPG eller äventyr för två Co-Op

Permalänk
Medlem

RPG eller äventyr för två Co-Op

Skulle vilja hitta spel får två Co-op som går att spela på samma skärm. Är ute efter spel likt Brothers - A Tale of Two Sons och The Trine.

Är det någon som har spel likt dessa att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Just RPG och äventyr känns klurigt.
Diablo 3 går ju att köra co-op, men faller väl mer under hack'n'slash.
Resident Evil kanske? Riktigt kul och välanpassat för två. Men även här lite annan genre.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Har du ett PS3 så rekommenderar jag Dragons Crown, jag och flickvännen nötte det som fan ett tag, hur kul som helst och ett av de vackraste spelen jag spelat

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPTiL3:

Har du ett PS3 så rekommenderar jag Dragons Crown, jag och flickvännen nötte det som fan ett tag, hur kul som helst och ett av de vackraste spelen jag spelat

Kör gärna RGP spel men har dock ingen PS3 utan kommer köra det mesta på PC alternativt emulator.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hm, vet några co-op spel men just att spela två på samma skärm vete sjutton om det går.
Dawn of War 2
Divinity: Original Sin
The Incredible Adventures of Van Helsing
Dying Light
Dead Island
Portal 2

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Okej lite snålare med couch-coop på pc men de jag kan komma att tänka på, Abyss Odyssey, Lara Croft Guardian of light och temple of osiris

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/search/?snr=1_4_4__12#sort_by=_...

För en lista på vad som finns på Steam, notera att taggar inte alltid är korrekta så dubbel kolla innan ni skaffar något.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Divinity Original Sin: Enhanced edition! Helt underbart spel, och går även nu att spela local Co-op!

http://store.steampowered.com/app/373420/

Permalänk
Medlem

Vet jag inte hur mycket du är för gamla spel men "return of the king", är det överlägset najsigaste couch co-op jag har spelat. Det var visserligen ett tag sedan men minns att det var fruktansvärt härligt.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syythril:

Divinity Original Sin: Enhanced edition! Helt underbart spel, och går även nu att spela local Co-op!

http://store.steampowered.com/app/373420/

Håller med. Underbart spel och passar TS önskemål.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Här är min lista på Co-op du kan spela på samma skärm. Inte nödvändigtvis vad du letar efter men jag har själv haft lite kul tillsammans med en vän eller flera med dessa:

Mest i linje med det du frågar efter. Obs att jag inkluderar roguelikes/liknande i "RPG/äventyr"
The Binding of Isaac: Rebirth
Spelunky
Hammerwatch (nu blev jag osäker på om det är local, men det är guld när 4 spelare deltar)
Battleblock Theater (blev dock gammalt efter halva spelet, men jag skrattade så tårarna rann av någon anledning)
Trine 2
Broforce
Crawl (detta är seriöst undervärderat - bäst med 4 spelare. 3 av spelarna samarbetar mot 1 hjälte. Den som dödar hjälten blir ny hjälte. Level ups etc med tydligt slutmål)
Magicka
LEGO-spelen (Harry Potter, LotR, allt egentligen)
Castle Crashers
Chariot (gulligt!)
Monaco
Rayman Origins (eller var det andra Rayman?)
Divinity: Original Sin har jag bara spelat online men nu ska ju local stöd finnas

Ytterligare tips som inte passar helt vad du sökte här, men som är local.
Mount Your Friends
Gang Beasts
Nidhogg
Towerfall Ascension
Divekick

Älskar Co-op och liknande element och tar gärna emot andra tips. Min plattform är PC!

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem

Väcker liv i tråden igen.

Sedan tråden skapades har vi kört Trine 2, Lara Croft spelen och en hel del Mario Kart Wii

Vi börjar ruttna lite på spelen så vi är ute efter nya tips. Skulle vilja komma över ett RPG där grafiken påminner om Final Fantasy spelen. Åter igen handlar det om Co-op spel på samma skärm. Helst PC spel men PS2 eller Wii borde med fungera.

Permalänk
Medlem

+1 för Divinity Original Sin. Fantastiskt bra i co-op.