Microsoft maskerar Windows 10-reklam som säkerhetsuppdatering för Windows 7/8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorddave:

Ok, låter ju lovande Ska nog ta och skaffa en till HDD och tanka ner en dist!

Rekommenderas! Ett tips: Vid installation av Linux, även fast det finns ett alternativ att "Installera Linux vid sidan om Windows" om du har alla diskarna i, så är det bättre att du plockar ut alla diskar utom den du installerar på och sedan efter installationen kopplar du in resten. Då väljer du sedan i BIOS/UEFI vilken disk som ska vara primära bootdisken. Minst risk för att något strular på det viset.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Rekommenderas! Ett tips: Vid installation av Linux, även fast det finns ett alternativ att "Installera Linux vid sidan om Windows" om du har alla diskarna i, så är det bättre att du plockar ut alla diskar utom den du installerar på och sedan efter installationen kopplar du in resten. Då väljer du sedan i BIOS/UEFI vilken disk som ska vara primära bootdisken. Minst risk för att något strular på det viset.

Tack, ska försöka komma ihåg det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det jag menar med "idiotgrejer av ren princip" är att vara kvar på Winows 7, som jag tycker är ett sämre och krångligare OS, när jag kan få Windows 10 helt gratis.

Datorn startar snabbare, hänger sig mindre, och jag ser i reger 10-15FPS mer i spel.

"Gratis" i utbyte mot att de samlar in allt du skriver, delar ut ditt WiFi lösenord osv fritt....
"startar snabbare" "hänger sig mindre" mer fps" är inget som är korrekt, W7 startar minst lika snabbt, hänger sig inte alls, och ger lika bra spelupplevelse om inte bättre.

Skrivet av Ozzed:

Jag använder redan tjänster från Facebook, google osv, så konceptet att min användardata säljs vidare mot att jag får använda produkten utan ekonomisk kostnad är jag redan van med, och som sagt så använder jag inte appar, där Microsoft rimligtvis har den största vinningen på sin "övervakning".

"så konceptet att min användardata säljs vidare mot att jag får använda produkten utan ekonomisk kostnad är jag redan van med"
Ytterligare ett bra bevis på att världen gått för långt "när man är van vid" att ens integritet och uppgifter säljs utan kontroll.

Urspårning
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

"startar snabbare" "hänger sig mindre" mer fps" är inget som är korrekt, W7 startar minst lika snabbt, hänger sig inte alls, och ger lika bra spelupplevelse om inte bättre.

Om du inte får W10 att starta snabbare än W7 så är förmodligen något fel. Vill man ha ett argument mot det är det bättre att säga att det inte spelar speciellt mycket roll om man har en SSD, då skillnaden rör sig om sekunder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

De däringa indierna som ringer och påstår att de är från Microsoft-supporten kanske talat sanning från första början? Taktiken börjar ju konvergera. Man börjar ju ärligt undra hur ett så stort företag som Microsoft kan missbruka sina kunders förtroende på detta sättet. Häpnadsväckande!

Nja Nvidia har ju hållit på med det i åratal och ändå köper folk deras kort:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Om du inte får W10 att starta snabbare än W7 så är förmodligen något fel. Vill man ha ett argument mot det är det bättre att säga att det inte spelar speciellt mycket roll om man har en SSD, då skillnaden rör sig om sekunder.

Nej, om man optimerat W7 ordentligt så kommer det starta snabbt.
Sedan så kan även starttiden mellan 2 starter på samma maskin, med samma OS skilja sig, beroende på om det ska läggas in uppdateringar, olika program startar i olik ordningar, de kan ta olika tid etc.

Skrivet av jonas1972:

Nja Nvidia har ju hållit på med det i åratal och ändå köper folk deras kort:-)

Fast de har de ju inte.
Nvidia har inte missbrukat ett förtroende?
Då får du nog säga vad de gjort för fel.
4GB historien räknas inte, då de varit korrekta med att det är ett 4GB kort (vilket det är oavsett vad "experter" säger), dock med 2 olika hastigheter på minnet, som i tester har visat sig ha ingen påverkan alls, eller mycket liten i vissa situationer, således inget som en användare märker av alls.

Urspårning
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

@PowerNet: Har inte läst hela ditt inlägg eller följt tråden särskilt, men reagerade på detta

Citat:

Ingen nu när Vulkan är på g och kommer att ge bättre möjligheter för utvecklare att koda mot flera plattformar med mindre jobb, att enklare nå både Windows, Linux och övriga med samma grundkod, än att stödja både Vulkan, OpenGL, DX etc.

OpenGL var minst lika portabelt, men det stoppade tyvärr inte alla större utvecklare från att naivt satsa på DX istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214934:

@PowerNet: Har inte läst hela ditt inlägg eller följt tråden särskilt, men reagerade på detta

OpenGL var minst lika portabelt, men det stoppade tyvärr inte alla större utvecklare från att naivt satsa på DX istället.

Ja, men DX vann ju pga fulspel från Microsoft (lite mutor, Xbox osv).

Det jag menade med "kommer att ge bättre möjligheter för utvecklare att koda mot flera plattformar med mindre jobb, att enklare nå både Windows, Linux och övriga med samma grundkod" var i valet för utvecklare att satsa mot DX12, och då även separat stödja OpenGL, Vulkan etc, eller satsa direkt på Vulkan som grundpelare,och skippa DX12/OpenGL helt, då Vulkan i det fallet skulle räcka.

Dvs det jag menade var kampen DX12 mot Vulkan, inte kampen mellan DX och OpenGL som OpenGL förlorade totalt (i alla fall på spelsidan).

Urspårning
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vem vill ha DX12? Ingen nu när Vulkan är på g och kommer att ge bättre möjligheter för utvecklare att koda mot flera plattformar med mindre jobb, att enklare nå både Windows, Linux och övriga med samma grundkod, än att stödja både Vulkan, OpenGL, DX etc.

Även om man hoppas så lär inte detta så kallade Vulkan få något fotfäste och ersätta Direct X på PC-plattformen när det gäller stortitlar bland spelen. Inte så länge Windows har den största användarbasen.

Men å andra sidan så är detta inte så viktigt ändå heller, då spelarna inte är en majoritet av PC-användarna. Flest datorer finner man ju hos företag t.ex.

Skrivet av PowerNet:

Nej, om man optimerat W7 ordentligt så kommer det starta snabbt.

Windows 10 är en optimerad version av Windows 7 kan man alltså säga med andra ord. Vilket såklart inte är så konstigt med tanke på att grunden är den samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag kan förstå att Microsoft är förbannade när folk är sega med att uppgradera när det är gratis och allt. Ayy underhålla en produkt som man dessutom inte kan hålla på och smådutta med uppdateringar med är ju ett drömscenario... De har ju till och med gått så långt så att det går att uppgradera "non-genuine", så varför är folk så motsträviga?

Kan man få det bekräftat att det går att uppgradera från non-genuine?
Har fått svar från att det inte går och vissa säger att det
funkar ...lite förvirrad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Tay aint Tay without beer" - Gromnir

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Varför skulle det inte kunna ske?

Skrev jag att det inte skulle kunna ske?

Jag skrev "det lär inte få något fotfäste". Tror inte Vulkan kommer bidra med någon revolution. Speciellt med tanke på just användarbasen. Vore det inte lika många Windows-användare skulle jag ha mycket större förhoppningar om Vulkan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Skrev jag att det inte skulle kunna ske?

Jag skrev "det lär inte få något fotfäste". Tror inte Vulkan kommer bidra med någon revolution. Speciellt med tanke på just användarbasen. Vore det inte lika många Windows-användare skulle jag ha mycket större förhoppningar om Vulkan.

"Varför skulle det inte kunna ske?" = svar på: "så lär inte detta så kallade Vulkan få något fotfäste och ersätta Direct X på PC-plattformen "
Dvs "varför skulle inte Vulkan kunna börja användas före DX12?"
Det blir således "varför skulle det inte kunna ske?"(att Vulkan tar plats istället för DX12).

Nej, inte med någon revolution. Och användarbasen på Vulkan är ju nästan lika som DX12, vilket inte har en användarbas heller, då DX12 inte är direkt spritt (än som plattform för spel).

Bara utvecklarna skulle välja Vulkan, vilket skulle minska arbetet med att porta spelen till olika plattformar så skulle Vulkan kunna vinna över DX12. Om det inte är något fulspel från Microsoft med i grunden, och att de vill satsa på bättre/enklare cross-plattform stöd.

Vulkan kan skickas med i drivrutiner för grafikkorten, kan även skickas med direkt i spelen så det installeras när spelet installeras, så det är inte antalet användare som nu kör W10 som är problemet, problemet är att många av spelutvecklar företagen är så insnöade på Microsoft´s DX så de troligen inte ens vill kolla på Vulkan, då de inte vill bråka med Microsoft (och riskera att förlora fördelar hos Microsoft).

Framtiden får utvisa hur det går, en kunde ju hoppas att Vulkan går ut som segrare, men med Microsoft´s historik kring DX så ser det mörkt ut.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

I XP fallet så förlängdes det för de som betalar mycket pengar för längre support, ex militären i USA.

Och såklart att de inte har släppt ett slutdatum för säljstopp än, vilket de inte gjort med tidigare OS heller fören de annonserat /släppt uppföljaren/ nytt OS / ny version.

Sen hur de gör i Windows 10 fallet, om de gör ett nytt OS som heter Windows 11, Windows 365, bara Windows, eller gör "." uppdateringar som på W8 är oklart, vilket (troligen) kommer påverka support tiden, och då är det enligt Microsoft ett "nytt OS" (Då de marknadsförde Windows 8.1 som nytt OS), vilket då dgör att W10 inte blir sista operativsystemet från Microsoft.

Sen så kunde jag inte bry mig mindre om Microsoft släpper ett nytt OS, då förtroendet för Microsoft är förbrukat som de hanterat både Windows 8, och nu Windows 10 och dess kunder.

W8 är i stil med Vista, vilket båda inte ens skulle lämnat Microsofts interna testning, då båda har rätt mycket brister (Vista i slöhet, och W8 i användbarhet).

Likt som de hanterat Xbox One, där de gick från ett dåligt gui till ett ännu sämre gui.

"Microsoft will continue this strategy of delivering Windows as a service"
Vilket de på ett sätt började redan på W8, och gav W8.1, vilket är ett nytt OS (enligt Microsoft), vilket om de fortsätter på samma står så är det nytt OS, fast då med tätare släpp. Allt före att kopiera hur Apple hanterar det, då alla som sagt kopierar Apple som är framgångsrika.

Men ingen ide att diskutera mer, då vi aldrig kommer att komma överens om vad som är bäst, eller hur Microsoft kommer släppa nytt OS eller inte, och inte heller om det är bra att de säljer allt du gör på din pc för att tjäna pengar på dina saker.

Jag gillade inte heller Windows 8 för startskärmen, men då de tog tillbaks startmenyn till Windows 10 ser jag inte längre problemet.

Mitt problem med Microsoft vid den tiden var att det känndes som om de försökte köra ner Windows Phone och "appar" i halsen på folk, men det har de lagt ner så jag ser ingen anledning att vara långsint där.

Sen, ja, visst.. Om du nu ska hålla på och ändra definitionen på vad du menar. "Redstone" är ju en ny kernel-build så då blir det väl en ny version så sätt, men det kommer fortfarande vara "Windows 10" man köper i butiken oavsett vad sedan kodnamnet internt är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag gillade inte heller Windows 8 för startskärmen, men då de tog tillbaks startmenyn till Windows 10 ser jag inte längre problemet.

Mitt problem med Microsoft vid den tiden var att det känndes som om de försökte köra ner Windows Phone och "appar" i halsen på folk, men det har de lagt ner så jag ser ingen anledning att vara långsint där.

Sen, ja, visst.. Om du nu ska hålla på och ändra definitionen på vad du menar. "Redstone" är ju en ny kernel-build så då blir det väl en ny version så sätt, men det kommer fortfarande vara "Windows 10" man köper i butiken oavsett vad sedan kodnamnet internt är.

Fast, startmenyn i W10 är ju endast en "förminskad Metro", och Microsoft kör ju "all in" på "appar" fortfarande även i W10.
Och allt utspretat, 2 olika kontrollpaneler (1 kontrollpanel, och en inställningar) så det blir oordning vart saker finns.

Sen kollar man på Xbox One, så är det ju lika där, med att köra "all in" på "appar", allt ligger ju i en "app", inställningar? en app!, vänner? en app!, mina spel och appar? en app! osv osv.

Rätt obegripligt varför de gör "all in" på "appar", när de enkelt kunde lagt det i rena menyer, mer som PS3/PS4 har, eller som tidigare som ex Vista/W7 och tidigare OS har med.

Och vid W8.1 så sålde de inte W8 längre (eller ja, fram till det sålde slut/säljstoppades) och då sålde de W8.1 istället, vilket troligen blir liknande med W10, om de nu döper det till W10.1, osv.

Urspårning
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, om man optimerat W7 ordentligt så kommer det starta snabbt.
Sedan så kan även starttiden mellan 2 starter på samma maskin, med samma OS skilja sig, beroende på om det ska läggas in uppdateringar, olika program startar i olik ordningar, de kan ta olika tid etc.

Starta snabbt är inte en motsats till vad jag skrev. Jag har inte sett någon, inklusive mig själv, fått W7 till att starta snabbare än W10. Alla jämförelser jag gjort och sett har varit till W10:s fördel, även om marginalen som sagt inte alltid är speciellt stor. Boot-tider med uppdateringar som läggs in osv är självklart inte något man tar med i en jämförelse.

Permalänk
Medlem

Nä det har inte alls att göra med att man inte kan neka uppdateringar i Windows 10 sedan. Och att de vill styra så att man bara ska kunna köra signerad mjukvara tids nog.

Deras iver att pracka på folk tian är skäl nog att neka även om man inte ser någon uppenbar hake i övrigt med det.

Permalänk

Jag försökte uppdatera min gamla dator till Windows 10 och det slutade med att jag inte hade något operativsystem över huvud taget. Fick köpa ny dator. Som tar var var det bara windows 8 som gick åt skogen. Men nu har jag uppdaterat till Windows 7 på min nya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Nä det har inte alls att göra med att man inte kan neka uppdateringar i Windows 10 sedan. Och att de vill styra så att man bara ska kunna köra signerad mjukvara tids nog.

Deras iver att pracka på folk tian är skäl nog att neka även om man inte ser någon uppenbar hake i övrigt med det.

Inte alls va ^^
Låt användaren själv bestämma när den installerar uppdateringar, vilka den vill installera, var tydlig och transparent vad det är för uppdatering, inte bara "säkerhetsfix" som de kört med i W10 sedan release, så visar det sig att det är ännu mer insamlande av information det handlar om.

Tur att man kan välja andra mer pålitliga leverantörer av OS, ex köra på Linux eller OS X.

Urspårning
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worebit:

Kan man få det bekräftat att det går att uppgradera från non-genuine?
Har fått svar från att det inte går och vissa säger att det
funkar ...lite förvirrad

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag fattar det som så går det att "uppgradera" från en "non genuine" Windows-version, men att du i "uppgraderingen" får köpa en licens av Win10. Det du vinner på är att du får behålla alla filer och annat, från föregående Windows..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Värsta fall får man sätta sig och köra Linux i ställe dom skulle få växtvärk om 30% av Windows användarna skulle hoppa över

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

@Sisyfos: Det låter som att du inte har kört någon linux baserad distro, det finns massor utav spel som fungerar mycket bra på linux.

Sen varför tror alla folk nu för tiden att allt bara handlar om dator spel?

Visa signatur

Software patents, in particular, are very ripe for abuse. The whole system encourages big corporations getting thousands and thousands of patents. Individuals almost never get them. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Scheffman:

@Uzanar: Det låter som att du inte har kört någon linux baserad distro, det finns massor utav spel som fungerar mycket bra på linux.

Sen varför tror alla folk nu för tiden att allt bara handlar om dator spel?

Jag behöver inte ha kört Linux för att veta hur utbudet är.
Man kan klart och tydligt kolla hur mycket av sitt bibliotek på Steam som är kompatibelt till exempel och när jag kollar så är 31/163 spelen jag äger kompatibla.

Det är väl trevligt att det blir bättre och bättre men 31/163 spel är ju alldeles för få för att ens fundera på Linux i dagsläget som gamer.

Varför folk tror att allt bara handlar om datorspel är förmodligen för att det är en växande marknad (spel i stort).
Jag har inget emot Linux som så för annat bruk men att gå över till Linux 100% och samtidigt vara en gamer är ju smärtsamt år 2016.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Powernet:

Just Nvidia är lite speciella, de tar bort funktioner ur drivrutiner, de blockerar möjligheter i drivrutiner på Linux men även Windows, för några få exempel;

Windows
PhysX med Agea kort som slutade fungera. (föråldrad hårdvara, vet men fortfarande kunde skötas bättre)
PhysX med Nvidia kort medans AMD kortet sköter renderingen. (Aktivt blockerade med drivrutinen)

Linux
4 Skärmar med SLI (Med orsaken, feature parity with Windows. Större BS hör man nog bara från Microsoft eller Peter Molyneux).
GPU Passthough (Aktivt blockerade med drivrutin)

Skrivet av anon214934:

@PowerNet: Har inte läst hela ditt inlägg eller följt tråden särskilt, men reagerade på detta

OpenGL var minst lika portabelt, men det stoppade tyvärr inte alla större utvecklare från att naivt satsa på DX istället.

Nej det var den inte, OpenGL kräver egna shaders GLSL mot HLSL på Direct3D. Sättet den arbetar på är också ganska annorlunda mot Direct3D 10/11 där det är någolunda svårt att implementera bra multithreading som fungerar.

Sedan kommer problemet att folk som inte är vana med OpenGL kommer bli totalt insnöade på hur man skall göra saker och hur man får det fungera bra på alla kort. OpenGL AZDO är något utvecklare borde titta på men problemet är att de vill att samma kod skall köra på Mac vilket gör att flesta kör en target på OpenGL 3.3, vidare kan vi ta upp AMDs OpenGL drivrutiner som är obefintliga där crasher, funktioner som är i SPEC men inte fungerar, låg prestanda pga drivrutinen valde göra något mm.

Vulkan + SPIR-V fixar detta, speciellt då utvecklarna måste ta tag i det själva och AMD som altid varit usla på att optimera drivrutiner inte längre kommer blanda sig in. Sedan så skall Vulkan vara väldigt likt D3D12 vilket kommer då göra valet ganska enkelt för utvecklare; Köra D3D12 för prestandan och då bara sikta sig in på Windows 10 användare och sedan underhålla D3D11 som kompabilitet för Windows 7/8/8.1 och om det finns tankar för Mac och Linux använda OpenGL eller helt enkelt Vulkan som tar Alla Windows platformar (Win 7 och uppåt) men också Android, Linux och om Apple tar ut tummen ur röven OSX.

Tagit bort citat pga. urspårning
Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Microapple:

Snart börjar väl dom skicka ut brev till användare som inte uppgraderat.

Skickade iväg tipset till Microsoft och väntar nu på tipspengar. Får jag det får du hälften.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scheffman:

@Uzanar: Det låter som att du inte har kört någon linux baserad distro, det finns massor utav spel som fungerar mycket bra på linux.

Sen varför tror alla folk nu för tiden att allt bara handlar om dator spel?

Nä, man kanske håller på med musik istället, och då går ju Linux också bort.

Permalänk

@Sisyfos: Jo du har viss rätt i det du säger. Själv så har jag gåt över 100% linux, men det finns wine och play on Linux som gör att de flesta Windows spel fungerar till Linux. Det är det här som är det underbara med Linux det är open source och det finns nästan en lösning till allt

Visa signatur

Software patents, in particular, are very ripe for abuse. The whole system encourages big corporations getting thousands and thousands of patents. Individuals almost never get them. - Linus Torvalds

Permalänk

@Baxer19: Ja det har varit en dominerad marknad för MAc och Windows, men jag hade ett projekt i skolan för ett tag sen där vi va två grupper som skulle sätta upp ljud datorer en i Linux som skulle vara helt open source och en i Windows. Jag va i Linux gruppen och det finns en hel del programvara för ljud skappande. Exempel på program.

Visa signatur

Software patents, in particular, are very ripe for abuse. The whole system encourages big corporations getting thousands and thousands of patents. Individuals almost never get them. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av riiga:

Dags att uppgradera till GNU/Linux istället.

precis min tanke!

hur är det med hårdvarustöd för linux numera? om man skaffar en snygg crapple, samsung eller dell dator, kommer man stöta på patrull med drivare om man kör en format c:/ o lägger in nån linux distro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scheffman:

@Baxer19: Ja det har varit en dominerad marknad för MAc och Windows, men jag hade ett projekt i skolan för ett tag sen där vi va två grupper som skulle sätta upp ljud datorer en i Linux som skulle vara helt open source och en i Windows. Jag va i Linux gruppen och det finns en hel del programvara för ljud skappande. Exempel på program.

Visst finns det program för musikskapande, men den mesta hårdvaran i musikbranschen saknar stöd i Linux.
Försökte prova i Vine, men det gick inte att installera vine i Mint pga någon konflikt med Nvidia's drivrutiner.

Permalänk

@Baxer19: Jo sånt händer ibland, men det finns alltid en lösning om man söker lite. Jag vet ju inte precis vad ditt problem va, men jag hitta lösningen på tredje sök alternativet när jag hade ett liknande problem.

Det är de underbara med Linux stor community och open source = lösningar till allt.

Visa signatur

Software patents, in particular, are very ripe for abuse. The whole system encourages big corporations getting thousands and thousands of patents. Individuals almost never get them. - Linus Torvalds