Permalänk
Medlem

Stek moderkort?

Om jag glömde att sätta fast distanserna(första gång jag bygger), när jag byggde klart datorn och startade den. (Den startar bara om sig själv utan ljud eller något nu) Har jag lyckats kortsluta moderkortet?

Tog ut allt och gjorde om det med distanserna denna gång, samma resultat som sist.

Med vänlig hälsning
Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guyver83:

Om jag glömde att sätta fast distanserna(första gång jag bygger), när jag byggde klart datorn och startade den. (Den startar bara om sig själv utan ljud eller något nu) Har jag lyckats kortsluta moderkortet?

Tog ut allt och gjorde om det med distanserna denna gång, samma resultat som sist.

Med vänlig hälsning
Markus

Om du inte får något liv i den så är det risk för kortis. Behöver inte bli så men i ditt fall ser det inte bättre ut.

Montera bort allt, ur med BIOS-batteriet och låt ladda ur någon minut. I med batteri och prova igen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guyver83:

Om jag glömde att sätta fast distanserna(första gång jag bygger), när jag byggde klart datorn och startade den. (Den startar bara om sig själv utan ljud eller något nu) Har jag lyckats kortsluta moderkortet?

Tog ut allt och gjorde om det med distanserna denna gång, samma resultat som sist.

Med vänlig hälsning
Markus

Du lyckades förstöra moderkortet... Det kostar flis...

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

@Puttefnasket:

Ouch :/, bara moderkortet eller allt annat på det också, så som processorn, cpu fläkt, ram minnen osv?

Permalänk
Medlem

Japp, bara att hoppas att endast moderkortet gick åt pipan och inget mer. Detta verkar hända hela tiden. Blir inge bra att lägga alla lödningar dikt an mot plåt som leder ström. Kan ju lika gärna slänga ner datorn i ett vattenfyllt badkar och försöka boota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guyver83:

@Puttefnasket:

Ouch :/, bara moderkortet eller allt annat på det också, så som processorn, cpu fläkt, ram minnen osv?

Kanske bara moderkortet men hur ska vi veta? Bara att testa.

Permalänk
Medlem

@WEBRUNNER: Tack för hjälpen, nu vet jag iaf vad jag måste göra. Får se vad som går att rädda. Lärt mig något nytt iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guyver83:

@WEBRUNNER: Tack för hjälpen, nu vet jag iaf vad jag måste göra. Får se vad som går att rädda. Lärt mig något nytt iaf

För att ge dig lite hopp i allt så brukar de "bara" vara moderkortet som tagit stryk.

Permalänk
Medlem