Omöjligt att göra minsta lilla överclock med detta?

Permalänk

Omöjligt att göra minsta lilla överclock med detta?

hej!

Börjar med detta CPU = Intel Core i5 4690k
Motherboard : B85M-E45 (MS-7817)

Vet att motherboardet är billigt men är det verkligen begrtänsat att ens kunna ändra Ram minnens mhz från 1333 till 1600 som dem ska gå i? Ändrar jag det står det bara fail overclocking press f1 to reset to default or f2 to go into bios,

Kan inte ändra något av Reference Clock alls.
Kan gå upp till x39 som "Turbo" boost tillåter mig att göra.

Vill gärna gå upp till 4ghz men den verkar vägra minsta lilla petande?

Nån som har något tips förutom att byta kortet?

Permalänk
Inaktiv

Ditt moderkort har ej upplåst multipel. Du behöver ett moderkort med Z97 chipset för överklockning av CPU. Däremot borde du kunna köra minnena i rätt hastighet då ditt moderkort har stöd för 1600MHz

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Ditt moderkort har ej upplåst multipel. Du behöver ett moderkort med Z97 chipset för överklockning av CPU. Däremot borde du kunna köra minnena i rätt hastighet då ditt moderkort har stöd för 1600MHz

Så fort jag ändrar enbart till 1600mhz står det failure

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Griffinsx:

Så fort jag ändrar enbart till 1600mhz står det failure

Har du kollat om det finns någon nyare version av bios? Vad har du för typ av ram minnen?

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Har du kollat om det finns någon nyare version av bios? Vad har du för typ av ram minnen?

Laddade in det nyaste igår med samma tanke.
Minnena är inge problem.

Men funderar på om Intel Extreme tuning utility kan ligga och blocka bios på något vis?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Griffinsx:

Laddade in det nyaste igår med samma tanke.
Minnena är inge problem.

Men funderar på om Intel Extreme tuning utility kan ligga och blocka bios på något vis?

https://www.msi.com/Motherboard/support/B85M-E45.html#support... kolla om dina minnen finns med där. Annars kan det vara anledningen till att de strular