Permalänk
Medlem

El tavla/register på papper.

Hej.

Känns dumt att skriva denna tråden, men.
Jag har sökt på google men hittar nog inte rätt sökord, jag har ett elskåp med massa snabbsäkringar. Dock spelar det ju ingen roll vilka säkringar man har. Men är ute efter att köpa en tavla/register till vilka rum etc. varje säkring går till. För att sätta på väggen bredvid säkringsskåpet.
Säljs det överallt, på clas ohlson tex? Eller var köper man det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Valfri ram + A4 utskrivet från t.ex. excel borde fungera utmärkt

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Hej.

Känns dumt att skriva denna tråden, men.
Jag har sökt på google men hittar nog inte rätt sökord, jag har ett elskåp med massa snabbsäkringar. Dock spelar det ju ingen roll vilka säkringar man har. Men är ute efter att köpa en tavla/register till vilka rum etc. varje säkring går till. För att sätta på väggen bredvid säkringsskåpet.
Säljs det överallt, på clas ohlson tex? Eller var köper man det?

Det där brukar elektrikern som gör installationen sköta om. Om han inte gjort det kan du ju göra en egen på ett vanligt papper. Det är ju inga konstiga saker. Det gäller bara att reda ut vilka saker som går på de olika säkringarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Det där brukar elektrikern som gör installationen sköta om. Om han inte gjort det kan du ju göra en egen på ett vanligt papper. Det är ju inga konstiga saker. Det gäller bara att reda ut vilka saker som går på de olika säkringarna.

Elektrikern har inte skött detta. Har bara 2 kladd papper till vilka rum det är kopplat. Jag har skrivare och kan ju köra ut det på papper men vill sätta upp något som ser hantverksmässigt gjort inom el. Inte någon ikea tavla, tack för förslaget ändå =).
Inga fler förslag på var man kan köpa det?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ok, tack.

Permalänk
Medlem

Här har du den som elektriker använder:
http://elbutik.se/product.html/anslagsram?category_id=1908

Men jag gjorde så att jag köpte en snygg ram, och sedan gjorde jag ett eget schema i Excel..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Här har du den som elektriker använder:
http://elbutik.se/product.html/anslagsram?category_id=1908

Men jag gjorde så att jag köpte en snygg ram, och sedan gjorde jag ett eget schema i Excel..

Var precis detta jag var ute efter, ska beställa.
Tackar!