(Star Citizen) Välkommen till Asgard Gaming!

Permalänk

(Star Citizen) Välkommen till Asgard Gaming!

Varför spela med Asgard, 7 anledningar:
- Vi har 18-års gräns
- Vi är med i Nordens största allians
- Vi har en stor flotta
- Vi är Sveriges störst organisation och har därför många möjligheter
- Vi har bra ledare
- Gemenskap är vår styrka
- Alla pratar svenska

ASGARD
Vi är en spelförening som nu har funnits mer än två år, och har varit med tidigt i Star Citizen utveckling. Vi har etablerat oss stark som community och stark som organisation inom Star Citizen. vilket är vårt huvudfokus. Som medlem kommer du alltid att ha en kamrat att spela med i Star Citizen. Det finns även möjligheten att träffa våra medlemmar i samband med evenemangen som dreamhack, lan, och middagar som Asgard ordnar under åren.

Ledare och möjligheter
Asgard är Sveriges största organisation på 226 medlemmar vilket ger oss förmågan att göra mycket på en gång. Vi har delat upp organisationen i fyra branscher och en ledare i varje branch. Branchledarna diskuterar tillsammans hur Asgard ska styras och utvecklas. I vår organisation kommer du få möjligheten att vara med att driva både dig själv och Asgard mot framgång, och det är upp till dig själv att välja din roll i vår organisation. Brancherna är Flotta, Ekonomi/Utveckling, Utforskning och Diplomati.

Nordens Största Allianse
Asgard har varit med och skapat en nordisk allians "Aurora Borealis" (norrsken), som består av Asgard (Sverige), Asgard Consortium (Norge) och Marskin Nyrkki (Finland). Både Asgard Consortium och Marskin Nyrkki är de största organisationerna i deras respektive land. Med denna allians så möjliggör vi förmågan att tillsammans kunna äga och försvara en rymdstation. Aurora Borealis utgör den enda nordiska alliansen och tillsammans växer vi oss starkare.

ASGARD CONSORTIUM - RSI
MARSKIN NYRKKI - RSI

Gemenskap är vår styrka
Du som vill bli ny medlem är välkommen in i vår Teamspeak och spela med oss. Genom Asgard får du lära känna många nya människor runt hela Sverige och i väntan på Star Citizen mättar vi vår hunger med andra spel som allt ifrån FPS till RTS och mycket annat. Gemenskapen har vi redan nu och som medlem kommer du vara en del av den.

Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
Hemsida: http://asgardgaming.se/
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

"Without victory, there can be no survival." - Admiral Ernst Bishop

- Admiral Bishop SQ42

Permalänk

Vi har sett detaljrikedom och i helhet ett mycket lovande spel. Gameplayen som har visats av Star Citizens patch 2.0 är minst sagt imponerande. Men den har känts långt borta, innan 2.0 skulle skulle vi få FPS modulen. Redan i mars ryktades det om att Star Citizens FPS skulle släppas. Men tyvärr blev vi besvikna. Senare i augusti fick vi ännu en gång förhoppningar om att FPS skulle släppas men ännu en gång blev vi besvikna. Väntan har varit lång, men nu har delarna börjat falla på plats och vi har nu fått vårt första smakprov med 2.0.

Med 2.0 kommer de första delarna av multi-crew där du och dina vänner kan tillsammans flyga ett skepp genom rymden för att söka äventyr. Delar av Star Marine är också med i uppdateringen och låter dig springa (eller sväva för den delen) runt i första personperspektiv och skjuta ner andra spelare i vad som beskrivs av utvecklarna som ett taktiskt FPS med influenser från spel som Rainbow Six och ARMA. Men nu ställer vi alla oss frågan, har väntan varit värt det, är Star Citizen patch 2.0 verkligen det som har utlovats? Om just du delar våran lust och nyfikenhet får du väldigt gärna spela med oss i Star Citizen!

Permalänk

Asgard Gaming finns denna helg på Dreamhack och visar upp Star citizen dogfighting modulen och simulator stolar från Esport united! Kom förbi och testa stolarna,dogfighting modulen och få veta lite mera om våran förening!

Plats B05:06

Update:
Då var Dreamhack summer avklarat och det gick suvuränt! Var någon här och testade star citizen och våran simulator?

Lite bilder finns på våran twitter : https://twitter.com/AsgardGamingHQ

Bilder från Dreamhack Summer 2016

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sen vi uppdaterade denna tråden. Gör ett försök ^_^

För er star citizen sugna så jobbar RSI förbrilt på att försöka få ut ett bättre system för att kunna joina ihop. Dock en bit kvar. Sen smäller det på allvar. Vi tränar för tillfället enbart i den vanliga AC pga detta. Vi var på DH Vinter men denna gången hade vi inga montrar. Vi kommer satsa på DH summer för er som är sugna att testa lira med HOTAS med tillbehör.

Sen har vår spelförening satsat på Navel action där vi skapat en organisation för de som är båtsugna. Givetvis kör vi Svea rike

Vi har skapat en lol-grupp som kommer spela hardcore.

Vi har några CS-spelare som lirar aktivt.

Sen har vi Arma 3. Behöver jag säga mer

Vi har en egen Space-engineers server för de som vill lira.

Vi lirar även Life is feudal.

Vi har många järn i elden då vår organisation satsar på ett brett spelutbud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

CIG (Cloud Imperium Games) har nu släppt PTU (Public Test Universe) för pact 2.2 till det kommande MMOet Star citizen. I 2.2 kan nu änns handlingar få konsekvenser. Om du som spelaren skulle skjuta någon i bevakad rymd. Blir du klassad som en brottsling vilket gör det möjligt för andar spelare att skjuta dig med lagen på deras sida.

Vad som också är nytt är att man äntligen kan flyga det eftertraktade jakt skeppet Sabre, som beskrivits kort på följande sätt. "Utformad för att vara en snabb svar är Sabre mer än kapabla att etablera dominans för ett obegränsat antal stridsscenarier."

Sist, men absolut inte minst, har en förbättrad partie system kommit Vilket gör det mycket lättare att tillsammans komman in på samma server!

Visa signatur

Leaders för den svenska organisationen Asgard:

Asgards Discord: https://discord.gg/zs5humSzF7

Permalänk

Patch 2.2 har släppts till Star Citizen för alla backers. Några av de stora uppdateringarna inom denna patch är att de har ökat antal spelare och skepp som kan vara inne på servern, från 16 till 24 skepp per instans.

Ett förbättrat party-system har lagts till. Om man har gjort en grupp på några personer försöker systemet leta efter en server som hela gruppen kan få plats på. Betydligt bättre än förr då man fick kämpa lite för att komma på samma server.

Sabern (The Potato) är flyg redo både i Arena Commander och Crusader
Xi'an Khartu-Al är hangar redo.

Hastigheterna (SCM och Cruise speeds) på skeppen har blivit balanserade.

SCM (Stridshastighet) har ökats på Retaliator, Gladius, Freelancer, Gladiator, Vanguard Warden, F7A Hornet, F7C Hornet, F7C-S Ghost, F7C-R Tracker, Mustang (alla), Vanduul Glaive, P-52 Merlin, Vanduul Scythe , M50 Interceptor och 350R.
SCM (Stridshastighet) har minskat för Aurora (alla), Cutlass Black, Avenger (alla), F7C-M Super Hornet, 325a. 315p och 300i.

Cruisehastigheten har ökat för Aurora LN, Aurora CL, Aurora LX, 325a, 315p och 350r
Cruisehastigheten har minskat för Constellation Andromeda, Freelancer, Gladiator, Aurora ES, Aurora MR, Cutlass Black, Avenger (alla), Vanguard Warden, Hornet (alla), Mustang (alla), Vanduul Glaive, 300i, P-52 Merlin, Vanduul Scythe, Gladius och M50 Interceptor.

Ett prisjägarsystem har lagt till i denna patch. Detta system gör att om man dödar en spelare ger det en nivå av brottslighet, upp till nivå fem. Vid nivå fem kommer ett globalt uppdrag att skapas för att bekämpa den specifika brottslingen. Som brottsling får man tillägg på sin respawn på 30 sekunder per nivå, upp till nivå fyra på 2 minuter. Om man dör och har samlat på sig fem nivåer blir man kickad ifrån servern, denna funktion har RSI förklarat som ett test för serverhantering. Mer information finns att läsa på RSI.

Det finns mycket mera uppdateringar, mer finns att läsa på RSI hemsida:
https://robertsspaceindustries.com/comm-link//15211-Star-Citi...

Nyheter till Star Citizen Alpha 2.2

Permalänk

Vi är ute och åker som en del av en undersökningsgrupp för gruvdriften och kommer på ett asteroidbälte. Vi åker närmare för att undersöka hur det ser ut, samtidigt som vi försöker påminna varandra att pirater och vanduuls kan finnas bakom varje asteroid. Vi kommer närmare och närmare samtidigt som vi kollar varandras ryggar och håller ögonen öppna för plötsliga anfall. Plötsligt hittar vi en intressant asteroid i lämplig storlek, vi landar skeppet, hoppar ut för att påbörja utforska området...

Man undrar hur stora dessa stenar kan bli i rymden egentligen, det är en häftig upplevelse.

Permalänk

Min flygstol för Star Citizent

Här är min flygstol som jag har byggt ihop och moddat samt sätt dit några paneler från Saitek!

Vänster sida:

Så har jag plats för paneler framför X55 där jag kan ha två instrument panel och montera på två ovanför med så det blir fyra st!

Om jag får dom att fungera till Star Citizent så kommer det blir några små skärmar till där jag ska se mina vapen, status på skeppet, radar, osv
Panelerna på sidan ska styra skeppets funktioner som inte får plats på X55!

Höger:

Sidan av höger och samma utförande på vänster:

Så det finns plats för fler paneler!

Är höj och sänk bar och justera fram och bak!

Har en USB hubb under och koppla in alla sladdar in i hubben!

Permalänk

@Blackguard:

Tjaa du har det bra du icE, själv får man inte ha något sådant för damen... "Det passar inte in på skrivbordet"

Permalänk

Asgard in space!

Sabre exploderar å bitarna som är kvar ser du här:

Permalänk
Medlem

@Blackguard: När det gäller Joystick vs mouse and keyboard. Så står jag hittills på mouse and keyboard sida, Då man har väldigt imponerande kontroll med joystick över skeppet. Så finner jag mig alltid saknade av prestationen när man siktar med en datormus. Jag vill spela med det kontroller som visar vara sig bäst

Visa signatur

Leaders för den svenska organisationen Asgard:

Asgards Discord: https://discord.gg/zs5humSzF7

Permalänk
Skrivet av zemion:

@gbg_icE: När det gäller Joystick vs mouse and keyboard. Så står jag hittills på mouse and keyboard sida, Då man har väldigt imponerande kontroll med joystick över skeppet. Så finner jag mig alltid saknade av prestationen när man siktar med en datormus. Jag vill spela med det kontroller som visar vara sig bäst

Jag personligen föredrar Joystick då jag vill ha det så realistisk som möjligt och man får bättre spel känsla med! Att inte behöva använda keyboard alls är mitt mål! Därför jag använder mig av G13 för att fylla ut dom knappar som man måste använda sig av i ex FPS delen.

För mig så är jag van använda joystick och kan inte tänka mig använda någon annat då jag är inkörd sedan länge och tycker jag har bättre kontroll!

Permalänk
Medlem

Har de släppt persistent universe än? köpte ett skepp 2013, har dock legat i träda sen dess. Vad är nytt? Någon skarp release på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Har de släppt persistent universe än? köpte ett skepp 2013, har dock legat i träda sen dess. Vad är nytt? Någon skarp release på g?

Nja, mer ett SK baby-PU för max 24 st skepp, men man kan vara fler personer inne på servern. Det finns några multicrew skepp ute som man kan köra tillsammans med andra, dvs nån som sköter styrningen av skeppet, nån som flyttar energi mellan sköldar-vapen-hastighet, turret-gunners m.m. finns några stycken platser att besöka. Det är ett helt system vis namnet STANTON som man är i och kan besöka alla platserna i det systemet. Det är i grund och botten ren och skär pvp i dagsläget med några få pve-aspekter. Roligt dock med vänner ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Skrivet av Nikodemous:

Nja, mer ett SK baby-PU för max 24 st skepp, men man kan vara fler personer inne på servern. Det finns några multicrew skepp ute som man kan köra tillsammans med andra, dvs nån som sköter styrningen av skeppet, nån som flyttar energi mellan sköldar-vapen-hastighet, turret-gunners m.m. finns några stycken platser att besöka. Det är ett helt system vis namnet STANTON som man är i och kan besöka alla platserna i det systemet. Det är i grund och botten ren och skär pvp i dagsläget med några få pve-aspekter. Roligt dock med vänner ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

För en begränsad tid så kan man nu prova alla skeppen som har går att använda, gäller fram till den 20:e mars. Passa på att prova när ni har chansen Ses i the verse

RSI skriver:
"Fly every ship for free!
Did that get your attention? For a limited time, come test fly every flyable ship for free until March 20th, including limited edition ships like the Mustang Omega and Vanduul Scythe. For details visit the RSI website link below.
"

RSI - Roundup: Free Fly, 2.2.2 Patch and Other Updates!

Flygbara skepp:
300i serie: 315P, 325A, 350R
Aurora Serie: Aurora MR, Aurora CL, Aurora LN, Aurora LX
Avenger serie: Avenger Stalker, Avenger Titan, Avenger Warlock
Hornet serie: Hornet F7A, Hornet F7C, Hornet Ghost F7C-S, Hornet Tracker F7C-R, Super Hornet F7C-M
Mustang serie: Mustang Alpha, Mustang Beta, Mustang Gamma, Mustang Delta, Mustang Omega
Gladiator
Gladius
M50
P-52 Merlin
Cutlass Black
Sabre
Vanduul Glaive
Vanduul Scythe
Vanguard Warden
Retaliator
Constellation Andromeda
Freelancer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zemion:

@Blackguard: När det gäller Joystick vs mouse and keyboard. Så står jag hittills på mouse and keyboard sida, Då man har väldigt imponerande kontroll med joystick över skeppet. Så finner jag mig alltid saknade av prestationen när man siktar med en datormus. Jag vill spela med det kontroller som visar vara sig bäst

När det gäller strid så har man lite mera precision när man använder vapnen kanske, gimble vapnen fungerar betydligt bättre med tangetbord och mus än vad det gör med joystick. Men tror att det är en vanesak, själv har man spelet sen datorspelens begynnelse med tangetbord och mus och aldrig lagt ned tid för att lära sig att spela med en HOTAS (Joystick och Throttle) förrns nu. Men under de två månaderna man har lärt sig spela med det så blir man bättre och har en mera mjuka flygkänsla.

Hur de ska lösa gimble weapons i framtiden för joysticks tog de upp på en livestream i vintras, ett förslag var att försöka sätta en trackball på själva joysticken. Kanske fungerar kanske inte, vi får se vad Saitek och Thrustmaster tar fram.

Skrivet av Blackguard:

Jag personligen föredrar Joystick då jag vill ha det så realistisk som möjligt och man får bättre spel känsla med! Att inte behöva använda keyboard alls är mitt mål! Därför jag använder mig av G13 för att fylla ut dom knappar som man måste använda sig av i ex FPS delen.

För mig så är jag van använda joystick och kan inte tänka mig använda någon annat då jag är inkörd sedan länge och tycker jag har bättre kontroll!

Inne på lite samma som gbg_icE är, känslan för mig är viktig. Det ska både vara en utmaning och vara roligt att spela, och genom att man försöker lära sig att spela med en HOTAS så ger det mig en utmaning samtidigt som det är roligt. Det ger också en större inlevelse att se sin egen karaktär i spelet göra "samma", med någon halv sekund fördröjning, rörelse. Ökar man hastigheten med hjälp utav throttlen så gör personen också det i spelet, svänger man med joysticken kraftigt åt höger så gör personen det i spelet också.

Jag kommer förmodligen köra med Joystick i Star Citizen, om det gör mig till en sämre stridspilot må det så vara. Jag kommer fortfarande ha roligt och njuta av varenda sekund

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr det dom är det ända stora problemet jag ser i star citizen. Att man ska behöva välja på competetive eller känsla. Felet dom gjorde var att dom gjorde musen för bra. Istället skulle dom programmerat den som en joystick där man måste dra tillbaka musen över centrum för att kunna svänga åt andra hållet. Nu är det lite försent och folk kommer bli förbannade hur man än gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Ser jättecoolt ut, synd bara att det inte finns något spel ännu. Börjar bli ganska bitter då man varit backer i 3 år snart och ideligen blivit lovad guld och gröna skogar men det enda jag har är några rymdskepp som tydligen kommer att ta år innan dom är färdiga enligt senaste info från developers som sa att idris är "many many many months away". Det finns inget spel idag, det finns ingen progression i den lilla lilla techdemo man kan spela och definitivt inget permanent att spela för. Innan spelet släpps i ett sådant stadie att man kan trada, minea, och göra uppdrag för permanent in game valuta ser jag ingen anledning att spela det. Tråkigt men sant och mina förhoppningar sjunker för varje missad deadline stadigt mot 0.

Permalänk

gimble vapnen kan man ju koppla till VoiceAttack liksom vissa funktioner i skeppet med om man vill det...

Sedan så kommer jag testa att köra med FaceTeackNoIR längre fram och se vilka fördelar det också kan ge i en cockpit! Vilket man också kan koppla till gimble vapen med.. bara kolla och sedan markera mål och låsa med VoiceAttack alt med joystick!

Får se vilket det blir å kanske blir båda funktioner med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Ser jättecoolt ut, synd bara att det inte finns något spel ännu. Börjar bli ganska bitter då man varit backer i 3 år snart och ideligen blivit lovad guld och gröna skogar men det enda jag har är några rymdskepp som tydligen kommer att ta år innan dom är färdiga enligt senaste info från developers som sa att idris är "many many many months away". Det finns inget spel idag, det finns ingen progression i den lilla lilla techdemo man kan spela och definitivt inget permanent att spela för. Innan spelet släpps i ett sådant stadie att man kan trada, minea, och göra uppdrag för permanent in game valuta ser jag ingen anledning att spela det. Tråkigt men sant och mina förhoppningar sjunker för varje missad deadline stadigt mot 0.

Jag kan förstå att man börjar tvivla på grund ut av att detta projekt tar väldigt lång tid. Dom släppte inte det långt efter väntade Star Marine när dom skulle och inte häller 2.0. Vid dom tillfällena har jag också tvivlat på detta projekt. Men när dom väl släppte 2.0 den 12 December 2015. Bevisade dom sitt koncept. Star Citizen är möjligt

Som du säger finns inte allt det som vi väntar oss i spelet ännu. Nästa alla är överens om att utvecklingen inte har varit perfekt och det kommer den inte vara framöver häller. Men jag har aldrig sätt ett företag som har varit så måna om att ge ut information och har ett så starkt community som våga tro på en vision som Star Citizen. Om någon har chansen att göra detta spel så är det CIG. Och det börjar se ljusare ut, utvecklingen har tagit mer fart. Dom släpper nu en ny patch ungefär varje månad, och vi är idag upp på version 2.2.2. Det kommer fortfarande ta tid och säkert en del hinder på vägen men vi kommer att ha vårat spel det handlar bara om tålamod.

MVH Zemion

Visa signatur

Leaders för den svenska organisationen Asgard:

Asgards Discord: https://discord.gg/zs5humSzF7

Permalänk

Jaa när S42 kommer så inkluderar det ju Idris samt på Endeavor då spelet kommer utspela sig på dessa två skepp fast vilken modell av Endeavor samt moduler fick jag aldrig reda på!
(Då jag pratade med en av som jobbar med S42 när vi spelade tillsammans)

Permalänk
Medlem

På tal om SQ42, nuvarande dom tydligen ändrat reellt i tidslinjen. Förut var det att SQ42 skulle vara ca 100 år innan PU. Inatt kom ny information att SQ42 skall utspela sej 2942, dvs 4-5 år sen. Lite skillnad får man väl säga. Varför är detta intressant? Jo, för från första början skulle man spela nån avlägsen släkting till han man var i SQ42. Nu kanske man är en och samma person ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Andy Serkis (Gollum) spelar vanduul i Sq42.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

En guidad tur på MISC Starfarern, som kommer bli hangar ready inom en väldigt snar framtid.

"The Starfarer differs from traditional bulk freighters in one key way: it is a dedicated fuel platform. The Starfarer is designed not only to load, store and protect fuel stasis units, it is designed to take in spaceborne hydrogen and then refine it for use without landing. The Starfarer can be used to ferry traditional bulk cargo pods (see diagram) but in such cases the fuel refining equipment would be useless. This equipment is modular and can be swapped out for another mission package for dry operations!"

ATV Ship Shape: The Starfarer

Permalänk

@crydaz:
Som jag har modifierat och förstärkt och byggt om då från början så är det bara små hållare för endast flygjoysticken då jag både vill kunna ha mus och spak samtidigt! och att kunna fästa olika konsoler på!

Det är en playseat stol då jag persoligen tycker dom är sköna och jag kan sitta i dom hur längre som helst utan att bli trött i kroppen!

På golvet har jag en Pro Flight™ Combat Rudder Pedals (Vilket inte gör så nytta till Star Citizen men bra för vanliga flygsimulator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackguard:

@crydaz:
Som jag har modifierat och förstärkt och byggt om då från början så är det bara små hållare för endast flygjoysticken då jag både vill kunna ha mus och spak samtidigt! och att kunna fästa olika konsoler på!

Det är en playseat stol då jag persoligen tycker dom är sköna och jag kan sitta i dom hur längre som helst utan att bli trött i kroppen!

På golvet har jag en Pro Flight™ Combat Rudder Pedals (Vilket inte gör så nytta till Star Citizen men bra för vanliga flygsimulator)

Hur fungerar det med pedalerna, känns det naturligt när man sitter och spelar? Vissa joystick har inte twist funktionen, så då måste man på ett annat sätt sätta in "roll". Har sätt att vissa har satt den på en av hattknapparna på joysticken eller på throttlen.

Min uppsättning kanske inte är lika engagerad som gbg_icEs Tröttnade på att joytsticken och throttlen gled på bordet när det blev lite mera action och snabba rörelser, så skruvade fast dem i en MDF-skiva. Får se om man gör det lite snyggare i framtiden, men för tillfället fungerar det.

Permalänk

@Almblad: När du är van att hantera pedalerna så tycker jag det är fördel då du enkelt kan "rolla" när du blir beskjuten samtidigt som du svänger/höjer/sänker m.m

Plus att mina har två olika lägen med! Kan ha turbo å broms funktion med om du vill ha det!

Permalänk
Medlem

Vad häftigt någon som har lyckas flyga en Starfarer! Starfarer är 100m och 45m bred och är nu star citizen största flygbara skepp (inofficiell då detta är en bug)

Visa signatur

Leaders för den svenska organisationen Asgard:

Asgards Discord: https://discord.gg/zs5humSzF7

Permalänk

Jag själv väntar jag på STARFARER GEMINI som är militär varianten!

STARFARER
The Starfarer differs from traditional bulk freighters in one key way: it is a dedicated fuel platform. The Starfarer is designed not only to load, store and protect fuel stasis units, it is designed to take in spaceborne hydrogen and then refine it for use without landing. The Starfarer can be used to ferry traditional bulk cargo pods (see diagram) but in such cases the fuel refining equipment would be useless. This equipment is modular and can be swapped out for another mission package for dry operations!

Focus:Transport

Length:90 meters

Mass:350,000 Kg

Max Crew:7 persons

Cargo Capacity:3321

THE STARFARER GEMINI
The United Empire of Earth military uses an adapted ‘rough and tumble’ variant of the Starfarer for their front line operations. The G2M Gemini, more commonly the Starfarer Gemini or ‘Star G,’ trades some cargo capacity and maneuverability in exchange for reinforced armor, increased shielding, more powerful engines and stronger versions of the three manned turrets. The Gemini also includes an optional missile pod, which can be swapped for the fuel intake unit on the ship’s nose (see below for details.) Missile pods can be mounted to either Starfarer variant.

Focus:Military Transport

Length:90 meters

Mass:350,000 Kg

Max Crew:7 persons

Cargo Capacity:2488

Permalänk

Några bilder från Starfarer!