Inget win 10 stöd för P8P67 Deluxe?

Permalänk
Medlem

Inget win 10 stöd för P8P67 Deluxe?

Funderade på att uppdatera till win 10 inom en nära framtid, och började leta drivrutiner etc. för mina olika komponenter.
Jag blev lite förvånad när jag inte kunde hitta drivrutiner till mitt moderkort.

Finns det några planer på att ta fram drivrutiner för P8P67 Deluxe?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

@frankof: generellt sett så fingerar drivrutiner för win7 / win8 även för win 10. Jag har ännu inte träffat på någon hårdvara som inte stöds av Win 10 (även om det med största sannolikhet finns).

Jag tror inte du behöver vara orolig utan det är bara att uppdatera.

Erik

Permalänk

P67 är ju ett intel chipset och brukar för det mesta finnas stöd för direkt i installationen.

även äldre realtek ljud/lan kretsar brukar kunna installeras direkt med windows 10 installationen om du har en skiva/usb med en fullversion iaf.

många datorer jag kört in win10 på har jag inte behövt köra in en enda drivrutin utan de har installerat den senaste direkt vid installationen eller efteråt via windows update.

men har du något som strular kan du ju alltid kolla intel hemsida för drivrutiner till intel p67 chipset/sata-kontrollern.

eller realteks hemsida efter ljud/lan drivrutiner

du har ett Realtek 8111E chip på landelen och Realtek ALC 892 ljudchip

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har det moderkortet och Windows 10 funkar hur bra som helst. Du behöver inte installera några drivrutiner för chipset, ljud etc.

Permalänk
Medlem

Det är antagligen jag som är gammalmodig, windows nativa stöd för hårdvara bukar(ade) vara lite sisådär.

Tack för input.

Nu återstår det att se om creative och logitech håller vad dom lovar
(g15 v1, mx 518 och x-fi fatal1ty, snart en retro pc )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds