Permalänk
Medlem

Skärm för kontor

Hej,

Jag jobbar som IT-tekniker på ett medelstort bolag.

Vi har under en längre tid kört Dell u2412m som standard skärm. Det är en skärm som har varit och är fortfarande väldigt uppskattad tack vare sin höjd (16:10) och relativt behagliga skärm-panel. Vi har som standard alltid två skärmar.

Nu ska vi göra en ny stororder på skärmar och jag är lite kluven ifall vi ska beställa in fler Dell u2412m eller ifall vi ska kolla på andra alternativ. Som tekniknörd så känns det tråkigt att fortsätta med en så pass gammal modell, men jag har samtidigt inte hittat någon tillräckligt bra motiv för att motivera en nya modell.

Finns det någon som lever i liknande scenarier och kan hjälpa mig i min tankeprocess?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är ju ergonomin, och då både justeringsmöjligheter och stabilitet där Dell generellt är bra, men även flimmer.

Jag tror inte u2412m har flimmerfri bakgrundsbelysning. Det är väl det enda som egentligen hänt på senare år för kontorsskärmar såvitt jag vet. Så hade jag varit du hade jag tittat på motsvarande skärm utan pwm-modulerad belysning.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII