Permalänk
Medlem

Väder i Thailand i juni

Tja

Ska till Thailand i juni och vet att det är deras regnperiod då. Men vill veta hur mycket regnar det och hur varmt är det under juni månad. Så blir tacksam för alla svar ifrån folk som har varit där i juni månad.

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Det är dag till dag. Kan regna 5 dagar i sträck. Kan vara mulet i 5 dagar. Kan vara sol i 5 dagar. Man vet aldrig. Men regn bör du få uppleva.
Temperaturen skiljer sig inte något nämnvärt sett över hela året. 28-30 grader.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det är bättre att hålla sig på östra sidan, koh samui, koh pangan tex, va där sommartid för 3 år sedan typ, va nog bara ett riktigt rejält regn som kom nattetid, annars kunde det komma någon skur här och var, men i övärlden växlar vädret snabbt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det kan vara fint väder, det kan vara dåligt väder, som i Sverige typ.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag var där för typ 7 år sen, åkte dit i slutet på maj och var där en månad. Vi hade regn 2-3 dagar. Det varierar ju såklart, men du ska veta att det är jävligt fuktigt.
Varmt som tusan, och fuktigt.
Men det var härligt hursom, har du tur så slipper du regn för det mesta

Permalänk
Medlem

Enligt min erfarenhet är det ofta så att när det väl regnar så regnar det rejält, fast många gånger är det bara någon timme åt gången. Antingen regnar det rejält på natten eller så kommer det en tung skur på en enstaka timme eller två någon gång på eftermiddagen. Det är ganska sällan det öser ned dagarna i ända.

Permalänk
Medlem

Men det är inte så att man kommer bli besviken för man åker dit i juni? För sist jag va där va 2009 i november månad så ja då hade vi Soligt hela tiden förutom en dag då det bara öste ner

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Men det är inte så att man kommer bli besviken för man åker dit i juni? För sist jag va där va 2009 i november månad så ja då hade vi Soligt hela tiden förutom en dag då det bara öste ner

Var på Phuket i början av november 2015, regnade varje dag förutom sista 4 dagarna (var där i ca 2 veckor), så det är inga garantier, denna sidan visar hur vädret brukar vara: http://www.holiday-weather.com/phuket/averages/june (pejla in på ditt resmål)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Men det är inte så att man kommer bli besviken för man åker dit i juni? För sist jag va där va 2009 i november månad så ja då hade vi Soligt hela tiden förutom en dag då det bara öste ner

Av vilken anledning vill du åka till just Thailand? Om det är för sol och bad finns det många ställen närmare som är betydligt mer solsäkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

Det är dag till dag. Kan regna 5 dagar i sträck. Kan vara mulet i 5 dagar. Kan vara sol i 5 dagar. Man vet aldrig. Men regn bör du få uppleva.
Temperaturen skiljer sig inte något nämnvärt sett över hela året. 28-30 grader.

Temperaturen där är varierande än du tror, sen beror det också på var i Thailand man är. I norra Thailand kan det vara så svalt som 15 på morgon och nåt år var det ännu kallare så några t.om. frös ihjäl. I södra Thailand kan det vara 40+ grader i mars/april. Jag är där ofta pga att min fru är därifrån och då åker vi oftast på hösten då vi inte åker främst för att sola/bada utan andra orsaker men ska man ha sol och lagom värme så ska man åka i december/januari.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Av vilken anledning vill du åka till just Thailand? Om det är för sol och bad finns det många ställen närmare som är betydligt mer solsäkert.

Av anledningen till att min polare ska gifta sig. Därför blir det Thailand i juni

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Av anledningen till att min polare ska gifta sig. Därför blir det Thailand i juni

Kul! Då är det kanske inte läge att åka till något annat ställe