Någon som handlat från denna nätbutik?

Permalänk
Medlem

Någon som handlat från denna nätbutik?

Hejsan,

Någon som handlat ifrån http://www.rbnoo.com/ tidigare?
Verkar tydligen ha en super rea på solglasögon men hemsidan ser lite "fake" ut.. Scam sida eller inte?
Kollat runt på google och får lite olika svar..

Permalänk
Inaktiv

@Hagge: 200 spänn för rayban låter otroligt billigt. Jag hade inte tagit chansen. Låter det för bra, är det oftast inte bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

@Hagge: 200 spänn för rayban låter otroligt billigt. Jag hade inte tagit chansen. Låter det för bra, är det oftast inte bra

Jo jag vet, men jag är inte orolig för att inte få glasögonen.. egentligen.. 200 spänn är inte direkt mkt.. en risk på 200 kan man ta.
Är mer orolig ifall det är kopior eller äkta.

Då kopior oftast skadar ögonen mer än vad dem skyddar då UV filtret oftast suger i dem..

Och som sagt, vet att priset är fööööör bra.. men om det är en 1 day only thing.. så kanske.. Såg annonsen i Facebook där det stod att dem hade utförsäljning. Vet dock inte varför, kanske konkurs tänkte jag ..

Permalänk
Hedersmedlem

80-90% på Rayban låter ju lite väl bra, troligen scam eller kopior. Dessutom saknas det företagsinformation, kontaktuppgifter osv. Företaget ligger i Kina btw.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har du hittat dem via något inlägg där något har blivit taggad i på en bild? Isåfall kan du räkna med att det du beställer inte är det samma som har lovats ut, eller att du ens får hem det. När man tillochmed söker på hemsidan på Google är ju 80% av resultaten något med Scam i namnet, Scamadvisor, Scamnor osv. Skulle inte köpa något därifrån.

Permalänk
Medlem

Mitt AV blockerar denna sida PGA suspekta script, så skulle nog vara lite försiktig..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Sidan är registrerad av någon snubbe i Kina, genom en registrator känd för scams. Sidan hävdar också att den är en officiell Ray-Ban sida, vilket ju är tydligt att den inte är. Så det är en solklar scam.

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara en scam.
Men det är högst troligen billiga kina kopior som även skickas ifrån kina så en leverans tid på 2-8 veckor får man räkna med plus risken att åka på tull/moms/deklareringsavgift och enbart avgifetn ligger mellan 100-300 beroende på fraktbolag som använts.

Sen då det högst troligen är kopior så kan tullen beslagta och förveka dom (dvs förstöra) med anledningen att dom är kopior om dom vill/märker att det är kopior.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Har du hittat dem via något inlägg där något har blivit taggad i på en bild? Isåfall kan du räkna med att det du beställer inte är det samma som har lovats ut, eller att du ens får hem det. När man tillochmed söker på hemsidan på Google är ju 80% av resultaten något med Scam i namnet, Scamadvisor, Scamnor osv. Skulle inte köpa något därifrån.

Det var någon i min vänlista som hade delat inlägget.. från butikens facebook sida.. men jo, såg att det var rätt så mycket bedrägeri varningar, men som sagt.. vart värt o fråga ifall någon hade köpt ifrån dem tidigare men aja, blev inget ändå

Permalänk
Medlem

Anti-Malwares webbskydd påvisar även att domänen är skadlig så att ni vet om det.

Permalänk
Medlem

Snyggt att de har en "Verified by Verisign", bland flera, som för det första bara är en bild på deras hemsida och för det andra så har de inte ens HTTPS över huvud taget. Går man vidare i orderprocessen så vill de dessutom att man ska mata in sin kortinformation i ett formulär som skickar informationen okrypterat över internet.

Det där ser ut att vara ett jättebra sätt att få sitt kort kapat. Att du skulle spendera 200:- i onödan kan bli dina minsta problem.

Permalänk
Skrivet av jeeq:

Anti-Malwares webbskydd påvisar även att domänen är skadlig så att ni vet om det.

Avast sa också att den var opålitlig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows