30 FPS i spel efter senaste nvidia updatering

Permalänk
Medlem

30 FPS i spel efter senaste nvidia updatering

Någon som kan hjälpa mig?

Har gtx 660 TI, i7-2600, 16gb ram

har lirat dota2, csgo och h1z1 med 100-300 fps, nu är det nåt som hänt när jag updaterade till senaste geforce drivisarna idag. Ligger runt 30-40 fps

Visa signatur

Progamer

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av actiwe:

Någon som kan hjälpa mig?

När du skapar en sån här tråd är det alldeles vitalt att ge så mycket specs som möjligt. Här finns bokstavligen ingenting att gå på (om man inte råkar ha haft exakt samma problem själv).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Redigerade mitt inlägg

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

@Alling: Redigerade mitt inlägg

Börja med att göra en ominstallation av drivrutinerna men istället för expressinstallation, väl det andra alternativet och bocka för "Ren installation".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av actiwe:

@Alling: Redigerade mitt inlägg

Vilket OS har du?
Vilken version av drivrutinerna har du uppdaterat till?

Förvånar mig lite att du som har varit medlem sedan 2007 inte är bekant med vikten av uttömmande teknisk information i supporttrådar.

Rensade du de gamla drivrutinerna med DDU först?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

@Alling: Redigerade mitt inlägg

Det rådet hysteri på detta forum om speccs. Även om det hade varit för att måla om ditt chassi så hade första inlägget varit "hur ska vi kunna hjälpa dig utan speccs?".

Med det sagt... Har du testat någon äldre drivrutin än den nya?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alling:

Rensade du de gamla drivrutinerna med DDU först?

Det är väl ändå lite overkill för en drivrutins-uppdatering på ett och samma grafikkort?
Men bockade du i "Clean install/Ren installation" när du installerade drivrutinen däremot? @actiwe

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Första åtgärd vore väl att prova med de gamla drivrutinerna igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Problemet kvarstår efter att jag gjorde en ny clean install, är jag i tex. loading screenen på h1z1 så direkt när jag kommer ut i spelet så får jag 10 fps och det funkar att tabba ut och tabba in till spelet igen så får jag 100+ fps, detsamma gäller andra spel vid loading screens och liknande

Visa signatur

Progamer