Vilken telefon rekommenderar ni ?

Permalänk

Vilken telefon rekommenderar ni ?

Hej,

Vilken telefon skulle ni rekommendera av android telefonerna med bra kamera och bra batteritid ?

Beskriv gärna varför ni tycker det.

Svårt för att välja.

/force

Permalänk
Medlem

Har en Galaxy S6. Är nöjd. Utmärkt kamera, framför allt med möjligheten att filma i 1080/60p. Batteritid som alla andra telefoner, dvs räcker en dag. Laddas dock upp snabbt.
Överlägsen skärm och med denna version av Galaxy kan du avinstallera majoriteten av allt bloatware from Samsung. Därtill håller den bra. Men jag hade väntat och köpt S7an som kommer strax. Ska själv uppgradera till den när den släpps.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Kör på en Sony Xperia Z5. Bästa telefon jag haft. Skarp kamera, bra layout och gränssnitt samt bra batteri. Vid normal användning, lite musik, Youtube, surfa och ta bilder så håller mitt batteri nästan två dagar.
Supernöjd och kan rekommendera den.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

lg g4, grym batteritid och kamera. skaffade den dock inte utan vart en iphone

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Personligen har jag sedan en vecka tillbaka "köpt" en S7 edge via Telenor... Blir ett byte ifrån Apple som jag haft de senaste 7 åren samt till Telenor som jag tyckt illa om. Men fick en schysst deal när jag ringde dit. 550~kr i månaden för telefon + telenor Change (får byta telefon 1gång per år gratis) med 12gb surf. Samt 2 månader gratis abonnemang eftersom att jag hänvisade till att man på Elgiganten får med en Harman Kardon Onyx om man köper Telenor där (dock ingår inte Change ifrån Elgiganten)
Får med en samsung gear VR oavsett leverantör då den dealen kommer ifrån Samsung vid förbokning.
Enligt mig en bra deal, får hoppas att de är bra när man väl får den också!
Verkar iaf vara en riktigt schysst telefon och en riktig skönhet att titta på!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk

Här ni någon koll på kameramobiler. Min tjej skall köpa en ny hon har idag en samsung g s4 zoom och är nöjd förutom batteritiden men det är tydligen dålig batteritid med kameramobiler. Men nu skall hon köpa en ny och vet inte vilken, kollade precis på samsung g k zoom men det var ingen större skillnad på den och s4 zoom.

Kom gärna med tips

Permalänk
Medlem

Förmodligen den bästa kameratelefonen om kameran är viktigast:http://www.cyberphoto.se/info.php?article=dmc-cm1, riktig sensor o bra optik, dock ingen optiskt zoom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Förmodligen den bästa kameratelefonen om kameran är viktigast:http://www.cyberphoto.se/info.php?article=dmc-cm1, riktig sensor o bra optik, dock ingen optiskt zoom.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns inte som om dom har optisk zoom på den kameran eller ?

Permalänk
Medlem

Du bör vänta ett tag till för att alla tillverkar kommer strax ut med sina nya modeller.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Känns inte som om dom har optisk zoom på den kameran eller ?

Nej, den har inte optisk zoom, och objektivet ligger på 24mm. Bra kamera för väldigt mycket, speciellt med filmning i 4k. Sen har du ju högkvalitativa 20Mp vilket innebär att du kan zooma till 100mm och fortfarande ha 4k upplösning på dina bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Känns inte som om dom har optisk zoom på den kameran eller ?

Nej och det skrev jag också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar nästan alltid vanilla Android, dvs Nexus serien eller Motorola telefoner. Nexus 6P är väldigt bra. Har en bra kamera o batteri också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

iPhone 6s. Men bara för att jag kör Apple tv, iPad, MacBook och hackintosh på min PC.

Hade nog köpt en samsung s7 om jag inte var så inbakad i Apple calzonen

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Känns inte som om dom har optisk zoom på den kameran eller ?

Kolla gärna testvideon på Cyberphoto, sensorn är 7ggr större än i en normal mobil, går inte att jämföra Panasonicen mot en vanlig mobil kamera en helt annan division.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ca när släpps dom nya telefonmodellerna ?

Permalänk
Medlem

Jag kommer ge ett alternativt tips.

Om kameran är det viktigaste men vill ha både kamera och smartphone i samma paket hade jag rekommenderat att kolla på någon sådan här lösning: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2173741

Jag har en själv och den är hur bra som helst. 10x optisk zoom så man kan dra på rätt långt.

Ska man gå upp i klasserna och kunna rent av välja objektiv helt själv. slå på ett 24x optiskzoom på den t.ex så finns det : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787932 (Notera att den jag länkar kommer helt utan objektiv.)

De är enkla att använda bara håll kameran nära telefonens NFC tagg och sen är de länkade och man kan ta sjukt bra bilder. Jag misstänker att en telefon med inbyggd kamera är lite snabbare när man vill ha fram den snabbt men avvägningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade en Z3 compact. Väldigt bra telefon var det! Dock tappade jag skiten & var tvungen att köpa en ny.

Hade en begränsad budget, så jag köpte en Samsung Galaxy A5.

Jävligt Snygg & tunn telefon. Märker ingen skillnad på hur snabb den är jämfört mot min gamla Z3.

Även fast Z3 har bättre specs.

Har du en liten budget rekommenderar jag Galaxy A5.

Finns ju även en nyare A5 med sjukt bra specs!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Jag skulle starkt rekommendera Motorola Moto X Play som är på rea just nu hoss CDON för 1990:-

Köpte en nyligen och är riktigt imponerad av den. Bra batteritid och riktigt bra kamera!

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Jag skulle starkt rekommendera Motorola Moto X Play som är på rea just nu hoss CDON för 1990:-

Köpte en nyligen och är riktigt imponerad av den. Bra batteritid och riktigt bra kamera!

Det är också ett väldigt bra köp

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

lg g4, grym batteritid och kamera. skaffade den dock inte utan vart en iphone

LG G4 har verkligen inte grym batteritid. Det är iofs enda negativa med den för min del och jag klarar oftast (nån dag i veckan får jag stödladda en kort stund) en hel dag med batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

LG G4 har verkligen inte grym batteritid. Det är iofs enda negativa med den för min del och jag klarar oftast (nån dag i veckan får jag stödladda en kort stund) en hel dag med batteriet.

polaren på jobbet klarar sig 1½ dag med fb konstant uppe och smsar som det inte fanns en morgondag

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

polaren på jobbet klarar sig 1½ dag med fb konstant uppe och smsar som det inte fanns en morgondag

Ok den ligger ändå ganska långt efter Galaxy S7 och Sony z5 http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-samsun... Använder dock gps varje gång jag tränar och då orkar den inte riktigt med om man dessutom använt kameran mycket under dagen.