Permalänk
Medlem

Trådlöst nätverkskort?

Hej,

Det är så att jag bor i lägenhet och har Fiber 100/10. Har powerline till min dator och får endast ut 30 - 50 mbit/s, medans jag får runt 95/12 på min mobil över WiFi.

Jag har testat flera uttag med min powerline och det gör ingen skillnad alls så jag tänkte gå och köpa mig ett trådlöst nätverkskort lite senare idag

Att dra kabel kommer inte vara det lättaste att dra så det är inte riktigt ett alternativ.

Vilket nätverkskort rekommenderar ni? Kan även tillägga att jag har en Asus RT-AC51U router.

butiker som jag har i närheten:

Kjell & Co
Teknikmagasinet

Mvh/ Richard

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Tackar,

Det står att Kjell & Co ska ha den i lager här i Karlstad, den kostar 799kr men jag antar att om man vill ha bra grejer som funkar så kostar det!

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxiiz:

Tackar,

Det står att Kjell & Co ska ha den i lager här i Karlstad, den kostar 799kr men jag antar att om man vill ha bra grejer som funkar så kostar det!

verkade som att hastigheterna var det viktigaste och vet att när jag använder wifi och vill spela så vill jag inte dca konstant.
klart billigare också går, men vill man ha grymma hastigheter och stabilitet så

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

vill du inte öppna och skruva (varför man nu inte ksulle vilja de ) så funkar ofta usb kort bra med.
tex http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/tradl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

verkade som att hastigheterna var det viktigaste och vet att när jag använder wifi och vill spela så vill jag inte dca konstant.
klart billigare också går, men vill man ha grymma hastigheter och stabilitet så

aa, bra hastighet är såklart väldigt viktigt

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk

Skaffade ett ASUS PCE-AC68 kort som fungerade ypperligt men efter att ha nyinstallerat en ren win10 installation så fungerar kortet inte längre. Finns inga nya drivrutiner för win10 som vägrar acceptera drivisarna till win7.

Så liten varning utfördas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Skaffade ett ASUS PCE-AC68 kort som fungerade ypperligt men efter att ha nyinstallerat en ren win10 installation så fungerar kortet inte längre. Finns inga nya drivrutiner för win10 som vägrar acceptera drivisarna till win7.

Så liten varning utfördas.

Jag kör Win10 så jag antar att PCE-AC68 inte är ett alternativ längre :/
Det finns alltså inga drivrutiner som har kommit nu på senare tid eller?

EDIT: http://www.asus.com/se/support/Download/11/1/0/54/5nt5Va5YcRy...

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980