Microsoft släpper Windows 10 Mobile för utvalda Windows Phone 8.1-enheter

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper Windows 10 Mobile för utvalda Windows Phone 8.1-enheter

Efter en lång tids väntan anländer nu Windows 10 Mobile till Windows Phone 8.1-enheter. Antalet telefoner som får uppdateringen blir dock färre än först väntat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Hämtade nyss ut min Lumia 930 så lär nog uppdatera den ikväll

Permalänk
Medlem

Får se när det dyker upp på min jobbmobil, Lumia 640 LTE. Gjorde en sökning nyss men det hittades inget.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Och uppdateringen utplånar inte media som finns i telefonen?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av enbom:

Får se när det dyker in på min jobbmobil, Lumia 640 LTE.

Ladda ner "Update Advisor" så är det klappat och klart, har gjort det själv på min 640 och fungerar prima, hela uppgraderingen tog kanske 20-30min.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det är nog bra men...

Trevligt trevligt, kör själv test varianten av w10 för mobil på min 735 !
Det är bara att ladda ner insider preview och vänta på nedladdningen när man valt Fast/slow updates !

Varning, det buggar med en hel del, kamera appen är riktigt värdelös !

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Och självklart har jag 1020 som inte får uppdateringen... Vill främst ha windows 10 för man kan tydligen installera android appar.

Permalänk
Medlem

Är det någon som får ner appen ? det står att den inte är tillgänglig ännu.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Och självklart har jag 1020 som inte får uppdateringen... Vill främst ha windows 10 för man kan tydligen installera android appar.

Har de inte mer eller mindra lagt av med Astoria?

https://blogs.windows.com/buildingapps/2016/02/25/an-update-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Ladda ner "Update Advisor" så är det klappat och klart, har gjort det själv på min 640 och fungerar prima, hela uppgraderingen tog kanske 20-30min.

Tackar! Hämtar uppdateringen nu.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

Och självklart har jag 1020 som inte får uppdateringen... Vill främst ha windows 10 för man kan tydligen installera android appar.

Finns ej längre. De tog bort denna funktionen (hela projektet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Japp, verkar så. Däremot är projektet med att porta iOS-appar fortfarande på G.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Underligt.. Hittar inte appen i WP på vare sig flickvännens Lumia 830 eller på PC

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fasen va tråkigt att dom inte tog med 1020....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min 1020 la av nyss, köpte en 630 som tillfällig telefon som jag tänkte spara som backup också. Men blir nog även en ny WP, dock hade jag hoppats att det skulle komma en ersättare till 1020 kameramässigt... Finns det några rykten om någon sådan?

Permalänk

En lång tids väntan på ingenting!

Tycker det är dåligt att Lumia 630 inte får det när den varit en av de första mobilerna man kunde testa W10M på.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Osten92:

Fasen va tråkigt att dom inte tog med 1020....

Skickades från m.sweclockers.com

du kan uppgradera till windows 10 mobile med windows insider appen.
Dock tycker jag att det är en klassisk Microsoft bort förklaring "many older devices are not able to successfully upgrade without an impact on the customer experience"
Tycker windows 10 m flyter på bättre på min 920 än windows phone 8.1 och sen så har 920 bättre soc än många av enheterna som får uppgraderingen.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Så det blir inget WP10 till Lumia 920? -_-

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Jink:

Så det blir inget WP10 till Lumia 920? -_-

du kan använda windows insider för att får uppdateringen

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk

Har haft Windows Phone 7, 8, och nu 8.1 på en Lumia 830. Jag har alltid gillat detta lite udda och anorlunda telefon OS, det har defintivt ett antal nackdelar där app-bristen är en av de största men även många fördelar och de fördelarna har hela tiden varist de som tilltalat mig. Tyvärr kan jag inte säga det längre om Windows 10 Mobile. Det känns som man tagit det sämsta från Android i form av hamburgermenyer och rörighet utan att få med alla de saker som är bra. Appbristen ökar och även om jag tror att de så kallade universiella apparna (som kommer funka lika på mobile, desktop, xbox mm) kommer stark så är de inte här just nu. Som det ser ut nu så kommer min nästa telefon troligtvis inte bli en windows 10 mobile utan det blir ett provskott in i Android.

Microsofts egna tjänster och appar är förnärvarande bättre på Android och flera av de appar jag förlitar mig på har tagit steget över till Android och iOs, till exempel HERE maps och transit som dessutom lämnar Windows. Det är så mycket man tappar med att gå till W10M just nu som ännu inte hunnit återskaps som UWA så jag tar ett par sabbatsår från Windows-telefoner. Vi får se vad som händer i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

du kan använda windows insider för att får uppdateringen

Känns ju dock ganska så lustigt att man kan köra Windows Insider trots att ens telefon minsann inte är bra nog för WP10.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Jink:

Känns ju dock ganska så lustigt att man kan köra Windows Insider trots att ens telefon minsann inte är bra nog för WP10.

920 har bättre soc än flera av mobilerna som får uppdateringen. Jag har kört det på min 920 och jag tycker att den blivit snabbare och win 10 ger en mycket bättre användarupplevelse.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

920 har bättre soc än flera av mobilerna som får uppdateringen. Jag har kört det på min 920 och jag tycker att den blivit snabbare och win 10 ger en mycket bättre användarupplevelse.

Det är precis det jag menar, hur kommer sig det att en av de tidigare semi-flaggskeppen, Lumia 920, inte kommer att få uppdateringen när flera budget telefoner får den? Sa de inte tidigare att Lumia 920 skulle få uppdateringen?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Jink:

Det är precis det jag menar, hur kommer sig det att en av de tidigare semi-flaggskeppen, Lumia 920, inte kommer att få uppdateringen när flera budget telefoner får den? Sa de inte tidigare att Lumia 920 skulle få uppdateringen?

jag vill också minnas att de sa att 920 skulle får uppdateringen men Microsoft är inte så bra på att hålla det dem lovar.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Kommer det betyda att som inte får w10 slipper w10 som en påtvingad uppdatering?
De jag känner som köpt de billiga Nokia wphone senaste året är nöjda. Två tre personer visserligen så inte så stor kunddatabas. Men sen har de Andriod och iOS också.

Edit:
(dåliga skämtet om windows update)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

löjligt att jag inte får till min 1020...

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

löjligt att jag inte får till min 1020...

aa men som jag sa till någon tidigare, vill du har win 10 m så kan du uppdatera med windows insider appen

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Som det ser ut nu så kommer min nästa telefon troligtvis inte bli en windows 10 mobile utan det blir ett provskott in i Android.

Låter som att Miui kanske vore något för dig. Enkelt och avskalat (jag gillar det iaf).

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

du kan uppgradera till windows 10 mobile med windows insider appen.
Dock tycker jag att det är en klassisk Microsoft bort förklaring "many older devices are not able to successfully upgrade without an impact on the customer experience"
Tycker windows 10 m flyter på bättre på min 920 än windows phone 8.1 och sen så har 920 bättre soc än många av enheterna som får uppgraderingen.

Finns det någon risk med att göra det? Någon som har gjort det på en 1020?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Är det någon som får ner appen ? det står att den inte är tillgänglig ännu.

Undrar det samma, Har även gått in direkt via store på min Lumia 640 och sökt efter det. Men hittar inget.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"