Permalänk
Medlem

The division loot

Någon som fått sjukt gear som har lust att skryta lite?

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Medlem

Nä men jag är dock bara lvl9 när kommer man få bra loot undrar man ? har bara fått några blå vapen som bäst och lite blueprints... antar det är lite grind till dom bättre vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nä men jag är dock bara lvl9 när kommer man få bra loot undrar man ? har bara fått några blå vapen som bäst och lite blueprints... antar det är lite grind till dom bättre vapen.

bra gear kommer inte förrän du är i lvl 30. kanske innan om du har tur!

Permalänk
Medlem

@HazZarD
Första Superior "Lila" drop (om man inte räknar blueprint rewards) fick jag på level 26 eller 27.
Inget märkvärdigt, men efter level 30 börjar det droppa Hi-End "Gula" drops.
Är bara level 29 själv, men brorsan fick fler Hi-End drops igår under en mission.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Känslan när man ser en gul pelare sträcka sig mot himlen....
Bara en gul so far, lvl 30. Fick i DZ, dock inte lirat så mycket DZ.

Permalänk
Medlem

Fick min första lila mellan lvl 26-27, inte fått nåt gult ännu, varken i DZ eller i vanliga.

Inte fått en enda skin heller av civila heller för övrigt och loggat typ 40h....

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Fick min första lila mellan lvl 26-27, inte fått nåt gult ännu, varken i DZ eller i vanliga.

Inte fått en enda skin heller av civila heller för övrigt och loggat typ 40h....

Har för mig att skins endast kommer från försäljare nu.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Har för mig att skins endast kommer från försäljare nu.

Dom skall droppa men ha extremt låg dropchans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Dom skall droppa men ha extremt låg dropchans.

Måste vara extremt låg då.
Inte sett 1 själv ännu, och känner flera stycken som i stort sett no-life kört spelet sedan release utan att sett en enda droppa. Samt läst om många som no-life kört utan att sett en droppa. Lite sorgligt om det är så låg chans.

Fast i o för sig är Grim Dawn samma sak just nu, även om det är ett ARPG och inte likt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

damn jag är iof bara lvl 10 det lär ju ta lång tid att nå 30 då.. har enligt uplay lagt ner 11 timmar är det dåligt eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

damn jag är iof bara lvl 10 det lär ju ta lång tid att nå 30 då.. har enligt uplay lagt ner 11 timmar är det dåligt eller ?

Jag är också 10 och har lirat cirka 5 ½ timme och det utan att försöka slå något slags rekord.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

damn jag är iof bara lvl 10 det lär ju ta lång tid att nå 30 då.. har enligt uplay lagt ner 11 timmar är det dåligt eller ?

Det tog mig ca 45-50h att bli lvl 30 Och klara alla Main missions, har inte gjort alla encounters ännu, men har inte jättemånga kvar.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Skumt att ni fått så lite lila, blev precis lvl 29 igår och gjorde sista story missionet. Droppade en gul, men hann aldrig kolla vad det var innan jag stängde av. Har hittat säkert 10 lila under tiden.

Bästa sättet att få lite bättre gear snabbt är att ta med sig en polare och köra lite dark zone en stund, då kommer det garanterat komma lite lila stuff och en eller ett par andra uppgraderingar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ja några high end har man ju hittat iaf Snabbaste sättet är att farma bossar i Dark Zone. Annars är man garanterad en high end av weekly mission.
Midas, smg
High end MK46, lmg
Mask och ryggsäck, ett par vapen mods

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Är Lvl 16 men köttar nästan bara runt i Dark Zone där jag är rank 31 och kunde köpa en lila Aug A3 i base vendorn förut. Och nu när jag är över rank 30 i Dark Zone så kan jag köpa rätt najs lila gear från Dark Zone vendors för en spottspyver. Speciellt eftersom jag inte kunnat spendera några Dark Zone cash mellans Rank 15 och 30 (eller nåt sånt) så har en hel del DZ cash som ligger å dräller i bakfickan. Plus att jag nu kan öppna alla chests (inte för att jag fått något najs från dem än)..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

@Tandborste: Är i samma sits som dig, levlar med polarn och när inte han kan spela så är man inne i DZ, så är lvl 18 med DZ-lvl 32 och har nästan fullt lila på gubben kostade ju ingenting att köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

@Tandborste: Är i samma sits som dig, levlar med polarn och när inte han kan spela så är man inne i DZ, så är lvl 18 med DZ-lvl 32 och har nästan fullt lila på gubben kostade ju ingenting att köpa det.

Haha exakt därför jag springer runt i DZ!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Det jag ångrar mest är all tid o credits jag slösat i DZ innan lvl 30, den looten spelar som ingen roll i dagsläget hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det jag ångrar mest är all tid o credits jag slösat i DZ innan lvl 30, den looten spelar som ingen roll i dagsläget hehe

Skickades från m.sweclockers.com

vid lvl 30 bör man väl ändå ha rätt bra grejer innan man går in i dz eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Är Lvl 16 men köttar nästan bara runt i Dark Zone där jag är rank 31 och kunde köpa en lila Aug A3 i base vendorn förut. Och nu när jag är över rank 30 i Dark Zone så kan jag köpa rätt najs lila gear från Dark Zone vendors för en spottspyver. Speciellt eftersom jag inte kunnat spendera några Dark Zone cash mellans Rank 15 och 30 (eller nåt sånt) så har en hel del DZ cash som ligger å dräller i bakfickan. Plus att jag nu kan öppna alla chests (inte för att jag fått något najs från dem än)..

Jaså kan man klara sig så bra i dz som lvl 16 eller? men dödar du mänskliga spelare eller ai spelare då ? visa din gear.. jag är nu lvl 20 och jag tycker vanliga fiender utanför dz som är elites lvl 20 kan vara ett helvete att ta död på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jaså kan man klara sig så bra i dz som lvl 16 eller? men dödar du mänskliga spelare eller ai spelare då ? visa din gear.. jag är nu lvl 20 och jag tycker vanliga fiender utanför dz som är elites lvl 20 kan vara ett helvete att ta död på..

Javisst! Har sprungit runt i DZ sen lvl 9 eller så. Andra spelare sänker jag om dem går rogue i min närhet, mer eller mindre oavsett. Klart att jag själv går rogue ibland om jag känner för det.. AI, har jag inga problem med I DZ01-03, klart gula mobs med bossar är lite knepiga att sänka själv men det går. Skjuts en jävla massa bulor då! DZ04 har jag och några andra rensat ett ställe men det va sjukt svårt, gick åt mycket ammo och vi blev sänkta många gånger så det va inte värt det för det va bara lila mobs som inte droppade nåt på det stället.

Kan absolut visa min gear. Får lösa det ikväll.

Själva grejen är ju att jag är DZ Rank 31 (snart 32..) nu så jag kan ju köpa massa lila gear i DZ Vendor. Så jag tror att jag är lite övergearad för min level. För när jag lirar med andra via matchmaking så kan jag lira som tank, support och damagedealer samtidigt. Eller ja, mot gula mobs så går det knappt att vara tank längre stunder.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Tog lvl 30 med main missions klara på ca 13.5h.
Rank 40 dz .
Fått gult både utanför och inne i dz, vapen,gear och mods.

Har väl runt 60h spelad tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jaså kan man klara sig så bra i dz som lvl 16 eller? men dödar du mänskliga spelare eller ai spelare då ? visa din gear.. jag är nu lvl 20 och jag tycker vanliga fiender utanför dz som är elites lvl 20 kan vara ett helvete att ta död på..

DZ är ju uppdelat i olika brackets just för att alla ska kunna vara där utan att bli totalt överkörda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Rank 55 DZ / lvl 30. Fullt high end, spelat en bit, dock känns det som att devs nerfat DZ för hårt för att man ska kunna få gear numera, http://steamcommunity.com/id/Khanho

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Avstängd

Har spelat 135 timmar. Får inte mycket bra grejer.

Fullt high end och gula mods på vapen. Svårt att få optimala stats dock.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Rank 55 DZ / lvl 30. Fullt high end, spelat en bit, dock känns det som att devs nerfat DZ för hårt för att man ska kunna få gear numera, http://steamcommunity.com/id/Khanho

Screenshotsen är lite outdated, har uppgraderat en bit.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Avstängd

@teanox: hur kan du ha så låg dps på pappret med 2500 firearms?

Jag har mer än dig med strax över 2000 firearms. Då har jag dessutom inte skillat för att få mest uträknad DPS utan det som ger mest skada i praktiken.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

2 Caduceus på mindre än 3-4 minuter men det är å andra sidan det enda gula vapen som "droppat" på 45h

Permalänk
Avstängd

@Spiffman:

Totalt sett har vi (3 personer) hittat nog 12 midas och 2 Caucedus (stavning?).

Kör fortfarande med den som mitt primary assault rifle. Nonstop flashbang.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Har spelat 135 timmar. Får inte mycket bra grejer.

Fullt high end och gula mods på vapen. Svårt att få optimala stats dock.

Rerolla statsen i basen Tech wing

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden