Hur bra fungerar Microsoft Surface 3?

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar Microsoft Surface 3?

Hej,

Jag har idag en IPad som jag börjat tröttna på av ett par anledningar och funderar på annan mer effektiv platta. Egentligen använder jag det främst för att surfa och läsa serietidningar på så inget avancerat. Ett och annat spel kan ibland vara aktuellt.

Efter noga övervägning och erfarenhet så kan jag konstatera att 4:3 formatet passar mig bäst.

Jag snubblade över ett pris på Microsoft Surface 3 128 med penna och tangentbord för 6600 kr. Har sett lite reviews och än så länge inte stött på något direkt negativt merän att systemet kan lagga till lite då och då?

Någon här som har mer erfarenhet av dessa plattor/laptops?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Surface 3 128GB med penna i början av året (pennan använder jag dock väldigt lite). Är mycket nöjd. Kan i princip inte hitta någon nackdel med den. Det bästa är att den är smidig att ta med sig, den väger väldigt lite även med tangentbordsfodralet. I början hade jag halvdålig batteritid men det tog sig med tiden och nu ligger jag nog på 6-7 timmars användning vid kontorsarbete och surf. Trots att den har en atom-cpu tycker jag den är snabb. Kan varmt rekommendera att slå till. Den kändes också betydligt trevligare när jag uppgraderat till Windows 10 även om batteritiden var något bättre på W8.1

Permalänk
Medlem

Har också en 128GB som jag skaffade i oktober, för närmare en tusenlapp över ditt pris med tangentbord och penna. De småproblem jag har haft med den har löst sig efter en omstart eller att stänga av och slå på skärmen några gånger, saker som att touchpaden inte fungerat. Pennan har jag inte använt alltför mycket heller, även om den levererar när den ska! Se upp med pennspetsen dock, den kan falla av.

Det största problemet för mig har varit när jag läste en programmeringskurs och skärmen var lite väl liten för att både ha kompilatorn uppe och ett webbläsarfönster, i övrigt är den perfekt till nästan allt!

Permalänk
Medlem

Har surface pro 2 med 256 gb och 8 gb ram.
För mig är det en laptop med mus med möjlighet att använda pennan i OneNote (anteckningsprogram).
Det är ingen platta. Den är sjukt osmidig som platta, alltså att använda den utan tangentbord och mus utan enbart med händerna. Det går. Men det är mer som en nödlösning.

Min iPad fungerar däremot utmärkt till jag tycker är viktigt med en platta. Lång batteritid. Snabb på att starta upp enkla saker. Kul med massa appar. Enkel att slösurfa på tunnelbanan/fotöljen/toan. Alltså att lättsamt konsumera information.