Intern Bluray som är tyst, regionsfri?

Permalänk
Medlem

Intern Bluray som är tyst, regionsfri?

Tjena, tänkte nu bygga mig en HTPC och nitisk som man är vill jag ha denna så tyst som möjligt.
Ett problem jag träffat på i min stationära är att Bluray-spelaren tycks gå på max hastighet trots att den förmodligen inte behöver det när man spelar upp bluray filmer.
Någon som har tips på en väldigt tyst sådan?

Sen undrar jag om det skett några förändringar vad gäller regioner med åren, kan man t.ex använda VLC idag eller måste jag fortfarande köpa programvara och vilket rekommenderas i så fall?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

AnyDVD är det man använder för att göra blu-rayen regfri, dessutom kan den begränsa hastigheten som du är inne på.

Dock har SlySoft som utvecklade AnyDVD lagt ner och det är ovisst vad som kommer hända i framtiden. Det är tex inte möjligt att köpa licenser längre.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”